Zapraszamy nauczycieli na szkolenie, którego celem jest poznanie zasad pracy tutorskiej, jej wad i zalet oraz przybliżenie zastosowania tej metody pracy z uczniami o wyższych oczekiwaniach i potrzebach edukacyjnych.
Zaproszenie kierujemy szczególnie do nauczycieli poszukujących skutecznych sposobów pomocy uczniom w zakresie ich indywidualnych potrzeb, gotowych w tutoringu znaleźć narzędzie pozwalające odnieść się do każdego z uczniów z osobna i przyczynić do poprawy ich osiągnięć szkolnych (podnoszenie umiejętności i wiedzy, oraz rozwijające kompetencje społeczne).
Adresatami zajęć są przedstawiciele placówek należących do warszawskiej sieci szkół wspierających uzdolnionych, które chciałyby wdrożyć w szkole tutoring, jako formę pracy
z uczniem w nurcie edukacji spersonalizowanej. W tak rozumianym tutoringu chodzi o pełny rozwój potencjału młodego człowieka, o jego integralny wzrost opierający się na relacji mistrz – uczeń.
Poruszane na szkoleniu zagadnienia:
- tutoring jako forma wspierania procesu uczenia się,
- kompetencje tutora; zastosowanie tutoringu,
- doświadczenia z tutoringiem – przykłady dobrej praktyki,
- planowanie, organizacja, realizacja i ewaluacja tutoringu w szkole.
Warsztatowa forma zajęć posłuży doskonaleniu umiejętności w zakresie wykorzystania tutoringu w pracy z uczniami.
Szkolenie trwa sześć dni: 16 i 17 listopada 2024 r., 6 i 17 grudnia 2024 r. oraz 18 i 19 stycznia 2025 r.
Decyzja o udziale w kursie wiąże się z obecnością i aktywnym udziałem w zajęciach we wszystkich ww. dniach. Nie jest możliwe wybiórcze uczestniczenie w proponowanych zajęciach (dopuszczalne 10% nieobecności).
Zapisy pod linkiem: Tutoring jako metoda pracy z uczniem zdolnym - stopień 1 - Kursy - WCIES