Wyniki wyszukiwania w serwisie WCIES

  • Artykuł

    Zapraszamy na 14. Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik. Odbędzie się on 12 czerwca. W tym roku w nowej lokalizacji – w Parku Rydza-Śmigłego w Warszawie.

  • Artykuł

    Przapraszamy, strona nie została odnaleziona.Proszę sprawdź poprawność adresu URL.Jeżeli nadal występuje problem z wyświetleniem strony, spróbuj skorzystać z wyszukiwarki.

  • Artykuł

    Instytucje edukacyjne Edukacja Warszawska Ośrodek Rozwoju Edukacji Mazowieckie Kuratorium Oświaty Ministerstwo Edukacji Narodowej Organizacje edukacyjne Dom Spotkań z HistoriąMuzeum Historii Żydów PolskichŻydowski Instytut HistorycznyPrzystanek Historia Wydawnictwa Wolters Kluwer – serwis oświatowy Raabe Biblioteka cyfrowa ORE Rodzice Rodzice w edukacji Rodzice Szkole Organizacje pozarządowe Organizacje pozarządowe w Warszawie Serwis warszawskich organizacji pozarządowych...

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń ul. Stara 4, 00-231 Warszawa Tel.: 22 628 67 64, 22 628 01 79 E-mail: wcies@wcies.edu.pl Sekretariat czynny jest w godz. 8.00-16.00 E-mail: sekretariat@wcies.edu.pl Sekretariat, numer wewnętrzny: 18 Faks, numer wewnętrzny: 12 Doradcy metodyczni, numer wewnętrzny: 19

  • Artykuł

    Wyświetl większą mapę Warszawskie centrum innowacji ,

  • Artykuł

    Oddajemy w Państwa ręce drugie wydanie publikacji pt. „Kryzys. Szybkie reagowanie...”. Od premiery pierwszego wydania minęło blisko 10 lat. Istniała ogromna potrzeba wznowienia i uaktualnienia tej pozycji. Zmieniły się bowiem warunki życia, społeczeństwo, a także mające na nas ogromny wpływ nowoczesne technologie. Zmieniły się także zagrożenia, jakie napotykamy w placówkach edukacyjnych. Uczymy się na nie reagować, szukamy wciąż lepszych dróg radzenia sobie z zachowaniami wnoszącymi do...

  • Artykuł

    Z wielką radością przekazuję w Państwa ręce wyjątkową publikację. „Lekcje pamięci. Przewodnik metodyczny po Starych Powązkach”. Książka ta została wydana w ramach serii Varsaviana Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Stare Powązki to miejsce wyjątkowe na mapie Warszawy, jedna z najważniejszych, jeśli nie najważniejsza narodowa nekropolia. Miejsce ostatniego spoczynku wielu wybitnych Polek i Polaków, przedstawicielek i przedstawicieli różnych zawodów, grup...

  • Artykuł

    Wspomaganie placówek to kompleksowe wsparcie kierowane do wszystkich publicznych placówek oświatowych funkcjonujących na terenie m.st. Warszawy.

  • Artykuł

    Głównymi celami działania Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń jest wspieranie warszawskiego środowiska edukacyjnego oraz podniesienie jakości pracy szkół i placówek oświatowych m.st. Warszawy.

  • Artykuł

    Szanowni Państwo, jeżeli szukacie fachowej pomocy w obszarach wychowawczym, psychologicznym, edukacyjnym zapraszamy do lektury załączonych dokumentów. Są to materiały do samodzielnego wykorzystania, a ich tematyka nawiązuje bezpośrednio do tematyki seminariów organizowanych przez WCIES w cyklu Rodzic 3.0. Aktualna informacja o szkoleniach i zapisy ► link Procedurę zapisów na szkolenia znajdą Państwo w załączniku do artykułu.

  • Artykuł

    Szanowni Państwo, jeżeli szukacie fachowej pomocy w obszarach wychowawczym, psychologicznym, edukacyjnym zapraszamy do lektury załączonych dokumentów. Są to materiały do samodzielnego wykorzystania, a ich tematyka nawiązuje bezpośrednio do tematyki seminariów organizowanych przez WCIES w cyklu Rodzic na 6+.

