Wyniki wyszukiwania w serwisie WCIES - Aktualności

  • Artykuł

    Startup Jump Projekt realizowany jest od 2017 roku. Jego celami są: rozwijanie kompetencji kluczowych, niezbędnych na rynku pracy; zwiększenie szans młodych ludzi na podjęcie własnej działalności gospodarczej; upowszechnianie informacji o pro-rozwojowej aktywności miasta oraz jego partnerów działających na rzecz przedsiębiorczości, innowacyjności i kreatywności; budowanie umiejętności oceny własnych predyspozycji do rozwoju, samozatrudnienia; rozwijanie umiejętności pracy w grupie,...

  • Artykuł

    Regulamin Konkursu „Warszawskie Mistrzostwa Start-up Jump Junior” Centrum Rozwoju Doradztwa Zawodowego działające w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy oraz Centrum Przedsiębiorczości „Smolna” – zwani dalej Organizatorem, zapraszają uczniów szkół podstawowych m.st. Warszawy do udziału w „Warszawskich Mistrzostwach Start-up Jump Junior”.

  • Artykuł

    Terminy spotkań dla uczniów w roku szkolnym 2022/23: 9. listopada 2022 r., 30. listopada 2022 r., 21. grudnia 2022 r., 25. stycznia 2022 r., 8. lutego 2023 r., 1. marca 2023 r., 22. marca 2023 r., 19. kwietnia 2023 r., 31. maja 2023 r. Zapisy poprzez elektroniczny system zapisów WCIES

  • Artykuł

    Rada rodziców – jako jeden z obligatoryjnych wewnętrznych organów szkoły – jest integralnym podmiotem szkoły, działającym ściśle w jej strukturze i w jej ramach. W tej części znajdują się materiały, które pomogą Państwu sprawnie i efektywnie organizować pracę rady rodziców.

  • Artykuł

    Zapraszamy na szkolenia indywidualne i szkolenia rad pedagogicznych, mające na celu przygotowanie nauczycieli szkół i placówek do korzystania z usługi Office 365 w czasie pracy zdalnej i stacjonarnej.

  • Artykuł

    Projekt skierowany jest do nauczycielek i nauczycieli oraz uczniów i uczennic szkół prowadzonych przez m.st. Warszawę Projekt realizują Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie.

  • Artykuł

    POWER VET „ELAN PL European Local Authority Network- Wizja Europejskiej Współpracy” Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń zrealizowało Projekt ELAN PL European Local Authority Network - Wizja Europejskiej Współpracy o numerze 2016-1-PL01-KA102-024735 w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe w...

  • Artykuł

    Kompetencje międzykulturowe nauczycieli w wielokulturowych miastach Warszawa – Berlin Czas realizacji: wrzesień 2016 r. – czerwiec 2018 r.

  • Artykuł

    Wychowanie w szkole w poszanowaniu praw człowieka i zasady równego traktowania W ramach projektu opracowane zostały następujące publikacje: 1. Jak zorganizować efektywną kampanię społeczną w szkole? Poradnik dla młodzieży – poradnik zawiera wskazówki dotyczące organizacji kampanii społecznej w szkole. Przedstawia poszczególne etapy jej tworzenia, które z powodzeniem młodzież może zastosować podczas realizacji dowolnego projektu edukacyjnego. Zawiera on również metody i narzędzia efektywnej...

  • Artykuł

    Głównym celem projektu była integracja dzieci w środowisku rówieśniczym oraz podniesienie kompetencji wielokulturowych pracowników szkół i placówek oświatowych. Projekt został zrealizowany w latach 2009-2011. Partnerami w tym projekcie były szkoły, władze samorządowe oraz organizacje pozarządowe z Warszawy i Cardiff (Walia). W Warszawie: Szkoła Podstawowa nr 211 z Oddziałami Integracyjnymi im. Janusza Korczaka i Gimnazjum nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi im. Leopolda Staffa oraz Cardiff:...

  • Artykuł

    ELIC - Enhancing Language and Intercultural Competences 2012-2014 Doskonalenie kompetencji językowych i międzykulturowych w szkole Projekt realizowany przez Biuro Edukacji i Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń we współpracy z władzami oświatowymi miasta Cardiff (Wielka Brytania) ze środków programu „Uczenie się przez całe życie”, komponent: Comenius Regio. Partnerstwo: Cardiff Council St Mary’s Catholic Primary School St. David’s Catholic College Race Equality...

  • Artykuł

    Projekt realizowany w latach: 2012-2021 Główne cele projektu: poszerzenie i pogłębienie wiedzy uczestników projektu o IBSE zarówno w teorii jak i praktyce; wskazanie na możliwości zastosowania IBSE w realizacji podstawy programowej biologii, chemii i przyrody; zachęcenie nauczycieli do implementowania metody IBSE do praktyki szkolnej Tematyką szkoleń było zastosowanie IBSE, nauczania przez dociekanie w praktyce szkolnej, planowanie i przeprowadzanie eksperymentów w małej i dużej skali...

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń od 2009 roku realizuje projekty międzynarodowe i projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.

  • Artykuł

    Zapraszamy do udziału w kursach e-learningowych wspomagających tradycyjne formy kształcenia.

  • Artykuł

    Zapraszamy doradców zawodowych, osoby realizujące zadania dorady zawodowego oraz koordynatorów doradztwa zawodowego do skorzystania z konsultacji prowadzonymi przez doradców zawodowych z Centrum Rozwoju Doradztwa Zawodowego. Osoby zainteresowane, proszone są o przesłanie maila bezpośrednio do doradcy zawodowego z CRDZ, który opiekuje się daną dzielnicą w celu ustalenia dogodnego terminu. Obowiązują zapisy. 

  • Artykuł

    Nasza oferta szkoleniowa skierowana jest do doradców zawodowych, pedagogów, psychologów, nauczycieli zainteresowanych tematyką doradztwa zawodowego w szkole. Wspieramy uczniów, prowadząc zajęcia edukacyjne oraz indywidualne konsultacje, a dla rodziców organizujemy spotkania informacyjne. Zapraszamy do zapoznania się z nasza ofertą.

  • Artykuł

    Aktualnie realizowane projekty „Warszawa Talentów – rozwój doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych m.st. Warszawy” Regionalny Programy Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020, Oś priorytetowa X, Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.3 Doskonalenie zawodowe, Poddziałanie 10.3.3 Doradztwo edukacyjno-zawodowe w ramach ZIT. Planowany termin realizacji projektu: wrzesień 2021– sierpień 2023 Lider: m.st. Warszawa (Biuro Edukacji) Partner: Uniwersytet Warszawski Uczestnicy: 52...

  • Artykuł

    Zapraszamy kadrę kierowniczą szkół i placówek oświatowych do udziału w formach doskonalenia w roku szkolnym 2022/2023.

  • Artykuł

    We WCIES działa Punkt kontaktowy oraz Zespół ds. nauczania dzieci cudzoziemskich. Celem Punktu i Zespołu jest pomoc nauczycielom i dyrektorom szkół, w których uczą się dzieci cudzoziemskie, w tym dzieci uchodźców, imigrantów, jak też reemigrujące dzieci polskie.

  • Artykuł

    Program jest realizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Koordynatorka programu WCIES: Izabela Podsiadło-Dacewicz e-mail: izabela.dacewicz@wcies.edu.pl, tel. 502 328 941 Koordynatorki programu w dzielnicach: Joanna Szeluga e-mail: joanna.szeluga@wcies.edu.pl, tel. 502 620 541 Agnieszka Kozakoszczak e-mail: agnieszka.kozakoszczak@sppc.wcies.edu.pl, tel. 723 248 857 Anna Kucińska e-mail: anna.kucinska@sppc.wcies.edu.pl, tel. 501 330 263 Aleksandra Ośko...

  • Artykuł

    Geneza programu Edukacja jest kluczem do budowania pokojowych społeczności, ale dla milionów dzieci na całym świecie szkoła sama w sobie nie jest bezpieczna. Każdego dnia uczniowie i uczennice muszą się mierzyć z ogromną liczbą zagrożeń, między innymi bójkami, różnorodnymi formami dręczenia – w świecie zarówno realnym, jak i wirtualnym – przemocową dyscypliną, presją, aby dołączyć do lokalnych gangów, molestowaniem seksualnym czy nawet przemocą z użyciem broni. Wpływa to na naukę, a w...

  • Artykuł

    Nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych

  • Artykuł

    Projekt Amgen Science Teacher Training Initiative oferuje nauczycielom przedmiotów przyrodniczych w szkołach ponadpodstawowych okazję poważnego rozwoju zawodowego. Jest to inicjatywa szkoleniowa, która skupia się na nauczycielach przedmiotów przyrodniczych przede wszystkim biologii i chemii, pracujących z uczniami w wieku od 12 do 19 lat.

