
Wspomaganie placówek to kompleksowe wsparcie kierowane do wszystkich publicznych placówek oświatowych funkcjonujących na terenie m.st. Warszawy.
Kompleksowe wspomaganie pracy szkół i placówek oświatowych
Kompleksowe Wspomaganie Pracy Szkoły/Placówki to 2-letni cykl różnorodnych form doskonalenia realizowanych na terenie placówki. Szczegółowe cele i zakres działań ustalany jest po przeprowadzeniu wstępnej diagnozy potrzeb rozwojowych szkoły/placówki. Diagnozę przeprowadza wspólnie z Radą Pedagogiczną Warszawski Animator Wspomagania, który następnie zajmuje się organizacją procesu wspomagania.
Jeśli jesteście zainteresowani możliwościami, jakie oferuje nowy model wspomagania, prosimy o wypełnienie przez dyrektora placówki Deklaracji wstępnej oraz podpisanie warunków formalnych uczestnictwa (załącznik nr 2) i dostarczenie oryginału/przesłanie skanu do WCIES. Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres: teresa.prochowska@wcies.edu.pl
Pytania prosimy kierować do Teresy Prochowskiej – kierowniczki Pracowni Kompleksowego Wspomagania Pracy Szkół i Placówek na podany wyżej adres e-mail lub tel.: 885 52 42 39
Warszawski Animator Wspomagania skontaktuje się, odpowie na wszelkie pytania, omówi z dyrekcją placówki specyfikę wspomagania oraz przeprowadzi spotkanie informacyjne i diagnostyczne dla rady pedagogicznej danej placówki.
Ostateczna decyzja o przystąpieniu do wspomagania zapadnie po zapoznaniu się nauczycieli z założeniami modelu i głosowaniu.
Zapraszamy do zapoznania się z Warszawskim Modelem Wspomagania (załącznik nr 1).
Kompleksowy rozwój szkół
Kompleksowy rozwój szkół to innowacyjny cykl szkoleń dla Rady Pedagogicznej lub grupy zainteresowanych nauczycielek i nauczycieli o tematyce uwzględniającej propozycje działań sprzyjających rozwojowi placówki. Obejmuje różnorodne formy doskonalenia, m.in. warsztaty stacjonarne (lub on-line) oraz konsultacje dostosowane do potrzeb uczestników.
Cały cykl przewidziany jest na jeden rok szkolny i obejmuje około 20 godzin dydaktycznych różnych form doskonalenia.
Proponowany przez WCIES zestaw tematów dostępnych w otwartej ofercie WCIES jest przygotowany na podstawie analizy treści ankiet ewaluacyjnych, a także na podstawie corocznej ankiety diagnozującej potrzeby szkoleniowe kadry kierowniczej warszawskich szkół i placówek oświatowych. Szczegółowy zakres zagadnień uzgadniany jest z dyrekcją placówki lub zainteresowanymi nauczycielami i dostosowany do ich potrzeb.
Dyrektor szkoły/placówki lub lider WDN po zapoznaniu się z ofertą w zakładce Kompleksowy rozwój szkół na stronie kursy.wcies.edu.pl wybiera jeden temat, następnie Warszawska Animatorka Wspomagania kontaktuje się z dyrektorem szkoły/placówki i wspólnie uzgadniają harmonogram szkoleń.
Załączniki:
- Załącznik nr 1 | Warszawski Model Wspomagania – broszura | otworzy się w nowej karcie (PDF 2,7MB)
- Załącznik nr 1 | Warszawski Model Wspomagania - broszura | dokument dostępny | plik do pobrania (WORD 2,64 MB)
- Załącznik nr 2 | Warszawski Model Wspomagania – deklaracja i warunki formalne | plik do pobrania (WORD 2,18 KB)