
Formy doskonalenia zawodowego nauczycieli w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej są prowadzone przez doradczynie metodyczne, które dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Specjalistki pracowni organizują szkolenia prowadzone przez ekspertów zewnętrznych.
Odbiorcami działań pracowni są przede wszystkim:
-
pedagogodzy i psycholodzy szkolni,
-
pedagogodzy specjalni,
-
pedagodzy, psycholodzy i psychoterapeuci pracujący w poradniach psychologiczno-pedagogicznych,
-
nauczyciele wspomagający i nauczyciele przedmiotowi ze szkół prowadzących edukację włączającą lub integracyjną,
-
nauczyciele szkół specjalnych,
-
terapeuci pedagogiczni i logopedzi ze szkół i placówek oświatowych.
Obszary doskonalenia prowadzonego przez doradczynie metodyczne
Doradczynie metodyczne prowadzą różnorodne formy doskonalenia zawodowego:
-
konsultacje indywidualne podczas dyżurów stacjonarnych i zdalnych,
-
konsultacje zespołowe,
-
szkolenia rad pedagogicznych i zespołów zadaniowych,,
-
sieci współpracy i samokształcenia.
Obszary doskonalenia | Doradczni metodyczna |
---|---|
| |
Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu | Justyna Cudny – metody pracy rewalidacyjnej Urszula Klimkowicz - wykorzystanie elementów psychoterapii poznawczo-behawioralnej Aneta Sokołowska – komunikacja w pracy logopedycznej |
Dokumentacja kształcenia ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | Agata Samoraj Maria Tkaczyk |
Praca nauczyciela wspomagającego | Agata Samoraj |
Metodyka pracy dydaktycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w edukacji włączającej i integracyjnej | Agata Samoraj |
Praca z uczniem z dysleksją rozwojową lub z ryzykiem dysleksji oraz praca z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się | Justyna Cudny Anna Zych |
Metody prowadzenia terapii pedagogicznej | Anna Zych |
Kształtowanie kompetencji społecznych i emocjonalnych ucznia z trudnościami w tych obszarach | Agnieszka Kowalczyk Urszula Klimkowicz Anna Kędzierska |
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach | Anna Kędzierska Urszula Klimkowicz |
Profilaktyka, diagnoza i terapia logopedyczna oraz neurologopedyczna dzieci i młodzieży | Aneta Sokołowska |
Praca z klasą w edukacji integracyjnej i włączającej | Urszula Klimkowicz |
Trening Zastępowania Agresji (Trening Umiejętności Społecznych, Trening Kontroli Złości, Trening Wnioskowania Moralnego) | Agnieszka Kowalczyk |
Budowanie odporności psychicznej ucznia i nauczyciela, wspieranie ich w kryzysie emocjonalnym
| Agnieszka Kowalczyk Urszula Klimkowicz Anna Kędzierska |
Praca z uczniami z trudnościami szkolnymi oraz ich rodzicami | Agnieszka Kowalczyk Anna Kędzierska |
Metodyka pracy dydaktycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym | Maria Tkaczyk |
Realizacja zadań z zakresu wychowania i profilaktyki w pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym | Maria Tkaczyk |
Realizacja zadań z zakresu przysposobienia do pracy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym | Maria Tkaczyk |
Obszary tematyczne doskonalenia prowadzonego przez ekspertów zewnętrznych
Obszar tematyczny | Specjalistka odpowiadająca za organizację szkoleń |
---|---|
Prawne aspekty pracy specjalistów p-p | Elżbieta Tołwińska-Królikowska |
Wykorzystanie narzędzi diagnozy przez pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych | |
Superwizje dla psychoterapeutów z rejonowych poradni psychologiczno-pedagogicznych | |
Szkolenia dla Zespołu Interwencji Kryzysowej przy Biurze Edukacji m. st. Warszawa | |
Praca z uczniem z problemem tożsamości płciowej | |
Praca z uczniem ze spektrum autyzmu | Elżbieta Tołwińska-Królikowska Beata Walkiewicz |
Metody wspierające pracę psychologów i pedagogów z uczniem | Beata Walkiewicz |
Superwizje dla psychoterapeutów z poradni specjalistycznych | |
Koordynacja działania Specjalistycznych Punktów Konsultacyjnych |
Sieci współpracy i samokształcenia prowadzone w Pracowni
-
Bielańska sieć współpracy i samokształcenia psychologów i pedagogów pracujących w szkołach – Urszula Klimkowicz
-
Sieć współpracy i samokształcenia dla psychologów i pedagogów pracujących w szkołach w Wesołej i Rembertowie – Anna Kędzierska
-
Sieć współpracy i samokształcenia dla psychologów i pedagogów pracujących w szkołach – Anna Kędzierska
-
Sieć współpracy i samokształcenia psychologów, pedagogów pracujących w szkołach dzielnicy Ursus, Włochy, Bemowo – Agnieszka Kowalczyk
-
Sieć współpracy i samokształcenia logopedów pracujących w przedszkolach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych z dziećmi do 7 r.ż. – Aneta Sokołowska
-
Sieć współpracy i samokształcenia logopedów pracujących w szkołach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych z dziećmi powyżej 7 r.ż. – Aneta Sokołowska
-
Od głoski do litery - Sieć współpracy logopedów i terapeutów pedagogicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych - Aneta Sokołowska, Anna Zych
-
Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli wspomagających – Agata Samoraj