Wyniki wyszukiwania w serwisie WCIES - Aktualności

  • Artykuł

    Pomaganie cudzoziemcom w potrzebie. Opis: Pomaganie cudzoziemcom w potrzebie – sprawdź, jak radzisz sobie w takich sytuacjach. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela

  • Artykuł

    Integracja Opis: Noworoczne tradycje z całego świata, zaskoczą każdego. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Poznaj historię migrantów - materiał dodatkowy

  • Artykuł

    Poznaj historię migrantów - wypełnij QUIZ i sprawdź swoją wiedzę! Kliknij w link i rozpocznij QUIZ. Sprawdź swoją wiedzę, łącząc kraje z właściwymi hasłami. Poznaj 5 znanych uchodźców, których historię warto zapamiętać. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Dialog – materiał dodatkowy

  • Artykuł

    Podsumowanie dziesięcioletniego projektu Publikacje - 3 lapbooki

  • Artykuł

    Projekt „Rumourless cities” to projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach programu URBACT III. Jest on realizowany przez m.st. Warszawę w partnerstwie z miastami: Amadora (Portugalia), Cardiff (Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii), Hamburg (Niemcy), Alba Julia (Rumunia), Mesyna (Włochy).

  • Artykuł

    Warszawski System Doradztwa Zawodowego

  • Artykuł

    Kontakt do doradczyń zawodowych CRDZ

  • Artykuł

    Warszawscy uczniowie i uczennice mogą skorzystać ze wsparcia doradczyń zawodowych WCIES. Z ich pomocą podjęcie decyzji o dalszej drodze edukacyjnej jest łatwiejsze.

  • Artykuł

    Ustawa Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. Art. 1. System oświaty zapewnia w szczególności: 19) przygotowanie uczniów do wyboru zawodu i kierunku kształcenia; Art. 98. 1. Statut szkoły zawiera w szczególności: 16) organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego. Ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego Rozporządzenie Ministra Edukacji...

  • Artykuł

    Drodzy Rodzice, jako osoby najważniejsze dla swoich dzieci w wielu obszarach, także w podejmowaniu wyborów edukacyjno-zawodowych jesteście dla nich pierwszym, znaczącym doradcą zawodowym. Mamy nadzieję, że materiały zamieszczone poniżej, pomogą Wam odnaleźć się w tej ważnej roli.

  • Artykuł

    Każde dziecko jest uzdolnione. Nauczyciel ma odkryć te uzdolnienia i je rozwijać. W trosce o to, aby dzieci odczuwały satysfakcję z działalności twórczej, trzeba stwarzać im warunki do prezentowania swych osiągnięć. (Rozporządzenie MEN 2008, 2012)

  • Artykuł

    W ramach szkoleń dla Rodziców i Rad Rodziców przygotowaliśmy dla Państwa zajęcia w obszarach tematycznych: Nazwa zajęć Tematyka ABC Rady Rodziców Podstawowe informacje dot. funkcjonowania Rady Rodziców Finanse, komunikacja, sprawozdawczość Rady Rodziców. Współpraca Rady Rodziców z Samorządem Uczniowskim – jak Rada Rodziców może wspierać inicjatywy i pomysły uczniów? Rola Rady Rodziców w tworzeniu programu wychowawczo-profilaktycznego ...

  • Artykuł

    We WCIES zatrudnieni są nauczycielki i nauczyciele doradcy metodyczni, nauczycielki i nauczyciele konsultanci, doradczynie zawodowe oraz specjalistki i specjaliści.

  • Artykuł

    Formy doskonalenia zawodowego nauczycieli w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej są prowadzone przez doradczynie metodyczne, które dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Specjalistki pracowni organizują szkolenia prowadzone przez ekspertów zewnętrznych.

  • Artykuł

    Podsumowanie V edycji projektu „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją”

  • Artykuł

    Program edukacyjny „Akademia Wychowawcy” jest formą wsparcia placówek oświatowych w zakresie wdrażania podstawy programowej oraz realizacji zadań wychowawczych i profilaktycznych zgodnych z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa oraz priorytetami związanymi z organizowaniem i prowadzeniem doskonalenia zawodowego nauczycielek i nauczycieli Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy w roku szkolnym 2023/2024.

