Zapraszamy na szkolenia indywidualne i szkolenia rad pedagogicznych, mające na celu przygotowanie nauczycieli szkół i placówek do korzystania z usługi Office 365 w czasie pracy zdalnej i stacjonarnej.
Organizatorem szkoleń jest Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Partnerami w realizacji są Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, Stowarzyszeniem Miasta w Internecie oraz Sigma Sp. z o. o.
W szkoleniach mogą brać udział wyłącznie nauczyciele i specjaliści posiadający konta w domenie eduwarszawa.pl.
1. Szkolenia rozwijające umiejętności cyfrowe nauczycieli
Pierwsze Kroki z MS Office 365
(szkolenie wprowadzające do usługi Office 365 – 8 godzin)
Szkolenia indywidualne oraz szkolenia rad pedagogicznych dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych w Teams (termin do ustalenia z prowadzącym). Dwa spotkania online i praca własna na platformie szkolenia.wcies.edu.pl.
Organizacja i prowadzenie:
Zbigniew Cybulski | zcybulski@eduwarszawa.pl, tel. 723248372
Agnieszka Gałajda | agalajda@eduwarszawa.pl, tel. 723248305
Robert Klimek | rklimek@eduwarszawa.pl, tel. 723248364
Program
Zapisy:
Microsoft 365 w pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych
(szkolenie wprowadzające do usługi Office 365 – 8 godzin)
Microsoft OneNote – jak przygotować się do zajęć i przekazywać materiały uczniom
(szkolenia indywidualne – 3 godziny)
Doskonalenie umiejętności w zakresie organizacji pracy dydaktycznej z wykorzystaniem wirtualnego zeszytu - OneNote, dla nauczycieli posiadających adres z domeną eduwarszawa (...@eduwarszawa.pl) oraz podstawowe umiejętności w zakresie korzystania z Microsoft 365.
Terminy i godziny rozpoczęcia szkolenia podane w systemie zgłaszania rad pedagogicznych, pojawiają się na bieżąco.
Organizacja:
Robert Klimek | rklimek@eduwarszawa.pl, tel. 723248364
Microsoft Forms – jak tworzyć kartkówki, sprawdziany i ankiety
(szkolenia indywidualne – 3 godziny)
Szkolenie doskonalące umiejętności w zakresie stosowania Microsoft Forms do tworzenia ankiet i testów w wersji elektronicznej oraz analizie otrzymanych wyników, dla nauczycieli posiadających adres z domeną eduwarszawa (...@eduwarszawa.pl) oraz podstawowe umiejętności w zakresie korzystania z Microsoft 365.
Terminy i godziny rozpoczęcia szkolenia podane w systemie zgłaszania rad pedagogicznych, pojawiają się na bieżąco.
Organizacja: Robert Klimek | rklimek@eduwarszawa.pl, tel. 723248364
Dyżury eksperckie
W celu wsparcia dyrektorów i nauczycieli w pracy zdalnej z aplikacjami Usługi Office 365 w domenie eduwarszawa.pl zapraszamy do korzystania z pomocy naszych specjalistów w indywidualnych konsultacjach w czasie ich dyżurów eksperckich.
Prosimy o kontakt za pośrdnictwem poczty elektronicznej, telefonicznie lub online po uzgodnieniu z trenerem.
Harmonogram dyżurów dla dyrektorów i nauczycieli szkół i przedszkoli
poniedziałek: 14.00-16.00 | Zbigniew Cybulski, zcybulski@eduwarszawa.pl, tel. 723248372
środa: 14.00-16.00 | Robert Klimek, rklimek@eduwarszawa.pl, tel. 723248364
środa: 17.00-18.00 | Urszula Dzwonowska, urszula.dzwonowska@wcies.edu.pl, tel. 723245234
piątek: 14.00-16.00 | Agnieszka Gałajda, agalajda@eduwarszawa.pl, tel. 723248305
Materiały edukacyjne dla nauczycieli dotyczące edukacji zdalnej
Zapraszamy nauczycieli do korzystania z materiałów związanych z realizacją edukacji zdalnej, które znajdują się na platformie Moodle Warszawskiego Centrum Informacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Zakres teamatyczny materiałów
1. Przygotowanie warsztatu nauczyciela
1.1. I etap edukacyjny
1.1a. Efektywne przygotowanie stanowiska pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Wskazanie różnić pomiędzy nauczaniem stacjonarnym w szkole, a nauczaniem on-line. Propozycje wykorzystania i przygotowania środków i pomocy dydaktycznych z nauczania stacjonarnego w formie elektronicznej. Wskazania istotne dla zastosowania obu form przekazu i różnice między nimi.
