Wyniki wyszukiwania w serwisie WCIES

  • Artykuł

    Formy doskonalenia zawodowego nauczycieli w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej są prowadzone przez doradczynie metodyczne, które dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Specjalistki pracowni organizują szkolenia prowadzone przez ekspertów zewnętrznych.

  • Artykuł

    Podsumowanie V edycji projektu „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją”

  • Artykuł

    Program edukacyjny „Akademia Wychowawcy” jest formą wsparcia placówek oświatowych w zakresie wdrażania podstawy programowej oraz realizacji zadań wychowawczych i profilaktycznych zgodnych z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa oraz priorytetami związanymi z organizowaniem i prowadzeniem doskonalenia zawodowego nauczycielek i nauczycieli Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy w roku szkolnym 2022/2023.

  • Artykuł

    ASTTI – AMGEN Projekt realizowany w latach 2012-2013. Projekt IBSE for Life Science Teacher Training, przygotowany przez Amgen Foundation i European Schoolnet. Główny cel projektu to rozpropagowanie wiedzy o metodzie IBSE czyli Inquiry Based Science Education (nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych). Więcej informacji COMENIUS REGIO ELIC – Enhancing Language and Intercultural Competences 2012-2014 Doskonalenie kompetencji językowych i międzykulturowych w szkole ...

  • Artykuł

    Wspieranie SOW „Dom przy Rynku” we wdrażaniu międzynarodowego modelu pracy z wychowankami W lutym 2022 roku wychowawcy z SOW rozpoczęli indywidualną pracę z wychowankami, zgodnie z modelem tutoringu, który poznali podczas szkolenia. Od specjalistek z WCIES otrzymali narzędzie „Nasz Tygodnik” – notes, w którym wspólnie z wychowankiem będą zapisywali tematy i ustalenia cotygodniowych spotkań. Elżbieta Tołwińska-Królikowska i Beata Walkiewicz ustaliły z kadrą SOW, że co miesiąc (od marca do...

  • Artykuł

    Materiały edukacyjne

  • Artykuł

    Model pracy w programie Pracując ze szkołami, bazujemy na modelu zaproponowanym przez profesora Jacka Pyżalskiego. Model ten opiera się na spójnym, planowym, systematycznym działaniu zespołowym całej społeczności szkolnej. Obejmuje równoległą i regularną pracę w dziesięciu kluczowych obszarach, ważnych w reagowaniu na dyskryminację, wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałaniu tym zjawiskom: Diagnoza zachowań związanych z dyskryminacją, wykluczeniem i przemocą rówieśniczą w szkole,...

  • Artykuł

    Struktura programu Program ma charakter systemowy i jest skierowany do całych społeczności szkolnych (kadry pedagogicznej i administracyjnej, uczennic i uczniów oraz rodziców i opiekunów). Jest realizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń – jednostkę organizacyjną Urzędu Miasta st. Warszawy. Do końca 2024 roku ma objąć swoim zasięgiem wszystkie szkoły podstawowe w Warszawie. To ogromne przedsięwzięcie, które ma dotrzeć do około dwustu dwudziestu...

  • Artykuł

    Główny cel programu Głównym i długookresowym celem programu jest ograniczenie przejawów wykluczenia i przemocy w szkołach podstawowych. Z realizacją celu głównego związane są identyfikowanie i właściwe reagowanie na wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałanie im, a tym samym sprawienie, by społeczność szkół biorących udział w programie była bardziej przyjazna prawom człowieka, lepiej przygotowana do przeciwdziałania wykluczeniu i przemocy, a szkoła stawała się bardziej bezpieczna dla...

  • Artykuł

    Działania w szkołach W każdej ze szkół uczestniczących w programie odbywają się: Warsztaty dla rad pedagogicznych; Spotkania informacyjne dla rodziców; Spotkania informacyjne dla kadry niepedagogicznej (w tym pracownic i pracowników administracji, woźnych, dozorców i dozorczyń, personelu kuchni); Korzystając z wiedzy, narzędzi i umiejętności uzyskanych podczas warsztatów oraz własnego doświadczenia zawodowego, kadra pedagogiczna prowadzi warsztaty dla uczniów i uczennic...

