
W odpowiedzi na potrzeby dyrektorów szkół wyrażone w ankiecie Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń proponuje nową formę doskonalenia skierowaną do rad pedagogicznych i grup zainteresowanych nauczycielek i nauczycieli.
W cyklu szkoleń znajdują się tematy uwzględniające propozycje działań pomocnych w niwelowaniu luki edukacyjnej warszawskich uczennic i uczniów.
Każdy cykl obejmuje cztery warsztaty stacjonarne (lub on-line) oraz konsultacje dostosowane do potrzeb uczestników.
Cały cykl przewidziany jest na jeden rok szkolny.
Dyrektor placówki wybiera z oferty WCIES konkretny temat z zakładki Kompleksowy rozwój szkół.
- Budowanie atmosfery współpracy i uczenia się na lekcji
- Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych rady pedagogicznej przedszkola
- Dotknij, poczuj, usłysz, zobacz – integracja sensoryczna w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej
- Kształtowanie postaw społecznych uczniów
- Motywacja w szkole – jak wzmacniać motywację uczniów do nauki
- Ocenianie kształtujące jako filozofia nauczania i uczenia się
- Rozwijanie umiejętności nauczycieli w kształtowaniu kreatywności i pracy zespołowej w klasach o zróżnicowanych potrzebach i predyspozycjach uczniów
- Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej nauczycieli w kreowaniu rzeczywistości edukacyjno wychowawczej w przedszkolu
- Szkoła w dialogu - rodzice i nauczyciele razem dla dziecka w szkole podstawowej
Po wyborze przez dyrektora szkoły/placówki jednego tematu, przedstawiciel Pracowni kompleksowego wspomagania we WCIES skontaktuje się z dyrektorem szkoły/placówki i wspólnie uzgodnią harmonogram szkoleń.