Rusza kolejna edycja kursu doskonalącego dla nauczycieli poszukujących skutecznych sposobów pomocy uczniom w zakresie ich indywidualnych potrzeb, gotowych w tutoringu znaleźć narzędzie pozwalające odnieść się do każdego z uczniów z osobna i przyczynić do poprawy ich osiągnięć szkolnych.
Zapraszamy nauczycieli na szkolenie, którego celem jest poznanie zasad pracy tutorskiej, jej wad i zalet oraz przybliżenie zastosowania tej metody pracy z uczniami o wyższych oczekiwaniach i potrzebach edukacyjnych.
Adresatami zajęć są przedstawiciele placówek należących do warszawskiej sieci szkół wspierających uzdolnionych, które chciałyby wdrożyć w szkole tutoring, jako formę pracy
z uczniem w nurcie edukacji spersonalizowanej. W tak rozumianym tutoringu chodzi o pełny rozwój potencjału młodego człowieka, o jego integralny wzrost opierający się na relacji mistrz – uczeń.
Poruszane na szkoleniu zagadnienia to:
-
tutoring jako forma wspierania procesu uczenia się;
-
kompetencje tutora;
-
zastosowanie tutoringu;
-
doświadczenia z tutoringiem – przykłady dobrej praktyki;
-
planowanie, organizacja, realizacja i ewaluacja tutoringu w szkole.
Warsztatowa forma zajęć posłuży doskonaleniu umiejętności w zakresie wykorzystania tutoringu w pracy z uczniami.
W związku z sytuacją pandemiczną, kurs w całości realizowany będzie zdalnie (praca w aplikacji Zoom)
Szkolenie obejmie:
- trzy dni zajęć online (4, 5 i 6.11.2022), w godz. 9.00 – 15.30;
- trzy dni spotkań stacjonarnych (3, 4 i 5.12.2022), w godz. 9.00 – 15.30.
Decyzja o udziale w kursie wiąże się z obecnością i aktywnym udziałem w zajęciach we wszystkich ww. dniach. Nie jest możliwe wybiórcze uczestniczenie w proponowanych zajęciach (dopuszczalne 10% nieobecności)
Mimo pracy/nauki w sieci zajęcia będą miały interaktywny charakter, dlatego uczestnicy zobowiązani są w czasie ich trwania, do posiadania i używania sprawnej kamery i mikrofonu, pomocny w pracy będzie również dostęp do programu Word lub darmowego Libre Office.
Więcej informacji i zapisy w elektronicznym systemie rejestracji.