Historyczne Centrum Warszawy powinno się kojarzyć z najwyższą jakością usług, pięknymi witrynami i zadbanymi zieleńcami. Dlatego żegnamy nielegalny handel uliczny, folie reklamowe i traktowanie trawników jako miejsca na urządzenia techniczne, parkomaty i kontenery na odzież. To od nas, warszawiaków, zależy jakość i uroda otaczającego nas krajobrazu.

Mniej znaczy więcej
Każdy przedsiębiorca dąży do tego, żeby wyróżnić się spośród konkurencji. Najlepszym na to sposobem jest wysoka jakość oferowanych towarów i usług. Zachęcić klienta może też piękna witryna lub estetyczny szyld. Dlatego rezygnujemy w Historycznym Centrum z pstrokatych folii reklamowych przesłaniających całe witryny i zasłaniających elewację stojaków z zakurzonym towarem.
Uchwała dużo uwagi poświęca ochronie terenów zieleni miejskiej. Jesteśmy przekonani, że trawniki to nie jest właściwe miejsce na słupy reklamowe, podesty ogródków gastronomicznych i parkingi. Szpaler zaniedbanych donic z rachitycznymi tujami to wątpliwa ozdoba wejścia do lokalu usługowego. W tej roli lepiej sprawdzą się dwie donice z wypielęgnowaną roślinnością i parę kwiatów na parapecie.
Stawiamy konsekwentnie na jakość, a nie na ilość. Nie chcemy już nowych okienek wydawczych na Starym i Nowym Mieście. Wystarczy wolno stojących kiosków na chodnikach Historycznego Centrum. Czas skupić się na ich estetyce oraz jak najatrakcyjniejszej ofercie. Żegnamy się też z nagabywaczami, którzy zaśmiecają ulice ulotkami i natarczywie zaczepiają przechodniów.
Estetyczny handel uliczny
W Historycznym Centrum nie brakuje ulicznych stoisk handlowych i rowerów gastronomicznych. To świetnie. Stoiska jednak powinny być czyste, estetyczne i pozbawione pstrokatych reklam. Trwające do sześciu tygodni okolicznościowe jarmarki nadal odbywać się będą na szerokim Międzymurzu i rozległym rynku nowomiejskim. Krótsze, czterodniowe kiermasze znajdą miejsce wszędzie poza Rynkiem Starego Miasta, placem Zamkowym i reprezentacyjnym Traktem Królewskim.
Zawsze z zaciekawieniem oglądamy wystawy plenerowe. Aby ich oferta pozostawała atrakcyjna, nie powinny być one eksponowane dłużej niż sześć tygodni, a na Trakcie Królewskim do trzech tygodni. Wszystkie stoiska usługowe, rowery gastronomiczne, kiermasze i wystawy będą cieszyć tym bardziej, gdy pozostawią pieszym komfortową przestrzeń szerokości minimum 180 cm.
Chcieć to móc
Aż 12 miesięcy będą mieli przedsiębiorcy i właściciele nieruchomości na dostosowanie się do zasad uchwalonego już parku kulturowego. W tym czasie służyć będziemy radą i szeroko informować o nadchodzących zmianach na lepsze. Z chęcią wskażemy alternatywne rozwiązania dla plątaniny kabli na fasadzie i rzędu potykaczy na chodniku. Pozytywne zmiany w krajobrazie Historycznego Centrum Warszawy będziemy z dumą nagłaśniać.
Od nas wszystkich zależy piękno krajobrazu, w którym żyjemy.