  • Artykuł

    IBSE - nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych Czym jest IBSE? Metoda 5E Na co należy zwrócić szczególną uwagę? Wskazówki dla nauczyciela, który chce stosować IBSE Zbieżność cech ucznia i IBSE Ocena i samoocena ucznia Kucie a kształtowanie umiejętności Uczenie przez pytanie Krytyczne myślenie Ćwiczenie na bazie eksperymentu Fredericka Griffitha Zdjęcia własne wykonane podczas warsztatów i lekcji modelowych.

  • Artykuł

    Projekt realizowany w latach 2012-2013. Projekt IBSE for Life Science Teacher Training, przygotowany przez Amgen Foundation i European Schoolnet. Główny cel projektu to rozpropagowanie wiedzy o metodzie IBSE czyli Inquiry Based Science Education (nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych).

  • Artykuł

    Projekt Amgen 2013 Prezentacja o projekcie - Bruksela luty 2013 r. Konferencja 1 lipca 2013 r. Program konferencji Wspomnienie Amgen 2012 - Hanna Rokita Eksperyment w eksperymentach - Dominika Panek, Łukasz Sporny Materiały warsztatowe - Takao Ishikawa Wprowadzenie do IBSE Enzymy w przemyśle Konferencja 14 listopada 2013 r. Program konferencji IBSE z perspektywy nauczyciela - Elżbieta Zalewska IBSE w praktyce szkolnej - Iwona Płusa Wspólnota nauczycieli DLA 2013 ...

  • Artykuł

    Zarządzanie konfliktem E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Zarządzanie konfliktem - materiały dodatkowe

  • Artykuł

    Reagowanie na słowa, które ranią. Opis: Dzięki tej lekcji dowiesz się, że wypowiedziane słowa mogą ranić. Dowiesz się również jak reagować w takich sytuacjach. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Weryfikacja informacji - materiały dodatkowe

  • Artykuł

    Pomaganie cudzoziemcom w potrzebie. Opis: Pomaganie cudzoziemcom w potrzebie – sprawdź, jak radzisz sobie w takich sytuacjach. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela

  • Artykuł

    Integracja Opis: Noworoczne tradycje z całego świata, zaskoczą każdego. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Poznaj historię migrantów - materiał dodatkowy

  • Artykuł

    Poznaj historię migrantów - wypełnij QUIZ i sprawdź swoją wiedzę! Kliknij w link i rozpocznij QUIZ. Sprawdź swoją wiedzę, łącząc kraje z właściwymi hasłami. Poznaj 5 znanych uchodźców, których historię warto zapamiętać. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Dialog – materiał dodatkowy

  • Artykuł

    Podsumowanie dziesięcioletniego projektu Publikacje - 3 lapbooki

  • Artykuł

    Projekt „Rumourless cities” to projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach programu URBACT III. Jest on realizowany przez m.st. Warszawę w partnerstwie z miastami: Amadora (Portugalia), Cardiff (Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii), Hamburg (Niemcy), Alba Julia (Rumunia), Mesyna (Włochy).

  • Artykuł

    Warszawski System Doradztwa Zawodowego

  • Artykuł

    Kontakt do doradczyń zawodowych CRDZ.

  • Artykuł

    Warszawscy uczniowie i uczennice mogą skorzystać ze wsparcia doradczyń zawodowych WCIES. Z ich pomocą podjęcie decyzji o dalszej drodze edukacyjnej jest łatwiejsze.

  • Artykuł

    Ustawa Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. Art. 1. System oświaty zapewnia w szczególności: 19) przygotowanie uczniów do wyboru zawodu i kierunku kształcenia; Art. 98. 1. Statut szkoły zawiera w szczególności: 16) organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego. Ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego Rozporządzenie Ministra Edukacji...

  • Artykuł

    Drodzy Rodzice, jako osoby najważniejsze dla swoich dzieci w wielu obszarach, także w podejmowaniu wyborów edukacyjno-zawodowych jesteście dla nich pierwszym, znaczącym doradcą zawodowym. Mamy nadzieję, że materiały zamieszczone poniżej, pomogą Wam odnaleźć się w tej ważnej roli.

  • Artykuł

    Każde dziecko jest uzdolnione. Nauczyciel ma odkryć te uzdolnienia i je rozwijać. W trosce o to, aby dzieci odczuwały satysfakcję z działalności twórczej, trzeba stwarzać im warunki do prezentowania swych osiągnięć. (Rozporządzenie MEN 2008, 2012)

  • Artykuł

    W ramach szkoleń dla Rodziców i Rad Rodziców przygotowaliśmy dla Państwa zajęcia w obszarach tematycznych: Nazwa zajęć Tematyka ABC Rady Rodziców Podstawowe informacje dot. funkcjonowania Rady Rodziców Finanse, komunikacja, sprawozdawczość Rady Rodziców. Współpraca Rady Rodziców z Samorządem Uczniowskim – jak Rada Rodziców może wspierać inicjatywy i pomysły uczniów? Rola Rady Rodziców w tworzeniu programu wychowawczo-profilaktycznego ...

  • Artykuł

    We WCIES zatrudnieni są nauczycielki i nauczyciele doradcy metodyczni, nauczycielki i nauczyciele konsultanci, doradczynie zawodowe oraz specjalistki i specjaliści.

  • Artykuł

    Formy doskonalenia zawodowego nauczycieli w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej są prowadzone przez doradczynie metodyczne, które dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Specjalistki pracowni organizują szkolenia prowadzone przez ekspertów zewnętrznych.

  • Artykuł

    Podsumowanie V edycji projektu „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją”

  • Artykuł

    Program edukacyjny „Akademia Wychowawcy” jest formą wsparcia placówek oświatowych w zakresie wdrażania podstawy programowej oraz realizacji zadań wychowawczych i profilaktycznych zgodnych z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa oraz priorytetami związanymi z organizowaniem i prowadzeniem doskonalenia zawodowego nauczycielek i nauczycieli Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy w roku szkolnym 2022/2023.

  • Artykuł

    ASTTI – AMGEN Projekt realizowany w latach 2012-2013. Projekt IBSE for Life Science Teacher Training, przygotowany przez Amgen Foundation i European Schoolnet. Główny cel projektu to rozpropagowanie wiedzy o metodzie IBSE czyli Inquiry Based Science Education (nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych). Więcej informacji COMENIUS REGIO ELIC – Enhancing Language and Intercultural Competences 2012-2014 Doskonalenie kompetencji językowych i międzykulturowych w szkole ...

  • Artykuł

    Wspieranie SOW „Dom przy Rynku” we wdrażaniu międzynarodowego modelu pracy z wychowankami W lutym 2022 roku wychowawcy z SOW rozpoczęli indywidualną pracę z wychowankami, zgodnie z modelem tutoringu, który poznali podczas szkolenia. Od specjalistek z WCIES otrzymali narzędzie „Nasz Tygodnik” – notes, w którym wspólnie z wychowankiem będą zapisywali tematy i ustalenia cotygodniowych spotkań. Elżbieta Tołwińska-Królikowska i Beata Walkiewicz ustaliły z kadrą SOW, że co miesiąc (od marca do...

  • Artykuł

    Materiały edukacyjne

  • Artykuł

    Model pracy w programie Pracując ze szkołami, bazujemy na modelu zaproponowanym przez profesora Jacka Pyżalskiego. Model ten opiera się na spójnym, planowym, systematycznym działaniu zespołowym całej społeczności szkolnej. Obejmuje równoległą i regularną pracę w dziesięciu kluczowych obszarach, ważnych w reagowaniu na dyskryminację, wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałaniu tym zjawiskom: Diagnoza zachowań związanych z dyskryminacją, wykluczeniem i przemocą rówieśniczą w szkole,...

  • Artykuł

    Struktura programu Program ma charakter systemowy i jest skierowany do całych społeczności szkolnych (kadry pedagogicznej i administracyjnej, uczennic i uczniów oraz rodziców i opiekunów). Jest realizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń – jednostkę organizacyjną Urzędu Miasta st. Warszawy. Do końca 2024 roku ma objąć swoim zasięgiem wszystkie szkoły podstawowe w Warszawie. To ogromne przedsięwzięcie, które ma dotrzeć do około dwustu dwudziestu...

  • Artykuł

    Główny cel programu Głównym i długookresowym celem programu jest ograniczenie przejawów wykluczenia i przemocy w szkołach podstawowych. Z realizacją celu głównego związane są identyfikowanie i właściwe reagowanie na wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałanie im, a tym samym sprawienie, by społeczność szkół biorących udział w programie była bardziej przyjazna prawom człowieka, lepiej przygotowana do przeciwdziałania wykluczeniu i przemocy, a szkoła stawała się bardziej bezpieczna dla...