  • Artykuł

    Tematyka szkoleń prowadzonych w ramach cyklu: Pomoc pedagogiczno – psychologiczna w szkole, przedszkolu – co każdy rodzic wiedzieć powinien. Oswoić ADHD – moje dziecko w szkole i w domu. Taniec z nieznajomym – dziecko z Zespołem Aspergera w szkole i w domu. Jak wspomagać dziecko z autyzmem w codziennym funkcjonowaniu? Rodzeństwo z ADHD. Zaburzenia w odżywianiu dzieci i młodzieży. Jak rozmawiać z dziećmi o seksualności? Planowanie przyszłości edukacyjno – zawodowej dzieci...

  • Artykuł

    Start-up Jump. Projekt realizowany jest od 2017 roku. Jego celami są: rozwijanie kompetencji kluczowych, niezbędnych na rynku pracy; zwiększenie szans młodych ludzi na podjęcie własnej działalności gospodarczej; upowszechnianie informacji o pro-rozwojowej aktywności miasta oraz jego partnerów działających na rzecz przedsiębiorczości, innowacyjności i kreatywności; budowanie umiejętności oceny własnych predyspozycji do rozwoju/samozatrudnienia; rozwijanie umiejętności pracy w grupie,...

  • Artykuł

    Zgłoszenia do 31.12.2021

  • Artykuł

    Terminy spotkań: 17.11.2021, 08.12.2021, 5.01.2022, 26.01.2022, 16.02.2022, 09.03.2022, 30.03.2022, 20.04.2022, 11.05.2022, 01.06.2022. Zapisy poprzez elektroniczny system zapisów WCIES: https://kursy.wcies.edu.pl/pl/Szkolenia-Centrum-Rozwoju-Doradztwa-Zawodowego

  • Artykuł

    Przedłużamy przyjmowanie zgłoszeń do 21.01.2022 r.

  • Artykuł

    Stolica wspiera młodych warszawiaków w rozwoju przedsiębiorczych postaw! 29 października wystartowała kolejna, 7. Edycja Startup Jump - programu skierowanego do młodzieży stołecznych szkół, w ramach którego ma ona okazję porozmawiać z przedsiębiorcami i dowiedzieć się, jak zrealizować swój pomysł na biznes. Dzięki Startup Jump uczennice i uczniowie z Warszawskich szkół ponadpodstawowych mogą rozwinąć kluczowe kompetencje na rynku pracy takie jak: przedsiębiorczość, kreatywność i...

  • Artykuł

    Rada rodziców – jako jeden z obligatoryjnych wewnętrznych organów szkoły – jest integralnym podmiotem szkoły, działającym ściśle w jej strukturze i w jej ramach.   W tej części znajdują się materiały, które pomogą Państwu sprawnie i efektywnie organizować pracę rady rodziców.

  • Artykuł

    Program na rok szkolny 2021/2022.

  • Artykuł

    POWER VET „ELAN PL European Local Authority Network- Wizja Europejskiej Współpracy” Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń zrealizowało Projekt ELAN PL European Local Authority Network - Wizja Europejskiej Współpracy o numerze 2016-1-PL01-KA102-024735 w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe w...

  • Artykuł

    Wychowanie w szkole w poszanowaniu praw człowieka i zasady równego traktowania W ramach projektu opracowane zostały następujące publikacje: 1. Jak zorganizować efektywną kampanię społeczną w szkole? Poradnik dla młodzieży – poradnik zawiera wskazówki dotyczące organizacji kampanii społecznej w szkole. Przedstawia poszczególne etapy jej tworzenia, które z powodzeniem młodzież może zastosować podczas realizacji dowolnego projektu edukacyjnego. Zawiera on również metody i narzędzia efektywnej...

  • Artykuł

    Kompetencje międzykulturowe nauczycieli w wielokulturowych miastach Warszawa – Berlin Czas realizacji: wrzesień 2016 r. – czerwiec 2018 r.

  • Artykuł

    ELIC - Enhancing Language and Intercultural Competences 2012-2014 Doskonalenie kompetencji językowych i międzykulturowych w szkole Projekt realizowany przez Biuro Edukacji i Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń we współpracy z władzami oświatowymi miasta Cardiff (Wielka Brytania) ze środków programu „Uczenie się przez całe życie”, komponent: Comenius Regio. Partnerstwo: Cardiff Council St Mary’s Catholic Primary School St. David’s Catholic College Race Equality...

  • Artykuł

    Projekt realizowany w latach 2012-2021 Główne cele projektu to: poszerzenie i pogłębienie wiedzy uczestników projektu o IBSE zarówno w teorii jak i praktyce; wskazanie na możliwości zastosowania IBSE w realizacji podstawy programowej biologii, chemii i przyrody; zachęcenie nauczycieli do implementowania metody IBSE do praktyki szkolnej Tematyką szkoleń było zastosowanie IBSE, nauczania przez dociekanie w praktyce szkolnej, planowanie i przeprowadzanie eksperymentów w małej i dużej skali...