1.2. II etap edukacyjny
1.2a. Efektywne przygotowanie stanowiska pracy nauczyciela do pracy z uczniami na drugim etapie edukacyjnym. Wskazanie różnić pomiędzy nauczaniem stacjonarnym w szkole, a nauczaniem on-line. Propozycje przygotowania i wykorzystania środków i pomocy dydaktycznych z nauczania stacjonarnego w formie elektronicznej. Wskazania istotne dla zastosowania obu form przekazu i różnice między nimi.
1.3. III etap edukacyjny
1.3a. Efektywne przygotowanie stanowiska pracy nauczyciela w liceum, technikum, szkole zawodowej. Wskazanie różnić pomiędzy nauczaniem stacjonarnym w szkole, a nauczaniem on-line. Propozycje przygotowania i wykorzystania środków i pomocy dydaktycznych z nauczania stacjonarnego w formie elektronicznej. Wskazania istotne dla zastosowania obu form przekazu i różnice między nimi.
2. Przygotowanie pomocy dydaktycznych online - technika prezentacji w nauczaniu zdalnym
2.1. I etap edukacyjny
2.1a. Przygotowanie, dobór treści i korzystanie z materiałów z e-podręczników w trakcie nauczania zdalnego.
2.1b. Przygotowanie, dobór treści i pomocy dydaktycznych do edukacji polonistyczno-przyrodniczej w trakcie nauczania zdalnego.
2.1c. Przygotowanie, dobór treści i pomocy dydaktycznych do edukacji matematycznej w trakcie nauczania zdalnego.
2.2. II etap edukacyjny
2.2a. Przygotowanie, dobór treści i korzystanie z materiałów z e-podręczników w trakcie nauczania zdalnego - ogólne wytyczne.
2.2b. Dobór treści oraz przygotowanie i dostosowanie do nich pomocy dydaktycznych analogowych oraz cyfrowych przez we własnym zakresie w odniesieniu do przedmiotów humanistycznych( j. polski, historia, WOS).
2.2c. Dobór treści oraz przygotowanie i dostosowanie do nich pomocy dydaktycznych analogowych oraz cyfrowych we własnym zakresie przez nauczycieli w odniesieniu do przedmiotów ścisłych (matematyka, fizyka).
2.2d. Dobór treści oraz przygotowanie i dostosowanie do nich pomocy dydaktycznych analogowych oraz cyfrowych we własnym zakresie przez nauczycieli w odniesieniu do przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia).
2.3. III etap edukacyjny
2.3a. Dobór treści oraz przygotowanie i dostosowanie do nich pomocy dydaktycznych analogowych oraz cyfrowych przez nauczycieli we własnym zakresie w odniesieniu do przedmiotów humanistycznych( j. polski, historia, WOS).
2.3b. Dobór treści oraz przygotowanie i dostosowanie do nich pomocy dydaktycznych analogowych oraz cyfrowych we własnym zakresie przez nauczycieli w odniesieniu do przedmiotów ścisłych ( matematyka, fizyka).
2.3c. Dobór treści oraz przygotowanie i dostosowanie do nich pomocy dydaktycznych analogowych oraz cyfrowych we własnym zakresie przez nauczycieli w odniesieniu do przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia)
2.3d. Dobór treści oraz przygotowanie i dostosowanie do nich pomocy dydaktycznych analogowych oraz cyfrowych przez nauczycieli w odniesieniu do przedmiotów technicznych, praktycznych i zawodowych
3. Przygotowanie pomocy dydaktycznych analogowych- technika ich prezentacji w nauczaniu zdalnym
3.1. I etap edukacyjny
3.1a. Zastosowanie technik wspierających efektywność metod podających w edukacji zdalnej w klasach I-III
3.1b. Zastosowanie technik wspierających efektywność metod oglądowych w edukacji zdalnej w klasach I-III.
3.1c. Zastosowanie technik wspierających efektywność metod czynnych w edukacji zdalnej w klasach I-III
3.2 II etap edukacyjny
3.2a. Zastosowanie technik wspierających efektywność metod podających w edukacji zdalnej w klasach IV-VIII
3.2b. Zastosowanie technik wspierających efektywność metod oglądowych w edukacji zdalnej w klasach IV-VIII
3.2c. Zastosowanie technik wspierających efektywność metod czynnych w edukacji zdalnej w klasach IV-VIII
3.3. III etap edukacyjny
3.3a. Zastosowanie technik wspierających efektywność metod podających w edukacji zdalnej w nauczaniu ponadpodstawowym w tym zawodowym
3.3b. Zastosowanie technik wspierających efektywność metod oglądowych w edukacji zdalnej w nauczaniu ponadpodstawowym w tym zawodowym
3.3c. Zastosowanie technik wspierających efektywność metod czynnych w edukacji zdalnej w nauczaniu ponadpodstawowym w tym zawodowym
4. Łączenie środków dydaktycznych cyfrowych z analogowymi wraz ze sposobami i metodami ich prezentacji
4.1. I etap edukacyjny
4.1a. Zastosowanie treści z analogowych pomocy dydaktycznych do bezpłatnych aplikacji i ich prezentacji cyfrowej w edukacji zdalnej w klasach I-III- treści nauczania z zakresu edukacji polonistyczno-przyrodniczej
4.1b. Zastosowanie treści z analogowych pomocy dydaktycznych do bezpłatnych aplikacji i ich prezentacji cyfrowej w edukacji zdalnej w klasach I-III - treści nauczania z zakresu edukacji matematycznej
4.1c. Zastosowanie treści z analogowych pomocy dydaktycznych do bezpłatnych aplikacji i ich prezentacji cyfrowej w edukacji zdalnej w klasach I-III- treści nauczania z zakresu edukacji muzycznej, plastycznej i zdrowotno-ruchowej
4.2 II etap edukacyjny
4.2a. Zastosowanie treści z analogowych pomocy dydaktycznych do bezpłatnych aplikacji i ich prezentacji cyfrowej w edukacji zdalnej w klasach IV-VIII- treści nauczania z zakresu edukacji polonistyczno-przyrodniczej
4.2b. Zastosowanie treści z analogowych pomocy dydaktycznych do bezpłatnych aplikacji i ich prezentacji cyfrowej w edukacji zdalnej w klasach IV-VIII- treści nauczania z zakresu edukacji matematycznej
4.2c. Zastosowanie treści z analogowych pomocy dydaktycznych do bezpłatnych aplikacji i ich prezentacji cyfrowej w edukacji zdalnej w klasach IV-VIII- treści nauczania z zakresu edukacji muzycznej, plastycznej i zdrowotno-ruchowej
4.3. III etap edukacyjny
4.3a. Zastosowanie treści z analogowych pomocy dydaktycznych do bezpłatnych aplikacji i ich prezentacji cyfrowej w edukacji zdalnej w szkołach ponadpodstawowych- treści nauczania z obszaru edukacji humanistyczno-przyrodniczej
4.3b. Zastosowanie treści z analogowych pomocy dydaktycznych do bezpłatnych aplikacji i ich prezentacji cyfrowej w edukacji zdalnej w szkołach ponadpodstawowych- treści nauczania z obszaru przedmiotów ścisłych
4.3c. Zastosowanie treści z analogowych pomocy dydaktycznych do bezpłatnych aplikacji i ich prezentacji cyfrowej w edukacji zdalnej w szkołach ponadpodstawowych- treści nauczania z obszaru przedmiotów zawodowych
5. Dobór najefektywniejszych metod pracy w edukacji zdalnej
5.1. I etap edukacyjny
5.1a. Zastosowanie i prezentacja metod podających w edukacji zdalnej dla treści dla obszaru nauczania polonistyczno-przyrodniczego
5.1b. Zastosowanie i prezentacja metod podających w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania matematycznego
5.1c. Zastosowanie i prezentacja metod podających w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania muzycznego, plastycznego oraz zdrowotno-ruchowego
5.1d. Zastosowanie i prezentacja metod oglądowych w edukacji zdalnej dla treści dla obszaru nauczania polonistyczno-przyrodniczego
5.1e. Zastosowanie i prezentacja metod oglądowych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania matematycznego
5.1f. Zastosowanie i prezentacja metod oglądowych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania muzycznego, plastycznego oraz zdrowotno-ruchowego
5.1g. Zastosowanie i prezentacja metod czynnych w edukacji zdalnej dla treści dla obszaru nauczania polonistyczno-przyrodniczego
5.1h. Zastosowanie i prezentacja metod czynnych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania matematycznego
5.1i. Zastosowanie i prezentacja metod czynnych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania muzycznego, plastycznego oraz zdrowotno-ruchowego
5.1j. Zastosowanie i prezentacja działań aktywizujących wybrane metody i formy pracy dla I etapu edukacyjnego
5.1k.1 Kreatywne techniki pobudzające motywację wewnętrzną uczniów do nauki cz.1
5.1k.2 Kreatywne techniki pobudzające motywację wewnętrzną uczniów do nauki cz.2
5.2. II etap edukacyjny
5.2a. Zastosowanie i prezentacja metod podających w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów humanistycznych
5.2b. Zastosowanie i prezentacja metod podających w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów ścisłych
5.2c. Zastosowanie i prezentacja metod podających w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów przyrodniczych
5.2d. Zastosowanie i prezentacja metod oglądowych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów humanistycznych
5.2e. Zastosowanie i prezentacja metod oglądowych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów ścisłych
5.2f. Zastosowanie i prezentacja metod oglądowych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów przyrodniczych
5.2g. Zastosowanie i prezentacja metod czynnych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów humanistycznych
5.2h. Zastosowanie i prezentacja metod czynnych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów ścisłych
5.2i. Zastosowanie i prezentacja metod czynnych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów przyrodniczych
5.2j. Zastosowanie i prezentacja działań aktywizujących wybrane metody i formy pracy dla II etapu edukacyjnego
5.2k.1 Kreatywne techniki pobudzające motywację wewnętrzną uczniów do nauki (2 video: cz.1)
5.2k.2 Kreatywne techniki pobudzające motywację wewnętrzną uczniów do nauki (2 video: cz.2)
5.3. III etap edukacyjny
5.3a. Zastosowanie i prezentacja metod podających w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów humanistycznych
5.3b. Zastosowanie i prezentacja metod podających w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów ścisłych
5.3c. Zastosowanie i prezentacja metod podających w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów technicznych i zawodowych
5.3d. Zastosowanie i prezentacja metod oglądowych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów humanistycznych
5.3e. Zastosowanie i prezentacja metod oglądowych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów ścisłych
5.3f. Zastosowanie i prezentacja metod oglądowych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania technicznych i zawodowych
5.3g. Zastosowanie i prezentacja metod czynnych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów humanistycznych
5.3h. Zastosowanie i prezentacja metod czynnych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania przedmiotów ścisłych
5.3i. Zastosowanie i prezentacja metod czynnych w edukacji zdalnej dla treści z obszaru nauczania technicznych i zawodowych
5.3j. Zastosowanie i prezentacja działań aktywizujących wybrane metody i formy pracy dla II etapu edukacyjnego
5.3k.1 Kreatywne techniki pobudzające motywację wewnętrzną uczniów do nauki (2 video: cz.1)
5.3k.2 Kreatywne techniki pobudzające motywację wewnętrzną uczniów do nauki (2 video: cz.2)
5.4. Metoda projektu i aktywizująca
5.4.a. Szanse i możliwości pracy i nauczania metodą projektu w edukacji zdalnej na I etapie edukacyjnym
5.4.b. Szanse i możliwości pracy i nauczania metodą projektu w edukacji zdalnej na II etapie edukacyjnym
5.4.c. Szanse i możliwości pracy i nauczania metodą projektu w edukacji zdalnej w szkolnictwie ponadpodstawowym
5.4.d. Metoda aktywizacji pracy uczniów i optymalizacji efektów nauczania w edukacji wczesnoszkolnej i szkolnej
5.4.e. Metoda aktywizacji pracy uczniów i optymalizacji efektów nauczania w edukacji ponadpodstawowej
6. Realizacja celów lekcji w formie on-line.
6a. Jak określać cele edukacyjne w nauczaniu on-line na I etapie edukacji? W jaki sposób efektywnie zrealizować założone cele lekcji w nauczaniu on-line?
6b. Jak określać cele edukacyjne w nauczaniu on-line na II etapie edukacji? W jaki sposób efektywnie zrealizować założone cele lekcji w nauczaniu on-line?
6c. Jak określać cele edukacyjne w nauczaniu on-line dla nauczania ponadpodstawowego? W jaki sposób efektywnie zrealizować założone cele lekcji w nauczaniu on-line?