
Zapraszamy na kurs online nauczycieli szkół warszawskiej sieci wspierania uzdolnionych, realizujących w oparciu o Certyfikat Prezydenta m.st. Warszawy WARS i SAWA, systemowe działania wspierające uczniów uzdolnionych.
Celem kursu jest analiza głównych idei i założeń Programu WARS i SAWA oraz ich włączenie do Szkolnego Programu Wspierania Uzdolnionych.
Szczególnie zapraszamy osoby spoza Szkolnych Zespołów Wspierania Uzdolnionych, dotychczas mniej zaangażowane w szkole w realizację Programu WARS i SAWA. Będzie to doskonała okazja do poznania struktury szkolnego programu wspierania uzdolnionych. Uczestnicy będą mogli także przyjrzeć się sposobom realizacji najważniejszych elementów tego dokumentu i wdrożyć je w swojej pracy.
W trakcie spotkań znajdziecie Państwo odpowiedzi między innymi na następujące pytania :
- Czy systemowe rozwiązania pracy z uczniami uzdolnionymi to zysk czy strata?
- Jakie są ujęcia zdolności?
- Jak w szkole rozpoznawać zdolności?
- Jak wspierać harmonijny rozwój dziecka zdolnego?
- Gdzie szkoła może/powinna szukać sprzymierzeńców w działaniu na rzecz uczniów uzdolnionych?
- Jakie role i postawy pełnią nauczyciele w kształceniu uczniów zdolnych?
- Po co się doskonalić?
- Jak wpierać wybitnych uczniów w pozyskiwaniu stypendiów?
- Jak pracować z uczniem uzdolnionym?
By otrzymać zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu, należy uczestniczyć co najmniej w 7 spotkaniach tematycznych.
Harmonogram spotkań w ramach kursu:
- Moduł 1 | spotkanie 1 | Systemowe rozwiązania pracy z uczniami uzdolnionymi, program WARS i SAWA - założenia a realizm | 13 października 2022 r., w godz. 15.00 – 18.00
- Moduł 2 | spotkanie 2 | Różne ujęcia zdolności i nauczycielskie sposoby ich rozpoznawania i wzmacniania rozwoju | 26 października 2022 r., w godz. 15.00 – 18.00
- Moduł 3 | spotkanie 3 | Wspieranie harmonijnego rozwoju dziecka zdolnego poprzez zadbanie o jego specyficzne potrzeby | 24 listopada 2022 r., w godz. 15.00 – 17.0
- Moduł 3 | spotkanie 4 | Wspieranie rozwoju emocjonalnego ucznia zdolnego | 16 stycznia 2023 r., w godz. 15.00 – 17.00
- Moduł 3 | spotkanie 5 | Wspieranie gotowości dziecka uzdolnionego do nauki i rozwoju | 27 stycznia 2023 r., w godz. 15.00 – 17.00
- Moduł 4 | spotkanie 6 | Współpraca szkoły z różnymi podmiotami działającymi na rzecz uczniów uzdolnionych – przykłady i zakres współpracy | 7 lutego 2023 r., w godz. 15.00 – 18.00
- Moduł 5 | spotkanie 7 | Postawy nauczycieli wobec kształcenia uczniów zdolnych | 9 marca 2023 r., w godz. 15.00 – 17.00
- Moduł 6 | spotkanie 8 | Programy stypendialne dla uczniów zdolnych | 22 marca 2023 r., w godz. 15.00 – 17.00
- Moduł 7 | spotkanie 9 | Wybrane elementy metodyki pracy z uczniem zdolnym | 13 kwietnia 2023 r., w godz. 15.00 – 18.00
- Moduł 8 | spotkanie 10 | Rola krytycznego myślenia w edukacji | 26 kwietnia 2023 r., w godz. 15.00 – 18.00
- Moduł 9 | spotkanie 11 | Rola ewaluacji w Programie WARS i SAWA | 11 maja 2023 r., w godz. 15.00 – 17.00
- Moduł 10 | spotkanie 12 | Forum wymiany doświadczeń - przykłady dobrych praktyk w realizacji SPWU | 30 maja 2023 r., w godz. 15.00 – 17.00
Osoby zakwalifikowane do udziału w zajęciach otrzymają link do spotkania w sieci (aplikacja MSTeams).