
Zapraszamy kadrę kierowniczą szkół i placówek oświatowych do udziału w formach doskonalenia w roku szkolnym 2021/2022.
Informacje organizacyjne:
- Na szkolenia z oferty prosimy zapisywać się przez wypełnienie formularza zgłoszeniowego umieszczonego w zakładce - szkolenia dla kadry kierowniczej ► link
- Wszelkie informacje na temat proponowanych form doskonalenia (potwierdzenia udziału i warunkach organizacyjnych) można uzyskać bezpośrednio u kierowniczki szkolenia Beaty Łuby-Krolik (beata.luba@wcies.edu.pl).
- Wszystkie szkolenia proponowane przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń są bezpłatne.
- W zależności od sytuacji epidemiologicznej w Warszawie zajęcia będą prowadzone stacjonarnie i/lub on-line.
Kursy doskonalące
- Vademecum dyrektorki/dyrektora na starcie – szkolenie adresowane do uczestników o stażu na stanowisku do 2 lat. Celem kursu jest aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego i prawa w oświacie, doskonalenie umiejętności kierowania ludźmi, zarządzania placówką oświatową.
- Jak zarządzać kryzysami w szkole? – celem dwudniowego kursu jest zapoznanie dyrektorek/dyrektorów szkół z istotnymi zagadnieniami, które wiążą się z pojawiającymi się w szkole kryzysami dotyczącymi zarówno szkoły jako instytucji, jak również poszczególnych osób – uczennic/uczniów, nauczycielek/nauczycieli i rodziców. W trakcie spotkań przestawione zostaną podstawowe zasady zarządzania różnymi rodzajami kryzysów oraz możliwości i sposoby przeciwdziałania niektórym zdarzeniom. Kurs będzie obejmował takie zagadnienia jak: psychologiczne rozumienie kryzysów, rodzaje i fazy kryzysów, procedury działania w różnych rodzajach kryzysów w tym pandemii, zarządzanie kryzysowe. Omówione zostaną kryzysy dotyczące uczennic/uczniów: śmierć bliskiej osoby, przeżywanie żałoby przez dzieci w różnym wieku, krzywdzenie dzieci i zapobieganie takim zdarzeniom, zachowania autoagresywne. Przedstawiona zostanie też praca interwentów oświatowych w Warszawie oraz zasady pracy z mediami.
- Skuteczna komunikacja w zarządzaniu placówką. Budowanie współpracy kluczem do realizacji celów zespołu – celem kursu jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, a w szczególności budowanie efektywnego stylu komunikowania się z innymi, diagnozy barier komunikacyjnych i technik aktywnego zapobiegania ich wystąpieniu, budowanie wspierających relacji w zespole, stosowanie różnorodnych technik zarządzania konfliktem, zmiana postawy własnej oraz modelowanie zachowań konstruktywnych (np. postawy asertywnej).
- Rozwiązywanie konfliktów metodą negocjacji nastawionych na współpracę – celem kursu jest rozwijanie kompetencji prowadzenia negocjacji opartych na współpracy.
- Umiejętności mediacyjne dyrektora w zarządzaniu szkołą – celem szkolenia jest rozwijanie kompetencji rozwiązywania konfliktów pojawiających się w środowisku szkolnym na drodze mediacji.
Grupy wsparcia
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami – doskonalenie kompetencji interpersonalnych kadry kierowniczej
- Kompetencje mediacyjne dyrektora szkoły/ placówki.
- Coaching jako forma indywidualnego wsparcia dyrektora.
Webinaria/Seminaria
- Planowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2021/2022 z uwzględnieniem aktualnych zmian w przepisach prawa oświatowego.
- Awans zawodowy i ocena pracy nauczyciela – zadania dyrektora.
- Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej – zadania dyrektora szkoły/ placówki.
- Zasady pisania uchwał i protokołów.
- Wybrane zagadnienia prawa rodzinnego w praktyce przedszkola/szkoły.
- Procedura „Niebieskie Karty” w oświacie.
- Rada Pedagogiczna – uprawnienia i dokumentowanie jej pracy.
- Dyskryminacja i mobbing w środowisku pracy – profilaktyka, przeciwdziałanie i reagowanie.
- Zarządzanie nieruchomością oświatową. Bezpieczeństwo użytkowania obiektów placówek oświatowych.
- Kontrola zarządcza w szkole.