  • Artykuł

    Warszawska Nagroda Wychowawcza imienia Janusza Korczaka jest prestiżowym wyróżnieniem dla warszawskich szkół, przedszkoli i placówek oświatowych. Nagrody otrzymują instytucje poszukujące własnych, innowacyjnych i skutecznych rozwiązań w kluczowych obszarach wychowania.

  • Artykuł

    Warsaw Centre for Education and Social Innovations and Trainings The biggest public Centre for in-service training of teachers and social assistance staff

  • Artykuł

    WCIES - Centre d'Innovation Socio-éducatif et de la formation de la Ville Varsovie est une institution locale pour les enseignants, il a commencé ses activités le 1er Septembre 2008.

  • Artykuł

    „Kreatywne biesiady u WARSA I SAWY” to cykliczne spotkania poświęcone wymianie doświadczeń między szkołami wyróżnionymi Certyfikatem Prezydenta m. st. Warszawy WARS i SAWA, szkołami tworzącymi optymalne warunki do rozwijania talentów, uzdolnień i zainteresowań uczniów.

  • Artykuł

    „Sztuki teatralne dla dużych i małych” Natalia Fijewska-Zdanowska (redakcja) | autorki: Agnieszka Frankiewicz, Monika Machalska, Karolina Marcjanik-Ogonek, Anna Olszewska, Katarzyna Stachiewicz, Wioletta Magdalena Witkowska | ilustracje: Justyna Bojawska | redaktor prowadzący, zdjęcia: Robert Jesionek | Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz Urząd m.st. Warszawy Biuro Edukacji, Warszawa 2023 publikacja do pobrania (plik pdf) „Z ortografią za pan brat” Eugenia...

  • Artykuł

    w przygotowaniu

  • Artykuł

    Szanowni Państwo, w obecnej, tak dramatycznej sytuacji polecamy materiały informacyjne i edukacyjne, które pomogą Państwu rozmawiać z uczniami o aktualnych wydarzeniach w Ukrainie jak również będą przydane we wsparciu dzieci i młodzieży ukraińskich, którzy przebywają w Warszawie.

  • Artykuł

    Wsparcia nauczycielom pracującym z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną udzielają specjaliści z SPK przy: Zespole Szkół Specjalnych nr 38 (ul. Namysłowska 10, 03-455 Warszawa) Koordynator SPK – Andrzej Czyżewski (tel. 517 668 544, andrzejczyzewski@eduwarszawa.pl) Szkole Podstawowej Specjalnej nr 99 (ul. Bartnicza 2, 03-358 Warszawa) Koordynatorka SPK – Ewa Oraszek (eoraszek@eduwarszawa.pl) Szkole Podstawowej Specjalnej nr 244 (ul. Hafciarska 80, 04-725...

  • Artykuł

    Praca z uczniem z niepełnosprawnością wzrokową Nauczyciele pracujący z uczniami z niepełnosprawnością wzrokową otrzymują wsparcie specjalistów z SPK przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Słabowidzących nr 8 im. dr Zofii Galewskiej (ul. Rzymowskiego 36, Warszawa 02-697). Koordynatorka: Anna Okrutna-Skowroń (aokrutna@eduwarszawa.pl, 883 127 083). Zapisy na konsultacje prowadzi koordynatorka SPK. Obszary wsparcia Diagnoza widzenia funkcjonalnego i następstw funkcjonalnych...

  • Artykuł

    Specjalistyczne Punkty Konsultacyjne to ośrodki, w których nauczyciele i specjaliści otrzymują wsparcie w obszarach: problemy dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, problemy wychowawcze dzieci i młodzieży. Warunkiem uzyskania bezpłatnej konsultacji jest: miejsce zamieszkania na terenie Warszawy, nauka/praca w szkole na terenie Warszawy.