Wyniki wyszukiwania w serwisie WCIES - Aktualności

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń od 2009 roku realizuje projekty międzynarodowe i projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.

  • Artykuł

    Szanowni Państwo, zapraszamy do udziału w kursach e-learningowych wspomagających tradycyjne formy kształcenia.

  • Artykuł

    Zapraszamy doradców zawodowych, osoby realizujące zadania dorady zawodowego oraz koordynatorów doradztwa zawodowego do skorzystania z konsultacji prowadzonymi przez doradców zawodowych z Centrum Rozwoju Doradztwa Zawodowego. Osoby zainteresowane, proszone są o przesłanie maila bezpośrednio do doradcy zawodowego z CRDZ, który opiekuje się daną dzielnicą w celu ustalenia dogodnego terminu. Obowiązują zapisy. 

  • Artykuł

    Nasza oferta szkoleniowa skierowana jest do doradców zawodowych, pedagogów, psychologów, nauczycieli zainteresowanych tematyką doradztwa zawodowego w szkole. Wspieramy uczniów, prowadząc zajęcia edukacyjne oraz indywidualne konsultacje, a dla rodziców organizujemy spotkania informacyjne.

  • Artykuł

    Aktualnie realizowane projekty „Warszawa Talentów – rozwój doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych m.st. Warszawy” Regionalny Programy Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020, Oś priorytetowa X, Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.3 Doskonalenie zawodowe, Poddziałanie 10.3.3 Doradztwo edukacyjno-zawodowe w ramach ZIT. Planowany termin realizacji projektu: wrzesień 2021– sierpień 2023 Lider: m.st. Warszawa (Biuro Edukacji) Partner: Uniwersytet Warszawski Uczestnicy: 52...

  • Artykuł

    Koordynacja programu Program jest realizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń – jednostkę organizacyjną Urzędu miasta stołecznego Warszawy. Koordynatorka programu WCIES: Izabela Podsiadło-Dacewicz e-mail: izabela.dacewicz@wcies.edu.pl tel. 502 328 941 Koordynatorki programu w dzielnicach: Joanna Szeluga e-mail: joanna.szeluga@wcies.edu.pl tel. 502 620 541 Agnieszka Kozakoszczak e-mail: agnieszka.kozakoszczak@sppc.wcies.edu.pl tel. 723 248 857 Anna...

  • Artykuł

    Geneza programu Edukacja jest kluczem do budowania pokojowych społeczności, ale dla milionów dzieci na całym świecie szkoła sama w sobie nie jest bezpieczna. Każdego dnia uczniowie i uczennice muszą się mierzyć z ogromną liczbą zagrożeń, między innymi bójkami, różnorodnymi formami dręczenia – w świecie zarówno realnym, jak i wirtualnym – przemocową dyscypliną, presją, aby dołączyć do lokalnych gangów, molestowaniem seksualnym czy nawet przemocą z użyciem broni. Wpływa to na naukę, a w...

  • Artykuł

    Nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych

  • Artykuł

    Projekt Amgen Science Teacher Training Initiative oferuje nauczycielom przedmiotów przyrodniczych w szkołach ponadpodstawowych okazję poważnego rozwoju zawodowego. Jest to inicjatywa szkoleniowa, która skupia się na nauczycielach przedmiotów przyrodniczych przede wszystkim biologii i chemii, pracujących z uczniami w wieku od 12 do 19 lat.

  • Artykuł

    IBSE - nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych Czym jest IBSE? Metoda 5E Na co należy zwrócić szczególną uwagę? Wskazówki dla nauczyciela, który chce stosować IBSE Zbieżność cech ucznia i IBSE Ocena i samoocena ucznia Kucie a kształtowanie umiejętności Uczenie przez pytanie Krytyczne myślenie Ćwiczenie na bazie eksperymentu Fredericka Griffitha Zdjęcia własne wykonane podczas warsztatów i lekcji modelowych.

  • Artykuł

    Projekt realizowany w latach 2012-2013. Projekt IBSE for Life Science Teacher Training, przygotowany przez Amgen Foundation i European Schoolnet. Główny cel projektu to rozpropagowanie wiedzy o metodzie IBSE czyli Inquiry Based Science Education (nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych).

