Artykuły Varsavianistyczne

  • Artykuł

    Niektórzy twierdzą, że wśród mnogości czekolad, jakie smakujemy przez całe życie, najbardziej lubimy i jesteśmy wierni tej, którą jedliśmy w dzieciństwie. W Warszawie przez wiele dziesięcioleci produkcja najsłynniejszej polskiej czekolady była związana z ulicą Szpitalną.

  • Artykuł

    Domy przy al. Prymasa Tysiąclecia 34 i 73 to kolejne, obok stojących przy ul. Armatniej, budynki mieszkalne pracowników Kolej Warszawsko-Wiedeńskiej. Nieznana jest dokładna data ich powstania, ale do jej ustalenia przyczynił się jeden z najsławniejszych planów Warszawy.

  • Artykuł

    Ulica Armatnia wygląda tak, jakby czas się na niej zatrzymał. Brukowana kocimi łbami droga z rynsztokiem, starodrzew i ceglane, jednopiętrowe domki o stromych dachach. To gotowa scenografia do filmu o dziejach Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej.

  • Artykuł

    Najbardziej reprezentacyjnym* i znanym budynkiem Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej był dworzec zbudowany w 1845 roku u zbiegu ul. Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich. Dziś nie ma po nim śladu (w tym miejscu znajduje się stacja metra Centrum). Jednak we współczesnej Warszawie można odnaleźć jeszcze pozostałości infrastruktury tej najstarszej warszawskiej kolei.

  • Artykuł

    Mosty i wiadukty to najczęstsze ofiary działań wojennych. Konstrukcji tego typu, które ocalały w Warszawie jest niewiele. Zalicza się do nich wiadukt kolei obwodowej nad ul. Obozową, zbudowany w 1929 roku.

Wyświetlanie 13 - 17 z 17 rezultatów.