Uczeń wielojęzyczny – jak wspierać jego integrację, rozwój i potencjał językowy | szkolenie online

Zapraszamy nauczycieli, którzy chcą zdobyć nową wiedzę i nowe umiejętności przydatne w pracy z uczniem cudzoziemskim, uczniem polskim powracającym z zagranicy czy pochodzącym z rodziny wielojęzycznej.
Szkolenie realizowane jest w formule online.
Szkolenie adresowane jest do nauczycieli, pedagogów szkolnych i przedszkolnych z wszystkich typów szkół pracujących z dziećmi, dla których polski jest jednym z języków rodzimych lub językiem obcym.
Celem zajęć jest zapoznanie nauczycielek i nauczycieli z metodami wspierania wielojęzyczności oraz narzędziami wspierającymi efektywną naukę języka polskiego – prezentacja autorskiego narzędzia: „Dzienniczek – słowniczek”.
Treści poruszane podczas szkolenia:
-
uczeń wielojęzyczny w klasie - potencjał i potrzeby wsparcia;
-
rola języka;
-
fakty i mity na temat dwu i wielojęzyczności;
-
narzędzia wspierające naukę języka polskiego u dzieci z doświadczeniem migracyjnym;
-
różne koncepcje edukacji w pracy nauczyciela;
-
praktyczne informacje nt. organizowania przestrzeni edukacyjnej w klasach, np. jak integrować klasę i korzystać z potencjału językowego ucznia, jak pracować z uczniem i klasą w edukacji zdalnej.
W ramach pracy własnej: ćwiczenie wykorzystania jednego z narzędzi wspierających dzieci w nauce języka polskiego -„Dzienniczka – słowniczka”, praca z konkretnym dzieckiem cudzoziemskim, dwujęzycznym.
Szkolenie trwa 12 godzin dydaktycznych. Jest realizowane w formie dwóch spotkań online, pracy własnej nauczycieli i konsultacji z prowadzącym.
Więcej informacji i zapisy w elektronicznym systemie rejestracji WCIES
Osoby zakwalifikowane do udziału w zajęciach otrzymają link do spotkania w sieci.