  • Artykuł

    ASTTI – AMGEN Projekt realizowany w latach 2012-2013. Projekt IBSE for Life Science Teacher Training, przygotowany przez Amgen Foundation i European Schoolnet. Główny cel projektu to rozpropagowanie wiedzy o metodzie IBSE czyli Inquiry Based Science Education (nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych). Więcej informacji COMENIUS REGIO ELIC – Enhancing Language and Intercultural Competences 2012-2014 Doskonalenie kompetencji językowych i międzykulturowych w szkole ...

  • Artykuł

    Wspieranie SOW „Dom przy Rynku” we wdrażaniu międzynarodowego modelu pracy z wychowankami W lutym 2022 roku wychowawcy z SOW rozpoczęli indywidualną pracę z wychowankami, zgodnie z modelem tutoringu, który poznali podczas szkolenia. Od specjalistek z WCIES otrzymali narzędzie „Nasz Tygodnik” – notes, w którym wspólnie z wychowankiem będą zapisywali tematy i ustalenia cotygodniowych spotkań. Elżbieta Tołwińska-Królikowska i Beata Walkiewicz ustaliły z kadrą SOW, że co miesiąc (od marca do...

  • Artykuł

    Materiały edukacyjne

  • Artykuł

    Model pracy w programie Pracując ze szkołami, bazujemy na modelu zaproponowanym przez profesora Jacka Pyżalskiego. Model ten opiera się na spójnym, planowym, systematycznym działaniu zespołowym całej społeczności szkolnej. Obejmuje równoległą i regularną pracę w dziesięciu kluczowych obszarach, ważnych w reagowaniu na dyskryminację, wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałaniu tym zjawiskom: Diagnoza zachowań związanych z dyskryminacją, wykluczeniem i przemocą rówieśniczą w szkole,...

  • Artykuł

    Struktura programu Program ma charakter systemowy i jest skierowany do całych społeczności szkolnych (kadry pedagogicznej i administracyjnej, uczennic i uczniów oraz rodziców i opiekunów). Jest realizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń – jednostkę organizacyjną Urzędu Miasta st. Warszawy. Do końca 2024 roku ma objąć swoim zasięgiem wszystkie szkoły podstawowe w Warszawie. To ogromne przedsięwzięcie, które ma dotrzeć do około dwustu dwudziestu...

  • Artykuł

    Główny cel programu Głównym i długookresowym celem programu jest ograniczenie przejawów wykluczenia i przemocy w szkołach podstawowych. Z realizacją celu głównego związane są identyfikowanie i właściwe reagowanie na wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałanie im, a tym samym sprawienie, by społeczność szkół biorących udział w programie była bardziej przyjazna prawom człowieka, lepiej przygotowana do przeciwdziałania wykluczeniu i przemocy, a szkoła stawała się bardziej bezpieczna dla...

  • Artykuł

    Działania w szkołach W każdej ze szkół uczestniczących w programie odbywają się: Warsztaty dla rad pedagogicznych; Spotkania informacyjne dla rodziców; Spotkania informacyjne dla kadry niepedagogicznej (w tym pracownic i pracowników administracji, woźnych, dozorców i dozorczyń, personelu kuchni); Korzystając z wiedzy, narzędzi i umiejętności uzyskanych podczas warsztatów oraz własnego doświadczenia zawodowego, kadra pedagogiczna prowadzi warsztaty dla uczniów i uczennic...

  • Artykuł

    Warszawska Nagroda Wychowawcza imienia Janusza Korczaka jest prestiżowym wyróżnieniem dla warszawskich szkół, przedszkoli i placówek oświatowych. Nagrody otrzymują instytucje poszukujące własnych, innowacyjnych i skutecznych rozwiązań w kluczowych obszarach wychowania.

  • Artykuł

    zasady korzystania ze środków przeznaczonych na finansowanie projektu Projekt dofinansowania udziału uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzonych przez m.st. Warszawę w wydarzeniach kulturalnych, naukowych oraz sportowych. Cele projekt Podnoszenie kompetencji uczniów warszawskich szkół w obszarach: kultury, nauki, techniki i sportu. Podnoszenie kompetencji społecznych i obywatelskich, w tym związanych ze wzrostem zainteresowania Warszawą. Przygotowanie dzieci oraz...

