Wyniki wyszukiwania w serwisie WCIES - Aktualności

  • Artykuł

    Już od marca 2022 r. na Uniwersytecie Warszawskim ruszają dwa nowe bezpłatne kierunki studiów podyplomowych dla nauczycieli w ramach programu edukacyjnego „Mazowsze dla Oświaty” samorządu województwa i Uniwersytetu Warszawskiego . W sobotę, 26 marca „Indeksy Samorządowe” z rąk rektora UW, prof. Alojzego Z. Nowaka i marszałka województwa Adama Struzika odebrało 120 nauczycieli z Mazowsza.

  • Artykuł

    „Kryzys. Szybkie reagowanie. Poradnik dla kadry pedagogicznej placówek oświatowych” publikacja do pobrania (plik pdf) „Rozmowy na kanapie. Nauczycielskie opowieści o dzieciach, sztuce, szkole i samych sobie” publikacja do pobrania (plik pdf)

  • Artykuł

    „Jak radzić sobie z przemocą i dyskryminacją w szkole” „Prawa człowieka w szkole” „Diagnoza zachowań związanych z przemocą w szkole z perspektywy uczennic i uczniów” „Łańcuch dyskryminacji i przemoc w szkole” „Reagowanie na przemoc rówieśniczą” „Świat bez przemocy” cz.1 „Świat bez przemocy” cz. 2 „Współpraca z rodzicami” „Trudne zachowania uczennic i uczniów podczas lekcji i złe relacje w klasie – propozycje rozwiązań wychowawczych” „Budowanie relacji. Materiały do pracy zdalnej...

  • Artykuł

    „...głuchy drwiący śmiech pokoleń”? Współczesna szkoła wobec faszyzmu Redakcja: Magdalena Gawin, Katarzyna Radecka-Mikulicz, Kazimiera Szczuka Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz Urząd m.st. Warszawy Biuro Edukacji Warszawa 2019 „...głuchy drwiący śmiech pokoleń”? Współczesna szkoła wobec faszyzmu (PDF 2,3MB)

  • Artykuł

    „Miasto okiem badacza” Autor: Rzeczyobrazkowe Adam Czyżewski, Katarzyna Kołacz | Redaktor prowadzący: Robert Jesionek | Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz Urząd m.st. Warszawy Biuro Edukacji | Warszawa 2022 publikacja do pobrania (plik pdf) „Lekcje pamięci. Przewodnik metodyczny po Starych Powązkach” Autor: Rzeczyobrazkowe Zbigniew Adamów-Bielkowicz, Maria Bryzgalska, Marta Gawryluk, Karol Gądzik, Małgorzata Langier, Tadeusz...

  • Artykuł

    Oferta szkoleń Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleńdla nauczycieli pracujących z dziećmi z doświadczeniem migracyjnym, dziećmi cudzoziemskimi, dziećmi uchodźczymi w szkole 30 marca - 6 lipca | Podstawy nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego Celem zajęć jest zwiększenie kompetencji nauczycieli pracujących z uczniami, którzy nie znają języka polskiego na poziomie umożliwiającym im naukę. Uporządkowanie wiedzy z zakresu podstaw języka polskiego jako obcego....

  • Artykuł

    Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o wojnie – wskazówki metodyczne | WCIES ► dokument do pobrania (plik pdf) Jak rozmawaiać z dziećmi i młodzieżą o wojnie w Ukrainie | Sieć Organizacji Społecznych ► link do strony Jak rozmawiać z dziećmi i uczniami na temat sytuacji w Ukrainie – rekomendacje dla nauczycieli i pedagogów szkolnych | Ministerstwo Edukacji i Nauki ► dokument do pobrania Webinaria WCIES: Pomoc dziecku po doświadczeniu wojennym i przeżywającemu lęk przed wojną |...

  • Artykuł

    Rzecznik Praw Dziecka wraz z ekspertami z Dziecięcego Telefonu Zaufania organizuje specjalne internetowe szkolenie „Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie”. Wydarzenie skierowane będzie do rodziców, opiekunów i nauczycieli, aby pomóc wytłumaczyć dzieciom i młodzieży obecną sytuację. Szkolenie odbędzie się w środę 2 marca w godzinach 10-12. Połączenie online będzie otwarte dla wszystkich chętnych na stronie internetowej 800121212.pl.

  • Artykuł

    Szanowni Państwo Dyrektorzy, przypominamy o możliwości wykorzystania Banku Rezerw Kadrowych działającego przy stronie WCIES do pozyskiwania nauczycieli lub osób niebędących nauczycielami, znających język ukraiński.

  • Artykuł

    Nasze uczennice i nasi uczniowie nie doświadczyli w większości skutków wojny, znają to pojęcie z mediów, literatury i kina. Warto zapytać, jak to pojęcie rozumieją, co ono dla nich oznacza. W naszych szkołach mogą być także dzieci, które doświadczyły wojny, praca z nimi w tych dniach wymaga szczególnej wrażliwości. W wielu domach dzieci oglądają z rodzicami lub samodzielnie wiadomości, często atakowane są drastycznymi obrazami i treściami. Rodzic powinien kontrolować, zwłaszcza w...