Wyniki wyszukiwania w serwisie WCIES - Aktualności

  • Artykuł

    Model pracy w programie Pracując ze szkołami, bazujemy na modelu zaproponowanym przez profesora Jacka Pyżalskiego. Model ten opiera się na spójnym, planowym, systematycznym działaniu zespołowym całej społeczności szkolnej. Obejmuje równoległą i regularną pracę w dziesięciu kluczowych obszarach, ważnych w reagowaniu na dyskryminację, wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałaniu tym zjawiskom: Diagnoza zachowań związanych z dyskryminacją, wykluczeniem i przemocą rówieśniczą w szkole,...

  • Artykuł

    Struktura programu Program ma charakter systemowy i jest skierowany do całych społeczności szkolnych (kadry pedagogicznej i administracyjnej, uczennic i uczniów oraz rodziców i opiekunów). Jest realizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń – jednostkę organizacyjną Urzędu Miasta st. Warszawy. Do końca 2024 roku ma objąć swoim zasięgiem wszystkie szkoły podstawowe w Warszawie. To ogromne przedsięwzięcie, które ma dotrzeć do około dwustu dwudziestu...

  • Artykuł

    Główny cel programu Głównym i długookresowym celem programu jest ograniczenie przejawów wykluczenia i przemocy w szkołach podstawowych. Z realizacją celu głównego związane są identyfikowanie i właściwe reagowanie na wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałanie im, a tym samym sprawienie, by społeczność szkół biorących udział w programie była bardziej przyjazna prawom człowieka, lepiej przygotowana do przeciwdziałania wykluczeniu i przemocy, a szkoła stawała się bardziej bezpieczna dla...

  • Artykuł

    Działania w szkołach W każdej ze szkół uczestniczących w programie odbywają się: Warsztaty dla rad pedagogicznych; Spotkania informacyjne dla rodziców; Spotkania informacyjne dla kadry niepedagogicznej (w tym pracownic i pracowników administracji, woźnych, dozorców i dozorczyń, personelu kuchni); Korzystając z wiedzy, narzędzi i umiejętności uzyskanych podczas warsztatów oraz własnego doświadczenia zawodowego, kadra pedagogiczna prowadzi warsztaty dla uczniów i uczennic...

  • Artykuł

    Warsaw Centre for Education and Social Innovations and Trainings The biggest public Centre for in-service training of teachers and social assistance staff

  • Artykuł

    WCIES - Centre d'Innovation Socio-éducatif et de la formation de la Ville Varsovie est une institution locale pour les enseignants, il a commencé ses activités le 1er Septembre 2008.

  • Artykuł

    „Kreatywne biesiady u WARSA I SAWY” to cykliczne spotkania poświęcone wymianie doświadczeń między szkołami wyróżnionymi Certyfikatem Prezydenta m. st. Warszawy WARS i SAWA, szkołami tworzącymi optymalne warunki do rozwijania talentów, uzdolnień i zainteresowań uczniów.

  • Artykuł

    w przygotowaniu

  • Artykuł

    Szanowni Państwo, w obecnej, tak dramatycznej sytuacji polecamy materiały informacyjne i edukacyjne, które pomogą Państwu rozmawiać z uczniami o aktualnych wydarzeniach w Ukrainie jak również będą przydane we wsparciu dzieci i młodzieży ukraińskich, którzy przebywają w Warszawie.

  • Artykuł

    Prace domowe w oczach wielu rodziców to zmora. „Nasz potomek po powrocie ze szkoły jest umęczony, jakby co najmniej wrócił z pracy w kopalni. O odrabianiu lekcji, rzecz jasna nie chce słyszeć. Po zjedzeniu obiadu chciałby mieć sjestę, najlepiej wieczną. A tu rodzice zaganiają do książek i zeszytów. No i wówczas zaczyna się walka!” „Miliony dzieci na odrabianiu lekcji spędzają czas po szkole, w której przebywają nierzadko aż 8 godzin. Co więcej, w odrabianie lekcji często zaangażowani są...

  • Artykuł

    Nauczycielska Pracownia Przyrodnicza (NPP) stanowi wsparcie w procesie dydaktycznym dla uczniów ze szkół z ograniczonym dostępem do pracowni przyrodniczych.

  • Artykuł

    Szkoła z pomysłem to samorządowy systemowy projekt, mający na celu jakościowy rozwój szkół, poprzez pobudzanie innowacyjności i kreatywności środowisk szkolnych, wyzwolenie ciekawych inicjatyw oraz integrację uczniów, nauczycieli, rodziców wokół realizowanych projektów.

  • Artykuł

    Certyfikaty WARS i SAWA są przyznawane warszawskim szkołom, które osiągnęły pożądany standard opieki nad uczniami uzdolnionymi. Placówki z certyfikatem, tworzą warszawską sieć szkół wspierających uzdolnionych.

  • Artykuł

    Rodzice mogą i powinni wspierać samorządność uczniowską. Podstawy prawne szkolnej samorządności dzieci, sposoby włączania dzieci w proces tworzenia regulaminu SU, sprawy, w jakich uczniowie mogą wyrażać opinii i składać wnioski, sposoby organizowania procesu wyrażania opinii i formułowania wniosków i włączania dzieci w wyborach oraz przykłady oddolnych inicjatyw samorządów klasowych we współpracy z rodzicami znajdują się w publikacji „Dzieci mają głos w sprawach szkoły" Żródła...

  • Artykuł

    Centrum Innowacji Edukacyjnych w Warszawie – nowe miejsce, nowe podejście, nowa jakość.

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń ul. Stara 4, 00-231 Warszawa Tel.: 22 628 67 64,  22 628 01 79 e-mail: wcies@wcies.edu.pl Sekretariat jest czynny w godz.: 8.00-16.00 E-mail: sekretariat@wcies.edu.pl Sekretariat –  numer wewnętrzny: 18 Faks –  numer wewnętrzny: 12 Doradcy metodyczni –  numer wewnętrzny: 19

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń „Stara 4 – nowe miejsce, nowa jakość w edukacji”

  • Artykuł

    Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń

  • Artykuł

    Arkadiusz Walczak Dyrektor arkadiusz.walczak@wcies.edu.pl Karolina Malczyk Zastępczyni dyrektora karolina.malczyk@wcies.edu.pl Pracownia Doradztwa Metodycznego Małgorzata Barańska Kierowniczka malgorzata.baranska@wcies.edu.pl Beata Zuziak Zastępczyni kierowniczki beata.zuziak@wcies.edu.pl Pracownia Doskonalenia Kadr Kierowniczych Oświaty Beata Łuba-Krolik Kierowniczka beata.luba@wcies.edu.pl Pracownia Kompleksowego Wspomagania Pracy Szkół i Placówek Teresa Prochowska...

  • Artykuł

    Centrum Zasobów Dydaktycznych Języka Angielskiego | Young Learners Resource Centre tel. 22 628 67 64 wew. 22 lub 22 628 01 79 wew. 22 e-mail centrum@ylrc.edu.pl lub bibliotekarze@ylrc.edu.pl Małgorzata Zasuńska Kierowniczka Centrum Zasobów Języka Angielskiego i Współpracy Międzynarodowej malgorzata.zasunska@wcies.edu.pl Irena Grabarczyk Główna specjalistka ds. projektów międzynarodowych i wczesnej edukacji językowej irena.grabarczyk@wcies.edu.pl Sylwia Szeliga Główna...