  • Artykuł

    Warsaw Centre for Education and Social Innovations and Trainings The biggest public Centre for in-service training of teachers and social assistance staff

  • Artykuł

    WCIES - Centre d'Innovation Socio-éducatif et de la formation de la Ville Varsovie est une institution locale pour les enseignants, il a commencé ses activités le 1er Septembre 2008.

  • Artykuł

    „Kreatywne biesiady u WARSA I SAWY” to cykliczne spotkania poświęcone wymianie doświadczeń między szkołami wyróżnionymi Certyfikatem Prezydenta m. st. Warszawy WARS i SAWA, szkołami tworzącymi optymalne warunki do rozwijania talentów, uzdolnień i zainteresowań uczniów.

  • Artykuł

    „Kryzys. Szybkie reagowanie. Poradnik dla kadry pedagogicznej placówek oświatowych” publikacja do pobrania (plik pdf) „Edukacja antydyskryminacyjna poprzez film” publikacja do pobrania (plik pdf) „Rozmowy na kanapie. Nauczycielskie opowieści o dzieciach, sztuce, szkole i samych sobie” publikacja do pobrania (plik pdf)

  • Artykuł

    „Praca i kompetencje przyszłości. Wyzwania edukacyjne” Robert Jesionek (redakcja) | autorki i autorzy: Małgorzata Bazan, Jakub Chabik, Dariusz Danilewicz, Ewa Dębska, Violetta Drabik-Podgórna, Zofia Dzik, Łukasz Gierek, Beata Grzelak,Ilona Iłowiecka-Tańska, Ewa Janus-Khouri, Alina Jarocka, Robert Jesionek, Hanna Jusis, Barbara Kapruziak, Sławomir Kasprzak, Anna Koludo, Anna Konkel-Zając, Marta Kowalczyk, Paweł Krawczak, Barbara Mejssner, Jowita Michalska, Janusz Moos, Kacper Nosarzewski,...

  • Artykuł

    w przygotowaniu

  • Artykuł

    Szanowni Państwo, w obecnej, tak dramatycznej sytuacji polecamy materiały informacyjne i edukacyjne, które pomogą Państwu rozmawiać z uczniami o aktualnych wydarzeniach w Ukrainie jak również będą przydane we wsparciu dzieci i młodzieży ukraińskich, którzy przebywają w Warszawie.

  • Artykuł

    .

  • Artykuł

    .

  • Artykuł

    Szanowni Państwo Nauczyciele, specjaliści przedszkoli, szkół ogólnodostępnych oraz integracyjnych. Zapraszamy do korzystania z oferty Specjalistycznych Punktów Konsultacyjnych. W 4 szkołach specjalnych i 5 młodzieżowych ośrodkach socjoterapii specjaliści udzielają konsultacji w zakresie pracy z uczennicami/uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w następujących obszarach: niepełnosprawność wzrokowa, niepełnosprawność słuchowa, niepełnosprawność intelektualna, spektrum autyzmu,...

  • Artykuł

    .

  • Artykuł

    Prace domowe w oczach wielu rodziców to zmora. „Nasz potomek po powrocie ze szkoły jest umęczony, jakby co najmniej wrócił z pracy w kopalni. O odrabianiu lekcji, rzecz jasna nie chce słyszeć. Po zjedzeniu obiadu chciałby mieć sjestę, najlepiej wieczną. A tu rodzice zaganiają do książek i zeszytów. No i wówczas zaczyna się walka!” „Miliony dzieci na odrabianiu lekcji spędzają czas po szkole, w której przebywają nierzadko aż 8 godzin. Co więcej, w odrabianie lekcji często zaangażowani są...

  • Artykuł

    Nauczycielska Pracownia Przyrodnicza (NPP) stanowi wsparcie w procesie dydaktycznym dla uczniów ze szkół z ograniczonym dostępem do pracowni przyrodniczych.

  • Artykuł

    Szkoła z pomysłem to samorządowy systemowy projekt, mający na celu jakościowy rozwój szkół, poprzez pobudzanie innowacyjności i kreatywności środowisk szkolnych, wyzwolenie ciekawych inicjatyw oraz integrację uczniów, nauczycieli, rodziców wokół realizowanych projektów.

  • Artykuł

    W ramach warszawskiego systemu spierania uzdolnionych WCIES wspiera szkoły i placówki w realizacji działań adresowanych do ucznia uzdolnionego, w tym zadań wynikających z realizacji projektu WARS i SAWA. W naszej ofercie znajdziecie formy doskonalenia skierowane do przedstawicieli szkół posiadających jak i ubiegających się o Certyfikat WARS i SAWA oraz do wszystkich zainteresowanych nauczycieli z warszawskich szkół.

  • Artykuł

    Rodzice mogą i powinni wspierać samorządność uczniowską. Podstawy prawne szkolnej samorządności dzieci, sposoby włączania dzieci w proces tworzenia regulaminu SU, sprawy, w jakich uczniowie mogą wyrażać opinii i składać wnioski, sposoby organizowania procesu wyrażania opinii i formułowania wniosków i włączania dzieci w wyborach oraz przykłady oddolnych inicjatyw samorządów klasowych we współpracy z rodzicami znajdują się w publikacji „Dzieci mają głos w sprawach szkoły" Żródła...

  • Artykuł

    Centrum Innowacji Edukacyjnych w Warszawie – nowe miejsce, nowe podejście, nowa jakość.

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń „Stara 4 – nowe miejsce, nowa jakość w edukacji”

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES) jest samorządową placówką doskonalenia nauczycieli – instytucją wiedzy i edukacji. Centrum zostało powołane 10 lipca 2008 roku uchwałą Rady m.st. Warszawy, z inicjatywy Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy. WCIES rozpoczęło swoją działalność 1 września 2008 r. Organem prowadzącym placówkę jest m.st. Warszawa. Siedziba Centrum mieści się przy ul. Starej 4.

  • Artykuł

    Karolina Malczyk Dyrektorka karolina.malczyk@wcies.edu.pl Sylwia Grzegorzewska Zastępczyni dyrektorki sylwia.grzegorzewska@wcies.edu.pl 885 531 740 Beata Zuziak Zastępczyni dyrektorki beata.zuziak@wcies.edu.pl 723 248 847 Pracownia Doradztwa Metodycznego Małgorzata Barańska Kierowniczka malgorzata.baranska@wcies.edu.pl 609 334 902 Pracownia Doskonalenia Kadr Kierowniczych Oświaty Beata Łuba-Krolik Kierowniczka beata.luba@wcies.edu.pl 723 245 226 Pracownia Kompleksowego...

  • Artykuł

    Centrum Zasobów Dydaktycznych Języka Angielskiego | Young Learners Resource Centre tel. 22 628 67 64 wew. 22 lub 22 628 01 79 wew. 22 e-mail centrum@ylrc.edu.pl lub bibliotekarze@ylrc.edu.pl Małgorzata Zasuńska – kierowniczka Centrum Zasobów Języka Angielskiego i Współpracy Międzynarodowej, malgorzata.zasunska@wcies.edu.pl Irena Grabarczyk – główna specjalistka ds. projektów międzynarodowych i wczesnej edukacji językowej, irena.grabarczyk@wcies.edu.pl Sylwia Szeliga – główna...

  • Artykuł

    Ze zbiorów YLRC mogą korzystać nauczyciele i pracownicy WCIES. Korzystanie ze zbiorów jest bezpłatne. Wypożyczenie zasobów YLRC jest możliwe tylko po uprzednim założeniu konta u pracownika YLRC, który wprowadzi dane użytkownika do systemu bibliotecznego MOL NET+. Jednorazowo można wypożyczyć 5 pozycji na okres dwóch tygodni. Wypożyczenie pozycji można przedłużać maksymalnie 3 razy. Zakładając konto w systemie bibliotecznym YLRC, użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie drogą mailową...

  • Artykuł

    Informacje i materiały podejmujące tematykę ucznia zdolnego są dostępne na następujących stronach internetowych:

  • Artykuł

    Konspekty wykładów dla nauczycieli – liderów programu „WARSA i SAWA”

  • Artykuł

    Statut Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń został ustanowiony Uchwałą nr XXVI/754/2020 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 6 lutego 2020 r. w sprawie nadania statutu Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń w Warszawie