W ramach międzynarodowego projektu StratKIT+ odbyły się zajęcia dla młodzieży oraz pracowników kuchni szkolnych sześciu warszawskich szkół. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z metodami wprowadzania zrównoważonych posiłków do szkolonego jadłospisu.
Projekt realizowano na spotkaniach z udziałem 150 uczniów wybranych klas szóstych warszawskich szkół podstawowych. Omawiano na nich zasady zrównoważonego rozwoju w kontekście naszej diety (więcej produktów pochodzenia roślinnego, lokalnych i sezonowych, żywność ekologiczna), a także inne praktyki, które prowadzą w kierunku równoważenia np. ograniczają zużycie jednorazowych opakowań do żywności czy marnowanie się żywności.
W ramach programu, dla każdej z klas zorganizowane zostały zajęcia w studio kulinarnym, na których młodzież uczyła się przygotowywać zrównoważone posiłki na bazie produktów roślinnych. Odbyła się także degustacja, wspólnie przygotowanych potraw. Młodzież mogła także zagłosować na wybrane zrównoważone szkolne posiłki, które chciałaby wprowadzić do szkolnego menu w zaprojektowanym w tym celu narzędziu.
Zmiana w kierunku bardziej zrównoważonych działań w stołówkach szkolnych wymaga edukacji nie tylko młodzieży, ale również osób odpowiedzialnych za przygotowywanie posiłków - pracowników kuchni, ajentów. W związku z tym, przeprowadzono dwa warsztaty: teoretyczny i praktyczny w studio kulinarnym dla 30 pracowników szkolnych stołówek. Celem warsztatów było przybliżenie idei zrównoważonych posiłków, w tym ich znaczenie dla zdrowia oraz dla planety, a także zaprezentowanie narzędzia pomocnego przy wprowadzaniu nowych, zrównoważonych posiłków (np. dania na bazie produktów roślinnych) do szkolnego menu. Personel kuchni poznał również metody testowania nowych potraw wśród społeczności szkolnej.