  • Artykuł

    Projekt Amgen 2013 Prezentacja o projekcie - Bruksela luty 2013 r. Konferencja 1 lipca 2013 r. Program konferencji Wspomnienie Amgen 2012 - Hanna Rokita Eksperyment w eksperymentach - Dominika Panek, Łukasz Sporny Materiały warsztatowe - Takao Ishikawa Wprowadzenie do IBSE Enzymy w przemyśle Konferencja 14 listopada 2013 r. Program konferencji IBSE z perspektywy nauczyciela - Elżbieta Zalewska IBSE w praktyce szkolnej - Iwona Płusa Wspólnota nauczycieli DLA 2013 ...

  • Artykuł

    Zarządzanie konfliktem E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Zarządzanie konfliktem - materiały dodatkowe

  • Artykuł

    Reagowanie na słowa, które ranią. Opis: Dzięki tej lekcji dowiesz się, że wypowiedziane słowa mogą ranić. Dowiesz się również jak reagować w takich sytuacjach. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Weryfikacja informacji - materiały dodatkowe

  • Artykuł

    Pomaganie cudzoziemcom w potrzebie. Opis: Pomaganie cudzoziemcom w potrzebie – sprawdź, jak radzisz sobie w takich sytuacjach. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela

  • Artykuł

    Integracja Opis: Noworoczne tradycje z całego świata, zaskoczą każdego. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Poznaj historię migrantów - materiał dodatkowy

  • Artykuł

    Poznaj historię migrantów - wypełnij QUIZ i sprawdź swoją wiedzę! Kliknij w link i rozpocznij QUIZ. Sprawdź swoją wiedzę, łącząc kraje z właściwymi hasłami. Poznaj 5 znanych uchodźców, których historię warto zapamiętać. E-learning dla uczniów Scenariusz dla nauczyciela Dialog – materiał dodatkowy

  • Artykuł

    Podsumowanie dziesięcioletniego projektu Publikacje - 3 lapbooki

  • Artykuł

    Projekt „Rumourless cities” to projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach programu URBACT III. Jest on realizowany przez m.st. Warszawę w partnerstwie z miastami: Amadora (Portugalia), Cardiff (Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii), Hamburg (Niemcy), Alba Julia (Rumunia), Mesyna (Włochy).

  • Artykuł

    Warszawski System Doradztwa Zawodowego

  • Artykuł

    Kim jest doradca zawodowy? To specjalista, który może być wsparciem w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej: może towarzyszyć w odkrywaniu mocnych stron, umiejętności, predyspozycji, talentów i zainteresowań; udzieli informacji o ofercie edukacyjnej; może wskazać źródła wiedzy o zawodach; pomoże stworzyć plan działania. Zapisy na indywidualne konsultacje dla uczniów „Informator 2021/2022 – Wybierz szkołę dla siebie. Technika, szkoły branżowe I...

  • Artykuł

    Ustawa Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r.: Art. 1. System oświaty zapewnia w szczególności: 19) przygotowanie uczniów do wyboru zawodu i kierunku kształcenia; Art. 98. 1. Statut szkoły zawiera w szczególności: 16) organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego. ► link do dokumentu Ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji ► link do dokumentu Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego...

  • Artykuł

    Drodzy Rodzice, jako osoby najważniejsze dla swoich dzieci w wielu obszarach, także w podejmowaniu wyborów edukacyjno-zawodowych jesteście dla nich pierwszym, znaczącym doradcą zawodowym. Mamy nadzieję, że materiały zamieszczone poniżej pomogą Wam odnaleźć się w tej ważnej roli.

  • Artykuł

    Każde dziecko jest uzdolnione. Nauczyciel ma odkryć te uzdolnienia i je rozwijać. W trosce o to, aby dzieci odczuwały satysfakcję z działalności twórczej, trzeba stwarzać im warunki do prezentowania swych osiągnięć. (Rozporządzenie MEN 2008, 2012)

  • Artykuł

    W ramach szkoleń dla Rodziców i Rad Rodziców przygotowaliśmy dla Państwa zajęcia w obszarach tematycznych: Nazwa zajęć Tematyka ABC Rady Rodziców Podstawowe informacje dot. funkcjonowania Rady Rodziców Finanse, komunikacja, sprawozdawczość Rady Rodziców. Współpraca Rady Rodziców z Samorządem Uczniowskim – jak Rada Rodziców może wspierać inicjatywy i pomysły uczniów? Rola Rady Rodziców w tworzeniu programu wychowawczo-profilaktycznego ...

