Wyniki wyszukiwania w serwisie WCIES
- Artykuł
Formy doskonalenia zawodowego nauczycieli w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej są prowadzone przez doradczynie metodyczne, które dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Specjalistki pracowni organizują szkolenia prowadzone przez ekspertów zewnętrznych.
źródło: um.warszawa.pl/waw/wcies
- Artykuł
Podsumowanie V edycji projektu „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją”
źródło: um.warszawa.pl/waw/wcies
- Artykuł
Program edukacyjny „Akademia Wychowawcy” jest formą wsparcia placówek oświatowych w zakresie wdrażania podstawy programowej oraz realizacji zadań wychowawczych i profilaktycznych zgodnych z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa oraz priorytetami związanymi z organizowaniem i prowadzeniem doskonalenia zawodowego nauczycielek i nauczycieli Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy w roku szkolnym 2022/2023.
źródło: um.warszawa.pl/waw/wcies
- Artykuł
ASTTI – AMGEN Projekt realizowany w latach 2012-2013. Projekt IBSE for Life Science Teacher Training, przygotowany przez Amgen Foundation i European Schoolnet. Główny cel projektu to rozpropagowanie wiedzy o metodzie IBSE czyli Inquiry Based Science Education (nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych). Więcej informacji COMENIUS REGIO ELIC – Enhancing Language and Intercultural Competences 2012-2014 Doskonalenie kompetencji językowych i międzykulturowych w szkole ...
źródło: um.warszawa.pl/waw/wcies
- Artykuł
Wspieranie SOW „Dom przy Rynku” we wdrażaniu międzynarodowego modelu pracy z wychowankami W lutym 2022 roku wychowawcy z SOW rozpoczęli indywidualną pracę z wychowankami, zgodnie z modelem tutoringu, który poznali podczas szkolenia. Od specjalistek z WCIES otrzymali narzędzie „Nasz Tygodnik” – notes, w którym wspólnie z wychowankiem będą zapisywali tematy i ustalenia cotygodniowych spotkań. Elżbieta Tołwińska-Królikowska i Beata Walkiewicz ustaliły z kadrą SOW, że co miesiąc (od marca do...
źródło: um.warszawa.pl/waw/wcies
- Artykuł
Materiały edukacyjne
źródło: um.warszawa.pl/waw/wcies
- Artykuł
Model pracy w programie Pracując ze szkołami, bazujemy na modelu zaproponowanym przez profesora Jacka Pyżalskiego. Model ten opiera się na spójnym, planowym, systematycznym działaniu zespołowym całej społeczności szkolnej. Obejmuje równoległą i regularną pracę w dziesięciu kluczowych obszarach, ważnych w reagowaniu na dyskryminację, wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałaniu tym zjawiskom: Diagnoza zachowań związanych z dyskryminacją, wykluczeniem i przemocą rówieśniczą w szkole,...
źródło: um.warszawa.pl/waw/wcies
- Artykuł
Struktura programu Program ma charakter systemowy i jest skierowany do całych społeczności szkolnych (kadry pedagogicznej i administracyjnej, uczennic i uczniów oraz rodziców i opiekunów). Jest realizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń – jednostkę organizacyjną Urzędu Miasta st. Warszawy. Do końca 2024 roku ma objąć swoim zasięgiem wszystkie szkoły podstawowe w Warszawie. To ogromne przedsięwzięcie, które ma dotrzeć do około dwustu dwudziestu...
źródło: um.warszawa.pl/waw/wcies
- Artykuł
Główny cel programu Głównym i długookresowym celem programu jest ograniczenie przejawów wykluczenia i przemocy w szkołach podstawowych. Z realizacją celu głównego związane są identyfikowanie i właściwe reagowanie na wykluczenie i przemoc oraz przeciwdziałanie im, a tym samym sprawienie, by społeczność szkół biorących udział w programie była bardziej przyjazna prawom człowieka, lepiej przygotowana do przeciwdziałania wykluczeniu i przemocy, a szkoła stawała się bardziej bezpieczna dla...
źródło: um.warszawa.pl/waw/wcies
- Artykuł
Działania w szkołach W każdej ze szkół uczestniczących w programie odbywają się: Warsztaty dla rad pedagogicznych; Spotkania informacyjne dla rodziców; Spotkania informacyjne dla kadry niepedagogicznej (w tym pracownic i pracowników administracji, woźnych, dozorców i dozorczyń, personelu kuchni); Korzystając z wiedzy, narzędzi i umiejętności uzyskanych podczas warsztatów oraz własnego doświadczenia zawodowego, kadra pedagogiczna prowadzi warsztaty dla uczniów i uczennic...
źródło: um.warszawa.pl/waw/wcies