  • Artykuł

    Głównym celem projektu była integracja dzieci w środowisku rówieśniczym oraz podniesienie kompetencji wielokulturowych pracowników szkół i placówek oświatowych. Projekt został zrealizowany w latach 2009-2011. Partnerami w tym projekcie były szkoły, władze samorządowe oraz organizacje pozarządowe z Warszawy i Cardiff (Walia). W Warszawie: Szkoła Podstawowa nr 211 z Oddziałami Integracyjnymi im. Janusza Korczaka i Gimnazjum nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi im. Leopolda Staffa oraz Cardiff:...

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń od 2009 roku realizuje projekty międzynarodowe i projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.

  • Artykuł

    Szanowni Państwo, zapraszamy do udziału w kursach e-learningowych wspomagających tradycyjne formy kształcenia.

  • Artykuł

    Zapraszamy doradców zawodowych, osoby realizujące zadania dorady zawodowego oraz koordynatorów doradztwa zawodowego do skorzystania z konsultacji prowadzonymi przez doradców zawodowych z Centrum Rozwoju Doradztwa Zawodowego. Osoby zainteresowane, proszone są o przesłanie maila bezpośrednio do doradcy zawodowego z CRDZ, który opiekuje się daną dzielnicą w celu ustalenia dogodnego terminu. Obowiązują zapisy. 

  • Artykuł

    Nasza oferta szkoleniowa skierowana jest do doradców zawodowych, pedagogów, psychologów, nauczycieli zainteresowanych tematyką doradztwa zawodowego w szkole. Wspieramy uczniów, prowadząc zajęcia edukacyjne oraz indywidualne konsultacje, a dla rodziców organizujemy spotkania informacyjne.

  • Artykuł

    Aktualnie realizowane projekty „Warszawa Talentów – rozwój doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych m.st. Warszawy” Regionalny Programy Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020, Oś priorytetowa X, Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.3 Doskonalenie zawodowe, Poddziałanie 10.3.3 Doradztwo edukacyjno-zawodowe w ramach ZIT. Planowany termin realizacji projektu: wrzesień 2021– sierpień 2023 Lider: m.st. Warszawa (Biuro Edukacji) Partner: Uniwersytet Warszawski Uczestnicy: 52...

  • Artykuł

    Koordynacja programu Program jest realizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń – jednostkę organizacyjną Urzędu miasta stołecznego Warszawy. Koordynatorka programu WCIES: Izabela Podsiadło-Dacewicz e-mail: izabela.dacewicz@wcies.edu.pl tel. 502 328 941 Koordynatorki programu w dzielnicach: Joanna Szeluga e-mail: joanna.szeluga@wcies.edu.pl tel. 502 620 541 Agnieszka Kozakoszczak e-mail: agnieszka.kozakoszczak@sppc.wcies.edu.pl tel. 723 248 857 Anna...

  • Artykuł

    Geneza programu Edukacja jest kluczem do budowania pokojowych społeczności, ale dla milionów dzieci na całym świecie szkoła sama w sobie nie jest bezpieczna. Każdego dnia uczniowie i uczennice muszą się mierzyć z ogromną liczbą zagrożeń, między innymi bójkami, różnorodnymi formami dręczenia – w świecie zarówno realnym, jak i wirtualnym – przemocową dyscypliną, presją, aby dołączyć do lokalnych gangów, molestowaniem seksualnym czy nawet przemocą z użyciem broni. Wpływa to na naukę, a w...

  • Artykuł

    Nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych

  • Artykuł

    Projekt Amgen Science Teacher Training Initiative oferuje nauczycielom przedmiotów przyrodniczych w szkołach ponadpodstawowych okazję poważnego rozwoju zawodowego. Jest to inicjatywa szkoleniowa, która skupia się na nauczycielach przedmiotów przyrodniczych przede wszystkim biologii i chemii, pracujących z uczniami w wieku od 12 do 19 lat.

  • Artykuł

    IBSE - nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych Czym jest IBSE? Metoda 5E Na co należy zwrócić szczególną uwagę? Wskazówki dla nauczyciela, który chce stosować IBSE Zbieżność cech ucznia i IBSE Ocena i samoocena ucznia Kucie a kształtowanie umiejętności Uczenie przez pytanie Krytyczne myślenie Ćwiczenie na bazie eksperymentu Fredericka Griffitha Zdjęcia własne wykonane podczas warsztatów i lekcji modelowych.

  • Artykuł

    Projekt realizowany w latach 2012-2013. Projekt IBSE for Life Science Teacher Training, przygotowany przez Amgen Foundation i European Schoolnet. Główny cel projektu to rozpropagowanie wiedzy o metodzie IBSE czyli Inquiry Based Science Education (nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych).

  • Artykuł

    Projekt Amgen 2013 Prezentacja o projekcie - Bruksela luty 2013 r. Konferencja 1 lipca 2013 r. Program konferencji Wspomnienie Amgen 2012 - Hanna Rokita Eksperyment w eksperymentach - Dominika Panek, Łukasz Sporny Materiały warsztatowe - Takao Ishikawa Wprowadzenie do IBSE Enzymy w przemyśle Konferencja 14 listopada 2013 r. Program konferencji IBSE z perspektywy nauczyciela - Elżbieta Zalewska IBSE w praktyce szkolnej - Iwona Płusa Wspólnota nauczycieli DLA 2013 ...

  • Artykuł

    Zarządzanie konfliktem E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Zarządzanie konfliktem - materiały dodatkowe

  • Artykuł

    Reagowanie na słowa, które ranią. Opis: Dzięki tej lekcji dowiesz się, że wypowiedziane słowa mogą ranić. Dowiesz się również jak reagować w takich sytuacjach. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Weryfikacja informacji - materiały dodatkowe

  • Artykuł

    Pomaganie cudzoziemcom w potrzebie. Opis: Pomaganie cudzoziemcom w potrzebie – sprawdź, jak radzisz sobie w takich sytuacjach. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela

  • Artykuł

    Integracja Opis: Noworoczne tradycje z całego świata, zaskoczą każdego. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Poznaj historię migrantów - materiał dodatkowy

  • Artykuł

    Poznaj historię migrantów - wypełnij QUIZ i sprawdź swoją wiedzę! Kliknij w link i rozpocznij QUIZ. Sprawdź swoją wiedzę, łącząc kraje z właściwymi hasłami. Poznaj 5 znanych uchodźców, których historię warto zapamiętać. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Dialog – materiał dodatkowy

  • Artykuł

    Podsumowanie dziesięcioletniego projektu Publikacje - 3 lapbooki

  • Artykuł

    Projekt „Rumourless cities” to projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach programu URBACT III. Jest on realizowany przez m.st. Warszawę w partnerstwie z miastami: Amadora (Portugalia), Cardiff (Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii), Hamburg (Niemcy), Alba Julia (Rumunia), Mesyna (Włochy).

  • Artykuł

    Warszawski System Doradztwa Zawodowego

  • Artykuł

    Poniżej znajdą Państwo kontakt do naszych doradczyń.

  • Artykuł

    Kim jest doradca zawodowy? To specjalista, który może być wsparciem w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej: może towarzyszyć w odkrywaniu mocnych stron, umiejętności, predyspozycji, talentów i zainteresowań; udzieli informacji o ofercie edukacyjnej; może wskazać źródła wiedzy o zawodach; pomoże stworzyć plan działania. Zapisy na indywidualne konsultacje dla uczniów „Informator 2021/2022 – Wybierz szkołę dla siebie. Technika, szkoły branżowe I...

  • Artykuł

    Ustawa Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r.: Art. 1. System oświaty zapewnia w szczególności: 19) przygotowanie uczniów do wyboru zawodu i kierunku kształcenia; Art. 98. 1. Statut szkoły zawiera w szczególności: 16) organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego. ► link do dokumentu Ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji ► link do dokumentu Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego...

  • Artykuł

    Drodzy Rodzice, jako osoby najważniejsze dla swoich dzieci w wielu obszarach, także w podejmowaniu wyborów edukacyjno-zawodowych jesteście dla nich pierwszym, znaczącym doradcą zawodowym. Mamy nadzieję, że materiały zamieszczone poniżej pomogą Wam odnaleźć się w tej ważnej roli.

  • Artykuł

    Każde dziecko jest uzdolnione. Nauczyciel ma odkryć te uzdolnienia i je rozwijać. W trosce o to, aby dzieci odczuwały satysfakcję z działalności twórczej, trzeba stwarzać im warunki do prezentowania swych osiągnięć. (Rozporządzenie MEN 2008, 2012)

  • Artykuł

    W ramach szkoleń dla Rodziców i Rad Rodziców przygotowaliśmy dla Państwa zajęcia w obszarach tematycznych: Nazwa zajęć Tematyka ABC Rady Rodziców Podstawowe informacje dot. funkcjonowania Rady Rodziców Finanse, komunikacja, sprawozdawczość Rady Rodziców. Współpraca Rady Rodziców z Samorządem Uczniowskim – jak Rada Rodziców może wspierać inicjatywy i pomysły uczniów? Rola Rady Rodziców w tworzeniu programu wychowawczo-profilaktycznego ...

  • Artykuł

    We WCIES zatrudnieni są nauczycielki i nauczyciele-doradcy metodyczni, doradczynie zawodowe, nauczycielki i nauczyciele-konsultanci oraz specjalistki i specjaliści.

  • Artykuł

    Podsumowanie V edycji projektu „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją”

  • Artykuł

    ASTTI – AMGEN Projekt realizowany w latach 2012-2013. Projekt IBSE for Life Science Teacher Training, przygotowany przez Amgen Foundation i European Schoolnet. Główny cel projektu to rozpropagowanie wiedzy o metodzie IBSE czyli Inquiry Based Science Education (nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych). Więcej informacji COMENIUS REGIO ELIC – Enhancing Language and Intercultural Competences 2012-2014 Doskonalenie kompetencji językowych i międzykulturowych w szkole ...

  • Artykuł

    Materiały edukacyjne

  • Artykuł

    Model pracy w programie Pracując ze szkołami, bazujemy na modelu zaproponowanym przez profesora Jacka Pyżalskiego. Model ten opiera się na spójnym, planowym, systematycznym działaniu zespołowym całej społeczności szkolnej. Obejmuje równoległą i regularną pracę w dziesięciu kluczowych obszarach, ważnych w reagowaniu na dyskryminację, wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałaniu tym zjawiskom: Diagnoza zachowań związanych z dyskryminacją, wykluczeniem i przemocą rówieśniczą w szkole,...

  • Artykuł

    Struktura programu Program ma charakter systemowy i jest skierowany do całych społeczności szkolnych (kadry pedagogicznej i administracyjnej, uczennic i uczniów oraz rodziców i opiekunów). Jest realizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń – jednostkę organizacyjną Urzędu Miasta st. Warszawy. Do końca 2024 roku ma objąć swoim zasięgiem wszystkie szkoły podstawowe w Warszawie. To ogromne przedsięwzięcie, które ma dotrzeć do około dwustu dwudziestu...

  • Artykuł

    Główny cel programu Głównym i długookresowym celem programu jest ograniczenie przejawów wykluczenia i przemocy w szkołach podstawowych. Z realizacją celu głównego związane są identyfikowanie i właściwe reagowanie na wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałanie im, a tym samym sprawienie, by społeczność szkół biorących udział w programie była bardziej przyjazna prawom człowieka, lepiej przygotowana do przeciwdziałania wykluczeniu i przemocy, a szkoła stawała się bardziej bezpieczna dla...

  • Artykuł

    Działania w szkołach W każdej ze szkół uczestniczących w programie odbywają się: Warsztaty dla rad pedagogicznych; Spotkania informacyjne dla rodziców; Spotkania informacyjne dla kadry niepedagogicznej (w tym pracownic i pracowników administracji, woźnych, dozorców i dozorczyń, personelu kuchni); Korzystając z wiedzy, narzędzi i umiejętności uzyskanych podczas warsztatów oraz własnego doświadczenia zawodowego, kadra pedagogiczna prowadzi warsztaty dla uczniów i uczennic...

  • Artykuł

    Warsaw Centre for Education and Social Innovations and Trainings The biggest public Centre for in-service training of teachers and social assistance staff

  • Artykuł

    WCIES - Centre d'Innovation Socio-éducatif et de la formation de la Ville Varsovie est une institution locale pour les enseignants, il a commencé ses activités le 1er Septembre 2008.

  • Artykuł

    „Kreatywne biesiady u WARSA I SAWY” to cykliczne spotkania poświęcone wymianie doświadczeń między szkołami wyróżnionymi Certyfikatem Prezydenta m. st. Warszawy WARS i SAWA, szkołami tworzącymi optymalne warunki do rozwijania talentów, uzdolnień i zainteresowań uczniów.

