ELIC - Enhancing Language and Intercultural Competences 2012-2014
Doskonalenie kompetencji językowych i międzykulturowych w szkole
Projekt realizowany przez Biuro Edukacji i Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń we współpracy z władzami oświatowymi miasta Cardiff (Wielka Brytania) ze środków programu „Uczenie się przez całe życie”, komponent: Comenius Regio.
Partnerstwo:
- Cardiff Council
- St Mary’s Catholic Primary School
- St. David’s Catholic College
- Race Equality First Ltd
Realizatorzy projektu:
- Zespół Szkół nr 84 (Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 25 im. Czesława Niemena), ul. Zwycięzców 44
- Zespół Szkół nr 120 (Szkoła Podstawowa nr 140 im. Kazimierza Jeżewskiego), ul. Wilgi 19
- Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Uniwersytetu Warszawskiego
Cel projektu:
Celem projektu jest rozwinięcie innowacyjnego podejścia do nabywania kompetencji czytania i pisania oraz nauczania języka, tak by pomóc uczniom zrozumieć powiązanie pomiędzy umiejętnościami z zakresu ich języka ojczystego, a nowymi językami, których się uczą.
Cele szczegółowe projektu:
- rozwijanie innowacyjnego podejścia w zakresie nauczania języka;
- pomoc uczniom w zrozumieniu połączeń pomiędzy ich kompetencjami w zakresie języka ojczystego, a uczeniem się nowego języka obcego;
- wspólna praca nauczycieli i uczniów z uwzględnieniem:
- uczenia się w oparciu o metody projektowe
- uczenia się z podziałem na grupy pod względem płci
- zróżnicowanych metod uczenia się i nauczania
- kreatywnego podejścia zwiększającego umiejętności uczenia się języka.
Kluczowe działania przewidziane w projekcie:
- Przeprowadzenie analizy poziomu biegłości językowej uczniów zgodnie z wytycznymi Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;
- Wymiana doświadczeń nauczycieli szkół warszawskich i szkół z Cardiff w zakresie nauczania języków obcych;
- Przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli w Polsce i Wielkiej Brytanii (INSET 1 i INSET
- Opracowanie platformy e-Twinning, na której nauczyciele będą mieli możliwość wymiany doświadczeń w zakresie metodyki nauczania oraz innowacyjnego podejścia do nauczania języków obcych.
- Utworzenie „klasy językowej” w szkołach pilotażowych, której zadaniem jest prowadzenie dodatkowych zajęć z języków obcych oraz języka polskiego, jako drugiego.
Załączniki: