Wyniki wyszukiwania w serwisie WCIES - Aktualności

  • Artykuł

    Struktura programu Program ma charakter systemowy i jest skierowany do całych społeczności szkolnych (kadry pedagogicznej i administracyjnej, uczennic i uczniów oraz rodziców i opiekunów). Jest realizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń – jednostkę organizacyjną Urzędu Miasta st. Warszawy. Do końca 2024 roku ma objąć swoim zasięgiem wszystkie szkoły podstawowe w Warszawie. To ogromne przedsięwzięcie, które ma dotrzeć do około dwustu dwudziestu...

  • Artykuł

    Główny cel programu Głównym i długookresowym celem programu jest ograniczenie przejawów wykluczenia i przemocy w szkołach podstawowych. Z realizacją celu głównego związane są identyfikowanie i właściwe reagowanie na wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałanie im, a tym samym sprawienie, by społeczność szkół biorących udział w programie była bardziej przyjazna prawom człowieka, lepiej przygotowana do przeciwdziałania wykluczeniu i przemocy, a szkoła stawała się bardziej bezpieczna dla...

  • Artykuł

    Działania w szkołach W każdej ze szkół uczestniczących w programie odbywają się: Warsztaty dla rad pedagogicznych; Spotkania informacyjne dla rodziców; Spotkania informacyjne dla kadry niepedagogicznej (w tym pracownic i pracowników administracji, woźnych, dozorców i dozorczyń, personelu kuchni); Korzystając z wiedzy, narzędzi i umiejętności uzyskanych podczas warsztatów oraz własnego doświadczenia zawodowego, kadra pedagogiczna prowadzi warsztaty dla uczniów i uczennic...

  • Artykuł

    Warszawska Nagroda Wychowawcza imienia Janusza Korczaka jest prestiżowym wyróżnieniem dla warszawskich szkół, przedszkoli i placówek oświatowych. Nagrody otrzymują instytucje poszukujące własnych, innowacyjnych i skutecznych rozwiązań w kluczowych obszarach wychowania.

  • Artykuł

    zasady korzystania ze środków przeznaczonych na finansowanie projektu Projekt dofinansowania udziału uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzonych przez m.st. Warszawę w wydarzeniach kulturalnych, naukowych oraz sportowych. Cele projekt Podnoszenie kompetencji uczniów warszawskich szkół w obszarach: kultury, nauki, techniki i sportu. Podnoszenie kompetencji społecznych i obywatelskich, w tym związanych ze wzrostem zainteresowania Warszawą. Przygotowanie dzieci oraz...

  • Artykuł

    Warsaw Centre for Education and Social Innovations and Trainings The biggest public Centre for in-service training of teachers and social assistance staff

  • Artykuł

    WCIES - Centre d'Innovation Socio-éducatif et de la formation de la Ville Varsovie est une institution locale pour les enseignants, il a commencé ses activités le 1er Septembre 2008.

  • Artykuł

    „Kreatywne biesiady u WARSA I SAWY” to cykliczne spotkania poświęcone wymianie doświadczeń między szkołami wyróżnionymi Certyfikatem Prezydenta m. st. Warszawy WARS i SAWA, szkołami tworzącymi optymalne warunki do rozwijania talentów, uzdolnień i zainteresowań uczniów.

  • Artykuł

    „Kryzys. Szybkie reagowanie. Poradnik dla kadry pedagogicznej placówek oświatowych” publikacja do pobrania (plik pdf) „Edukacja antydyskryminacyjna poprzez film” publikacja do pobrania (plik pdf) „Rozmowy na kanapie. Nauczycielskie opowieści o dzieciach, sztuce, szkole i samych sobie” publikacja do pobrania (plik pdf)

  • Artykuł

    „Praca i kompetencje przyszłości. Wyzwania edukacyjne” Robert Jesionek (redakcja) | autorki i autorzy: Małgorzata Bazan, Jakub Chabik, Dariusz Danilewicz, Ewa Dębska, Violetta Drabik-Podgórna, Zofia Dzik, Łukasz Gierek, Beata Grzelak,Ilona Iłowiecka-Tańska, Ewa Janus-Khouri, Alina Jarocka, Robert Jesionek, Hanna Jusis, Barbara Kapruziak, Sławomir Kasprzak, Anna Koludo, Anna Konkel-Zając, Marta Kowalczyk, Paweł Krawczak, Barbara Mejssner, Jowita Michalska, Janusz Moos, Kacper Nosarzewski,...

  • Artykuł

    w przygotowaniu

  • Artykuł

    Szanowni Państwo, w obecnej, tak dramatycznej sytuacji polecamy materiały informacyjne i edukacyjne, które pomogą Państwu rozmawiać z uczniami o aktualnych wydarzeniach w Ukrainie jak również będą przydane we wsparciu dzieci i młodzieży ukraińskich, którzy przebywają w Warszawie.

  • Artykuł

    .

  • Artykuł

    .

  • Artykuł

    Szanowni Państwo Nauczyciele, specjaliści przedszkoli, szkół ogólnodostępnych oraz integracyjnych. Zapraszamy do korzystania z oferty Specjalistycznych Punktów Konsultacyjnych. W 4 szkołach specjalnych i 5 młodzieżowych ośrodkach socjoterapii specjaliści udzielają konsultacji w zakresie pracy z uczennicami/uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w następujących obszarach: niepełnosprawność wzrokowa, niepełnosprawność słuchowa, niepełnosprawność intelektualna, spektrum autyzmu,...

  • Artykuł

    .

  • Artykuł

    Prace domowe w oczach wielu rodziców to zmora. „Nasz potomek po powrocie ze szkoły jest umęczony, jakby co najmniej wrócił z pracy w kopalni. O odrabianiu lekcji, rzecz jasna nie chce słyszeć. Po zjedzeniu obiadu chciałby mieć sjestę, najlepiej wieczną. A tu rodzice zaganiają do książek i zeszytów. No i wówczas zaczyna się walka!” „Miliony dzieci na odrabianiu lekcji spędzają czas po szkole, w której przebywają nierzadko aż 8 godzin. Co więcej, w odrabianie lekcji często zaangażowani są...

  • Artykuł

    Nauczycielska Pracownia Przyrodnicza (NPP) stanowi wsparcie w procesie dydaktycznym dla uczniów ze szkół z ograniczonym dostępem do pracowni przyrodniczych.

  • Artykuł

    Szkoła z pomysłem to samorządowy systemowy projekt, mający na celu jakościowy rozwój szkół, poprzez pobudzanie innowacyjności i kreatywności środowisk szkolnych, wyzwolenie ciekawych inicjatyw oraz integrację uczniów, nauczycieli, rodziców wokół realizowanych projektów.

  • Artykuł

    W ramach warszawskiego systemu spierania uzdolnionych WCIES wspiera szkoły i placówki w realizacji działań adresowanych do ucznia uzdolnionego, w tym zadań wynikających z realizacji projektu WARS i SAWA. W naszej ofercie znajdziecie formy doskonalenia skierowane do przedstawicieli szkół posiadających jak i ubiegających się o Certyfikat WARS i SAWA oraz do wszystkich zainteresowanych nauczycieli z warszawskich szkół.