  • Artykuł

    w przygotowaniu

  • Artykuł

    Szanowni Państwo, w obecnej, tak dramatycznej sytuacji polecamy materiały informacyjne i edukacyjne, które pomogą Państwu rozmawiać z uczniami o aktualnych wydarzeniach w Ukrainie jak również będą przydane we wsparciu dzieci i młodzieży ukraińskich, którzy przebywają w Warszawie.

  • Artykuł

    Prace domowe w oczach wielu rodziców to zmora. „Nasz potomek po powrocie ze szkoły jest umęczony, jakby co najmniej wrócił z pracy w kopalni. O odrabianiu lekcji, rzecz jasna nie chce słyszeć. Po zjedzeniu obiadu chciałby mieć sjestę, najlepiej wieczną. A tu rodzice zaganiają do książek i zeszytów. No i wówczas zaczyna się walka!” „Miliony dzieci na odrabianiu lekcji spędzają czas po szkole, w której przebywają nierzadko aż 8 godzin. Co więcej, w odrabianie lekcji często zaangażowani są...

  • Artykuł

    Nauczycielska Pracownia Przyrodnicza (NPP) stanowi wsparcie w procesie dydaktycznym dla uczniów ze szkół z ograniczonym dostępem do pracowni przyrodniczych.

  • Artykuł

    Szkoła z pomysłem to samorządowy systemowy projekt, mający na celu jakościowy rozwój szkół, poprzez pobudzanie innowacyjności i kreatywności środowisk szkolnych, wyzwolenie ciekawych inicjatyw oraz integrację uczniów, nauczycieli, rodziców wokół realizowanych projektów.

  • Artykuł

    Certyfikaty WARS i SAWA są przyznawane warszawskim szkołom, które osiągnęły pożądany standard opieki nad uczniami uzdolnionymi. Placówki z certyfikatem, tworzą warszawską sieć szkół wspierających uzdolnionych.

  • Artykuł

    Rodzice mogą i powinni wspierać samorządność uczniowską. Podstawy prawne szkolnej samorządności dzieci, sposoby włączania dzieci w proces tworzenia regulaminu SU, sprawy, w jakich uczniowie mogą wyrażać opinii i składać wnioski, sposoby organizowania procesu wyrażania opinii i formułowania wniosków i włączania dzieci w wyborach oraz przykłady oddolnych inicjatyw samorządów klasowych we współpracy z rodzicami znajdują się w publikacji „Dzieci mają głos w sprawach szkoły" Żródła...

  • Artykuł

    Centrum Innowacji Edukacyjnych w Warszawie – nowe miejsce, nowe podejście, nowa jakość.

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń ul. Stara 4, 00-231 Warszawa Tel.: 22 628 67 64,  22 628 01 79 e-mail: wcies@wcies.edu.pl Sekretariat jest czynny w godz.: 8.00-16.00 E-mail: sekretariat@wcies.edu.pl Sekretariat –  numer wewnętrzny: 18 Faks –  numer wewnętrzny: 12 Doradcy metodyczni –  numer wewnętrzny: 19

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń „Stara 4 – nowe miejsce, nowa jakość w edukacji”

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń

  • Artykuł

    Arkadiusz Walczak Dyrektor arkadiusz.walczak@wcies.edu.pl Karolina Malczyk Zastępczyni dyrektora karolina.malczyk@wcies.edu.pl Pracownia Doradztwa Metodycznego Małgorzata Barańska Kierowniczka malgorzata.baranska@wcies.edu.pl Beata Zuziak Zastępczyni kierowniczki beata.zuziak@wcies.edu.pl Pracownia Doskonalenia Kadr Kierowniczych Oświaty Beata Łuba-Krolik Kierowniczka beata.luba@wcies.edu.pl Pracownia Kompleksowego Wspomagania Pracy Szkół i Placówek Teresa Prochowska...

  • Artykuł

    Centrum Zasobów Dydaktycznych Języka Angielskiego | Young Learners Resource Centre tel. 22 628 67 64 wew. 22 lub 22 628 01 79 wew. 22 e-mail centrum@ylrc.edu.pl lub bibliotekarze@ylrc.edu.pl Małgorzata Zasuńska Kierowniczka Centrum Zasobów Języka Angielskiego i Współpracy Międzynarodowej malgorzata.zasunska@wcies.edu.pl Irena Grabarczyk Główna specjalistka ds. projektów międzynarodowych i wczesnej edukacji językowej irena.grabarczyk@wcies.edu.pl Sylwia Szeliga Główna...