  • Artykuł

    We WCIES zatrudnieni są nauczycielki i nauczyciele-doradcy metodyczni, doradczynie zawodowe, nauczycielki i nauczyciele-konsultanci oraz specjalistki i specjaliści.

  • Artykuł

    Podsumowanie V edycji projektu „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją”

  • Artykuł

    ASTTI – AMGEN Projekt realizowany w latach 2012-2013. Projekt IBSE for Life Science Teacher Training, przygotowany przez Amgen Foundation i European Schoolnet. Główny cel projektu to rozpropagowanie wiedzy o metodzie IBSE czyli Inquiry Based Science Education (nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych). Więcej informacji COMENIUS REGIO ELIC – Enhancing Language and Intercultural Competences 2012-2014 Doskonalenie kompetencji językowych i międzykulturowych w szkole ...

  • Artykuł

    Materiały edukacyjne

  • Artykuł

    Model pracy w programie Pracując ze szkołami, bazujemy na modelu zaproponowanym przez profesora Jacka Pyżalskiego. Model ten opiera się na spójnym, planowym, systematycznym działaniu zespołowym całej społeczności szkolnej. Obejmuje równoległą i regularną pracę w dziesięciu kluczowych obszarach, ważnych w reagowaniu na dyskryminację, wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałaniu tym zjawiskom: Diagnoza zachowań związanych z dyskryminacją, wykluczeniem i przemocą rówieśniczą w szkole,...

  • Artykuł

    Struktura programu Program ma charakter systemowy i jest skierowany do całych społeczności szkolnych (kadry pedagogicznej i administracyjnej, uczennic i uczniów oraz rodziców i opiekunów). Jest realizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń – jednostkę organizacyjną Urzędu Miasta st. Warszawy. Do końca 2024 roku ma objąć swoim zasięgiem wszystkie szkoły podstawowe w Warszawie. To ogromne przedsięwzięcie, które ma dotrzeć do około dwustu dwudziestu...

  • Artykuł

    Główny cel programu Głównym i długookresowym celem programu jest ograniczenie przejawów wykluczenia i przemocy w szkołach podstawowych. Z realizacją celu głównego związane są identyfikowanie i właściwe reagowanie na wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałanie im, a tym samym sprawienie, by społeczność szkół biorących udział w programie była bardziej przyjazna prawom człowieka, lepiej przygotowana do przeciwdziałania wykluczeniu i przemocy, a szkoła stawała się bardziej bezpieczna dla...

  • Artykuł

    Działania w szkołach W każdej ze szkół uczestniczących w programie odbywają się: Warsztaty dla rad pedagogicznych; Spotkania informacyjne dla rodziców; Spotkania informacyjne dla kadry niepedagogicznej (w tym pracownic i pracowników administracji, woźnych, dozorców i dozorczyń, personelu kuchni); Korzystając z wiedzy, narzędzi i umiejętności uzyskanych podczas warsztatów oraz własnego doświadczenia zawodowego, kadra pedagogiczna prowadzi warsztaty dla uczniów i uczennic...

  • Artykuł

    Warsaw Centre for Education and Social Innovations and Trainings The biggest public Centre for in-service training of teachers and social assistance staff

  • Artykuł

    WCIES - Centre d'Innovation Socio-éducatif et de la formation de la Ville Varsovie est une institution locale pour les enseignants, il a commencé ses activités le 1er Septembre 2008.

  • Artykuł

    „Kreatywne biesiady u WARSA I SAWY” to cykliczne spotkania poświęcone wymianie doświadczeń między szkołami wyróżnionymi Certyfikatem Prezydenta m. st. Warszawy WARS i SAWA, szkołami tworzącymi optymalne warunki do rozwijania talentów, uzdolnień i zainteresowań uczniów.

  • Artykuł

    w przygotowaniu

  • Artykuł

    Szanowni Państwo, w obecnej, tak dramatycznej sytuacji polecamy materiały informacyjne i edukacyjne, które pomogą Państwu rozmawiać z uczniami o aktualnych wydarzeniach w Ukrainie jak również będą przydane we wsparciu dzieci i młodzieży ukraińskich, którzy przebywają w Warszawie.

  • Artykuł

    Prace domowe w oczach wielu rodziców to zmora. „Nasz potomek po powrocie ze szkoły jest umęczony, jakby co najmniej wrócił z pracy w kopalni. O odrabianiu lekcji, rzecz jasna nie chce słyszeć. Po zjedzeniu obiadu chciałby mieć sjestę, najlepiej wieczną. A tu rodzice zaganiają do książek i zeszytów. No i wówczas zaczyna się walka!” „Miliony dzieci na odrabianiu lekcji spędzają czas po szkole, w której przebywają nierzadko aż 8 godzin. Co więcej, w odrabianie lekcji często zaangażowani są...

  • Artykuł

    Szkoła z pomysłem to samorządowy systemowy projekt, mający na celu jakościowy rozwój szkół, poprzez pobudzanie innowacyjności i kreatywności środowisk szkolnych, wyzwolenie ciekawych inicjatyw oraz integrację uczniów, nauczycieli, rodziców wokół realizowanych projektów.

  • Artykuł

    Certyfikaty WARS i SAWA są przyznawane warszawskim szkołom, które osiągnęły pożądany standard opieki nad uczniami uzdolnionymi. Placówki z certyfikatem, tworzą warszawską sieć szkół wspierających uzdolnionych.

  • Artykuł

    Rodzice mogą i powinni wspierać samorządność uczniowską. Podstawy prawne szkolnej samorządności dzieci, sposoby włączania dzieci w proces tworzenia regulaminu SU, sprawy, w jakich uczniowie mogą wyrażać opinii i składać wnioski, sposoby organizowania procesu wyrażania opinii i formułowania wniosków i włączania dzieci w wyborach oraz przykłady oddolnych inicjatyw samorządów klasowych we współpracy z rodzicami znajdują się w publikacji „Dzieci mają głos w sprawach szkoły" Żródła...

  • Artykuł

    Centrum Innowacji Edukacyjnych w Warszawie – nowe miejsce, nowe podejście, nowa jakość.

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń ul. Stara 4, 00-231 Warszawa Tel.: 22 628 67 64,  22 628 01 79 e-mail: wcies@wcies.edu.pl Sekretariat jest czynny w godz.: 8.00-16.00 E-mail: sekretariat@wcies.edu.pl Sekretariat –  numer wewnętrzny: 18 Faks –  numer wewnętrzny: 12 Doradcy metodyczni –  numer wewnętrzny: 19

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń „Stara 4 – nowe miejsce, nowa jakość w edukacji”

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń

  • Artykuł

    Arkadiusz Walczak Dyrektor arkadiusz.walczak@wcies.edu.pl Karolina Malczyk Zastępczyni dyrektora karolina.malczyk@wcies.edu.pl Pracownia Doradztwa Metodycznego Małgorzata Barańska Kierowniczka malgorzata.baranska@wcies.edu.pl Beata Zuziak Zastępczyni kierowniczki beata.zuziak@wcies.edu.pl Pracownia Doskonalenia Kadr Kierowniczych Oświaty Beata Łuba-Krolik Kierowniczka beata.luba@wcies.edu.pl Pracownia Kompleksowego Wspomagania Pracy Szkół i Placówek Teresa Prochowska...

  • Artykuł

    Centrum Zasobów Dydaktycznych Języka Angielskiego | Young Learners Resource Centre tel. 22 628 67 64 wew. 22 lub 22 628 01 79 wew. 22 e-mail centrum@ylrc.edu.pl lub bibliotekarze@ylrc.edu.pl Małgorzata Zasuńska Kierowniczka Centrum Zasobów Języka Angielskiego i Współpracy Międzynarodowej malgorzata.zasunska@wcies.edu.pl Irena Grabarczyk Główna specjalistka ds. projektów międzynarodowych i wczesnej edukacji językowej irena.grabarczyk@wcies.edu.pl Sylwia Szeliga Główna...

  • Artykuł

    Ze zbiorów YLRC mogą korzystać nauczyciele i pracownicy WCIES. Korzystanie ze zbiorów jest bezpłatne. Wypożyczenie zasobów YLRC jest możliwe tylko po uprzednim założeniu konta u pracownika YLRC, który wprowadzi dane użytkownika do systemu bibliotecznego MOL NET+. Jednorazowo można wypożyczyć 5 pozycji na okres dwóch tygodni. Wypożyczenie pozycji można przedłużać maksymalnie 3 razy. Zakładając konto w systemie bibliotecznym YLRC, użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie drogą mailową...

  • Artykuł

    Informacje i materiały podejmujące tematykę ucznia zdolnego są dostępne na następujących stronach internetowych: