null

OSTATNIE MIEJSCA na bezpłatne doskonalące studia podyplomowe dla warszawskich nauczycieli: Edukacja w kontekście migracji

Drukuj link otwiera się w nowej karcie
Logotyp Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Grafika przedstawia szary skrót WCIES, w którym litera C jest pomarańczowa i nawiązuje kształtem do syrenki

Zapraszamy nauczycieli z warszawskich szkół i przedszkoli, do udziału w nowoczesnym kształceniu i doskonaleniu w dwusemestralnych studiach podyplomowych “Edukacja w kontekście migracji” w dwóch specjalnościach do wyboru.

Specjalność 1

Praca z grupą wielokulturową w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Otwarcie na język i kulturę.

Specjalność 2

Praca z klasą wielokulturową na zajęciach przedmiotowych. Uwrażliwianie językowo-kulturowe.


Studia obejmują 170 godzin (dwa semestry) realizowanych w trybie hybrydowym, od października 2024 r. do czerwca 2025 r.

Nowoczesne kształcenie i doskonalenie nauczyciela to rozwijanie jego talentu w zakresie pracy 
z innym człowiekiem. To rozbudzanie jego kreatywności i zachęcanie do ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych i kompetencji społecznych w zakresie współpracy z innymi. 
Tak sformułowana filozofia przyświeca właśnie tym studiom podyplomowym. 

Kończąca się właśnie sukcesem pierwsza edycja studiów podyplomowych „Edukacja w kontekście migracji” potwierdziła, że zmieniającą się sytuacja geopolityczna i związane z nią procesy migracyjne stawiają nauczających przed nowymi wyzwaniami. Studia dały naszym pierwszym absolwentkom i absolwentom przestrzeń do refleksji nad nową rzeczywistością edukacyjną, czego efektem są nowatorskie prace projektowe zawierające autorskie rozwiązania dydaktyczne. Wkrótce zostaną one opublikowane. 

Mamy przyjemność zaprosić Państwa na drugą edycję naszych unikatowych w skali Polski studiów, mając świadomość, że edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna stała się areną pracy 
z grupami różnojęzycznymi i różnokulturowymi. 

Wzrasta zapotrzebowanie na pedagogów prowadzących zajęcia z języka polskiego jako obcego i drugiego w kontekście migracji oraz nauczycieli poszczególnych przedmiotów, potrafiących pracować z uczącymi się, dla których język polski nie jest językiem ojczystym. Poszukiwani są nauczyciele, pedagodzy rozumiejący wielokulturowy kontekst edukacji i jego wpływ na osiągnięcia uczących się. 

Rozumiejąc te potrzeby i oczekiwania zapraszamy do udziału w niniejszych studiach podyplomowych. 

Sczegółowe informacje o specjalnościach znajdują się w załącznikach.
 

Załączniki: