null

Kurs doskonalący | Tutoring jako metoda pracy z uczniem zdolnym

Drukuj link otwiera się w nowej karcie
Kobieta i młody mężczyzna siedzą przy stole i pracują na laptopie. Kobieta, o ciemnych, kręconych włosach, ubrana w pomarańczowy sweter, wskazuje coś na ekranie laptopa. Mężczyzna, z krótkimi jasnymi włosami, uważnie patrzy na ekran. W tle znajdują się rośliny oraz półki z książkami, co nadaje przestrzeni przytulny, edukacyjny charakter.

Zapraszamy nauczycieli na szkolenie, którego celem jest poznanie zasad pracy tutorskiej, jej wad i zalet oraz przybliżenie zastosowania tej metody pracy z uczniami o wyższych oczekiwaniach i potrzebach edukacyjnych.

Zaproszenie kierujemy szczególnie do nauczycieli poszukujących skutecznych sposobów pomocy uczniom w zakresie ich indywidualnych potrzeb, gotowych w tutoringu znaleźć narzędzie pozwalające odnieść się do każdego z uczniów z osobna i przyczynić do poprawy ich osiągnięć szkolnych (podnoszenie umiejętności i wiedzy, oraz rozwijające kompetencje społeczne). 

Adresatami zajęć są przedstawiciele placówek należących do warszawskiej sieci szkół wspierających uzdolnionych, które chciałyby wdrożyć w szkole tutoring, jako formę pracy 
z uczniem w nurcie edukacji spersonalizowanej. W tak rozumianym tutoringu chodzi o pełny rozwój potencjału młodego człowieka, o jego integralny wzrost opierający się na relacji mistrz – uczeń.

Poruszane na szkoleniu zagadnienia:

  • tutoring jako forma wspierania procesu uczenia się,
  • kompetencje tutora;  zastosowanie tutoringu,
  • doświadczenia z tutoringiem – przykłady dobrej praktyki,
  • planowanie, organizacja, realizacja i ewaluacja tutoringu w szkole.

Warsztatowa forma zajęć posłuży doskonaleniu umiejętności w zakresie wykorzystania tutoringu w pracy z uczniami.

Szkolenie trwa sześć dni: 16 i 17 listopada 2024 r., 6 i 17 grudnia 2024 r. oraz 18 i 19 stycznia 2025 r. 

Decyzja o udziale w kursie wiąże się z obecnością i aktywnym udziałem w zajęciach we wszystkich ww. dniach. Nie jest możliwe wybiórcze uczestniczenie w proponowanych zajęciach (dopuszczalne 10% nieobecności).

Zapisy pod linkiem: Tutoring jako metoda pracy z uczniem zdolnym - stopień 1 - Kursy - WCIES