Uczeń wielojęzyczny – jak wspierać jego integrację, rozwój i potencjał językowy | szkolenie online

Zapraszamy nauczycieli, pedagogów szkolnych i przedszkolnych z wszystkich typów szkół, pracujących z dziećmi, dla których polski jest jednym z języków rodzimych lub językiem obcym.
Uczeń wielojęzyczny – jak wspierać jego integrację, rozwój i potencjał językowy
12 godzinne szkolenie online w godzinach: 15.30-18.30.
- spotkanie zdalne: 9.11. 2021 r.,
- konsultacje: 23.11.2021 r.,
- spotkanie zdalne: 30.11.2021 r.
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy i wzmocnienie umiejętności przydatnych nauczycielom do pracy z dziećmi posługujących się różnymi językami – cudzoziemców, dzieci polskich powracających z zagranicy i dzieci z rodzin wielojęzycznych – z tzw. małżeństw mieszanych. Zapoznanie uczestniczek i uczestników z metodami wspierania wielojęzyczności oraz narzędziami wspierającymi efektywną naukę języka polskiego – prezentacja autorskiego narzędzia: „Dzienniczek – słowniczek”.
Poruszane w trakcie zajęć treści, to m.in.:
- uczeń wielojęzyczny w klasie – potencjał i potrzeby wsparcia;
- rola języka; fakty i mity na temat dwu i wielojęzyczności;
- narzędzia wspierające naukę języka polskiego u dzieci z doświadczeniem migracyjnym;
- różne koncepcje edukacji w pracy nauczyciela; praktyczne informacje nt. organizowania
- przestrzeni edukacyjnej w klasach, np. jak integrować klasę i korzystać z potencjału językowego ucznia, jak pracować z uczniem i klasą w edukacji zdalnej.
W ramach pracy własnej: ćwiczenie wykorzystania jednego z narzędzi wspierających dzieci
w nauce języka polskiego „Dzienniczka-słowniczka”, praca z konkretnym dzieckiem cudzoziemskim, dwujęzycznym.
Zapisy w elektronicznym systemie rejestracji: https://kursy.wcies.edu.pl/pl/a/Uczen-wielojezyczny-jak-wspierac-jego-integracje-rozwoj-i-potencjal-jezykowy
Osoby zakwalifikowane do udziału w zajęciach otrzymają link do spotkania w sieci.