null

Ogłoszenie o naborze na stanowisko: specjalista/specjalistka ds. BHP

Drukuj link otwiera się w nowej karcie

Ogłoszenie dyrektora Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń o naborze nr 19/2024 z 3 października 2024 r.

 

1. Nazwa i adres jednostki

Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych Szkoleń, ul. Stara 4, 00 - 231 Warszawa

2. Określenie stanowiska

Specjalista/specjalistka ds. bhp

3. Warunki pracy

Umowa na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony. System pracy: hybrydowy. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6 procent.

4. Liczba etatów, na które trwa nabór

1/4 lub 1/2 etatu

5. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

  • obywatelstwo polskie; o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 550)
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych; niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • nieposzlakowana opinia
  • wykształcenie wyższe co najmniej I stopnia, preferowane wykształcenie w obszarach takich jak: bezpieczeństwo i higiena pracy lub studia podyplomowe o specjalności bezpieczeństwo i higiena pracy
  • znajomość procesów, regulacji prawnych oraz najlepszych praktyk z zakresu BHP i PPOŻ
  • co najmniej 5 letnie udokumentowane doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku pracy

Wymagania dodatkowe:

  • umiejętność posługiwania się komputerem, ze szczególnym uwzględnieniem pakietu Office 365, w tym aplikacji Teams, Excel
  • doświadczenie w sporządzaniu pism urzędowych
  • doświadczenie w pracy w jednostkach oświatowych
  • doświadczenie w prowadzeniu szkoleń 
  • uprawnienia inspektora PPOŻ
  • wysokie umiejętności interpersonalne i komunikacyjne oraz kompetencje w zakresie nauczania dorosłych; identyfikacja z WCIES/m.st. Warszawa, dążenie do rezultatu, współpraca, sumienność.  

6. Zakres obowiązków

  • organizowanie i terminowe przeprowadzanie szkoleń wstępnych i okresowych pracowników oraz szkoleń dla pracowników na stanowiskach kierowniczych wraz z ich dokumentowaniem na warunkach przewidzianych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2004 r. Nr 180, poz. 1860 ze zm.)
  • zapoznanie z ryzykiem zawodowym na stanowisku pracowniczym nowo zatrudnionego pracownika oraz opracowanie ryzyk na wszystkich stanowiskach
  • udział w kontrolach wewnętrznych i zewnętrznych w zakresie BHP
  • prowadzenie rejestru substancji niebezpiecznych
  • wsparcie w sporządzaniu sprawozdań z obszaru BHP
  • prowadzenie i przekazywanie pełnej dokumentacji w zakresie BHP
  • przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP, PPOŻ min. raz na miesiąc
  • bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń
  • sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy
  • udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy
  • udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji
  • udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników
  • zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych oraz nowo wprowadzanych procesach produkcyjnych
  • przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy
  • opracowywanie lub udział w opracowaniu i opiniowaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
  • opracowywanie i opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy oraz instrukcji bezpiecznej pracy przy obsłudze urządzeń
  • ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków
  • prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia środowisku pracy
  • doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
  • dokonywanie oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą wraz z prowadzeniem kart oceny ryzyka zawodowego
  • doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej
  • współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników
  • współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed czynnikami lub warunkami
  • uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy
  • inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy rożnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii
  • tworzenie co najmniej raz w roku planu poprawy bezpieczeństwa 
  • przygotowanie dokumentów oraz udział podczas kontroli zewnętrznych np. Państwowy Inspektor Pracy, Państwowy Inspektor Sanitarny, WIOŚ, Państwowa Straż Pożarna, itp.
  • wykonanie innych poleceń służbowych, nie objętych niniejszym zakresem czynności, pozostających w związku z zakresem zadań przypisanych do zajmowanego stanowiska oraz wykonywanie w razie potrzeby innych poleceń Dyrektora pozostających w związku z zatrudnieniem, zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami

Praca na stanowisku związana jest ze znajomością zagadnień dotyczących ww. zadań oraz m.in. następujących aktów prawnych: kodeks pracy oraz przepisy wykonawcze w zakresie bhp, ustawa prawo zamówień publicznych, ustawa Prawo oświatowe, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o dostępie do informacji publicznej.

7. Wymagane dokumenty

  • życiorys — podpisany odręcznie
  • oświadczenie RODO
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa
  • kserokopia dokumentów poświadczających staż pracy i doświadczenie zawodowe
  • kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o niekaralności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • oryginał oświadczenia kandydata/kandydatki z danymi osobowymi

8. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku

Miejsce pracy: praca stała w budynku WCIES i poza budynkiem jednostki m.in. w lokalizacjach placówek oświatowych z terenu Warszawy. Budynek wyposażony w podjazdy umożliwiające poruszanie się osobom o obniżonej mobilności na wybranych poziomach budynku. Drzwi, korytarze, toalety umożliwiające poruszanie się wózkiem inwalidzkim.
Stanowisko pracy: Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze, prowadzeniem rozmów telefonicznych, udziałem w spotkaniach, prowadzeniem spotkań. Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym. 

9. Termin i miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do 14.10.2024 roku, w spakowanym zaszyfrowanym folderze za pomocą ZIP/7Zip-na adres: sekretariat.wcies@eduwarszawa.pl. Należy używać hasła składającego się z co najmniej 8 znaków, zawierającego małe i wielkie litery oraz cyfry lub znaki specjalne. Hasło należy wysłać na adres: wcies@wcies.edu.pl  a wiadomość email zatytułować: „Nabór — Specjalista/specjalistka ds. bhp”. Dokumenty przesłane po podanym wyżej terminie nie będą rozpatrywane. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Dokumenty przesłane po podanym wyżej terminie nie będą rozpatrywane. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Załączniki: