null

Konferencja | Uczeń zagrożony przedwczesnym opuszczeniem systemu edukacji – wyzwania i rekomendacje

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Logo projektu COSIED.

Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz Katedra Polityki Oświaty i Społecznych Badań nad Edukacją Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego zapraszają na konferencję „Uczeń zagrożony przedwczesnym opuszczeniem systemu edukacji – wyzwania i rekomendacje” upowszechniającą efekty międzynarodowego projektu ERASMUS+ „Edukacja współtworzona poprzez włączanie społeczne” (COSI.ed).

W trakcie konferencji:

  • zaprezentujemy polski i europejski model pracy z uczniami zagrożonymi przedwczesnym opuszczeniem systemu edukacji,
  • przekażemy informacje o sposobach pracy z uczniem zagrożonym przedwczesnym opuszczeniem systemu edukacji wypracowanych w międzynarodowym projekcie ERASMUS+ pn. „Edukacja współtworzona poprzez włączanie społeczne” (COSI.ed),
  • będziemy dyskutować o różnych perspektywach wsparcia dzieci i młodzieży o trudnej ścieżce edukacyjnej,
  • uczestnicy projektu z dwóch warszawskich ośrodków socjoterapii podzielą się doświadczeniami z pracy z młodzieżą przy wykorzystaniu metod pracy z międzynarodowego projektu,
  • przekażemy rekomendacje wynikające z przeprowadzonych badań

Profesor Jack Pyżalski z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu wygłosi wykład “Co jest najważniejsze w relacji z młodymi ludźmi z trudnymi zachowaniami?”.

Konferencja będzie tłumaczona na polski język migowy (PJM).

Termin: 24 maja 2024, godz. 9.30 – 16.00

Miejsce: Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, ul. Stara 4

Link do zapisów: https://kursy.wcies.edu.pl/pl/a/Uczen-zagrozony-przedwczesnym-opuszczeniem-systemu-edukacji-wyzwania-i-rekomendacje?podglad=bnkvhjkf7hrjksd7fdhsvkxcvxckvx


Program

9.30 – 10.00 | Rejestracja

Część 1. Co wniósł międzynarodowy projekt do pracy z uczniami zagrożonymi wykluczeniem 
społecznym

10.00 – 11.30

  • Zjawisko przedwczesnego opuszczania przez uczniów systemu edukacji w Polsce – dr Hanna Tomaszewska - Wydział Pedagogiczny UW, koordynatorka polskich działań w projekcie COSI.ed 
  • Jak to było w projekcie ERASMUS+ pt. „Edukacja współtworzona poprzez włączanie społeczne” (COSI.ed)
    - cele i założenia teoretyczne projektu – dr Hanna Tomaszewska, dr Ewelina Zubala – Wydział Pedagogiczny UW
    - szkolenia kadry ośrodków socjoterapii i metody pracy z wychowankami – Elżbieta Tołwińska-Królikowska, Beata Walkiewicz – WCIES

11.30 – 11.45 | Przerwa kawowa

11.45 – 13.00

  • Rola interesariuszy w projekcie COSI.ed i w edukacji– dr Ewelina Zubala - Wydział Pedagogiczny UW
  • Wnioski i rekomendacje z badań - dr Hanna Tomaszewska, dr Ewelina Zubala - Wydział Pedagogiczny UW 
  • Modele polski i międzynarodowy pracy z uczniami zagrożonymi przedwczesnym opuszczeniem systemu edukacji - dr Hanna Tomaszewska, dr Ewelina Zubala - Wydział Pedagogiczny UW

13.00 – 13.45 | Lunch

Część 2. Doświadczenia i rekomendacje we wspieraniu młodych ludzi zagrożonych wykluczeniem 
społecznym

13.45 – 14.25 

  • Wykład pt. „Co jest najważniejsze w relacji z młodymi ludźmi z trudnymi zachowaniami” - prof. Jacek Pyżalski, Uniwersytet Adama Mickiewicza

 14.25 – 15.40

  • Dyskusja panelowa „Wsparcie ucznia zagrożonego przedwczesnym opuszczeniem systemu edukacji – różne doświadczenia i perspektywy”
    - wychowawczyni z Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii nr 4 w Warszawie
    - wychowawczyni ze Specjalnego Ośrodka Wychowawczego „Dom przy Rynku” w Warszawie
    - dr Paulina Marchlik, Wydział Pedagogiczny UW, członkini Grupy Doradczej w projekcie COSI.ed
    - dr Hanna Tomaszewska – Wydział Pedagogiczny UW, polska koordynatorka projektu COSI.ed
    - Edyta Morończyk – pedagożka szkolna w Szkole Podstawowej nr 70 w Warszawie
    - dr Anna Steinhagen – psycholog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 16
    - prof. Jacek Pyżalski, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, pedagog

 15.40 – 16.00 | Podsumowanie konferencji


 Logo organizacji COSI.edLoga organizatorów konferencji "Uczeń zagrożony przedwczesnym opuszczeniem systemu edukacji – wyzwania i rekomendacje".