- Co warto wiedzieć przystępując do konkursu na dyrektora szkoły/placówki oświatowej?
- Decyzje administracyjne i kierownicze dyrektora szkoły/ placówki oświatowej.
- Statuty szkół/przedszkoli/placówek w świetle zapisów prawa oświatowego.
Cykl warsztatów on-line w ramach zdalnej Akademii Zarządzania:
- Lider czy menedżer? – rola dyrektora w kierowaniu ludźmi
- Jak zarządzać zespołem pracowników?
- Jak zarządzać własną efektywnością w pracy?
- Jak wyznaczać cele i oceniać rezultaty działań?
- Jak angażować i motywować pracowników?
- Szkolenia i ich rola w rozwoju zespołu – wykorzystanie efektów szkoleń
- Wywieranie wpływu w pracy dyrektora – od czego zależy i jak to robić?
Warszawskie sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych
-
Przedszkole równych szans jako koncepcja pracy placówki
Budowanie pozytywnych relacji na podstawie bezpośrednich kontaktów, wzajemne wsparcie przy rozwiązywaniu trudnych sytuacji w pracy dyrektora przedszkola, wymiana doświadczeń, dobrych praktyk, poszerzanie wiedzy z zakresu wykorzystywania w zarządzaniu placówką narzędzi informatycznych i nowoczesnych form komunikacji.
Agnieszka Borowa
a.borowa@sieci.wcies.edu.pl
-
Organizacja pracy przedszkola
Wymiana i nabywanie nowych doświadczeń, wypracowanie dokumentacji dla placówki przedszkolnej, wsparcie i motywacja dyrektorów do twórczych działań również z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.
Agnieszka Borowa
a.borowa@sieci.wcies.edu.pl
-
Pozapedagogiczne obowiązki młodego stażem dyrektora (obszar administracyjno-prawny)
Wymiana i nabycie nowych doświadczeń, rozwiązywanie problemów, doskonalenie kompetencji zarządczych w obszarze administracyjno-prawnym funkcjonowania placówki.
Wiesława Paciorek
w.paciorek@sieci.wcies.edu.pl
-
Wicedyrektor szkoły/placówki czyli kto?
Wymiana i nabycie nowych doświadczeń, rozwiązywanie bieżących problemów, doskonalenie kompetencji interpersonalnych i warsztatu pracy wicedyrektora.
Wiesława Paciorek
w.paciorek@sieci.wcies.edu.pl
-
Czego współcześnie potrzebuje młody stażem dyrektor szkoły?
Rozwijanie kompetencji związanych z planowaniem i organizacja pracy szkoły oraz własnym rozwojem z wykorzystaniem narzędzi informatycznych w tym MS Office 365.
Anna Gołygowska
a.golygowska@sieci.wcies.edu.pl
-
Rozwiązywanie trudnych sytuacji w pracy dyrektora
Wsparcie w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami pojawiającymi się w pracy dyrektora szkoły z wykorzystaniem metod coachingowych, wymiana doświadczeń.
Anna Gołygowska
a.golygowska@sieci.wcies.edu.pl
- MS Office 365 w organizacji pracy przedszkola
Wsparcie w wykorzystywaniu narzędzi MSOffice 365 w organizacji codziennej pracy dyrektora przedszkola, dzielenie się doświadczeniem i dobrymi praktykami korzystania z platformy Eduwarszawa.pl.
Joanna Bieńko
j.bienko@sieci.wcies.edu.pl
- MS Office 365 w organizacji pracy szkoły
Wsparcie w wykorzystywaniu narzędzi MSOffice 365 w organizacji codziennej pracy szkoły, dzielenie się doświadczeniem i dobrymi praktykami korzystania z platformy Eduwarszawa.pl.
Joanna Bieńko
j.bienko@sieci.wcies.edu.pl
- Nadzór pedagogiczny
Wsparcie w wykorzystaniu wyników i wniosków nadzoru pedagogicznego w rozwoju placówki, wsparcie w doborze metod i narzędzi adekwatnych do zaplanowanych celów. Wymiana doświadczeń, wspólne poszukiwanie rozwiązań.
Dorota Czerwonka
dorota.czerwonka@sieci.wcies.edu.pl
- Podłącz się – zarządzanie energią własną
Wsparcie w profilaktyce radzenia sobie ze stresem, wypalenia zawodowego, zadbanie o dobrostan psychiczny, zwiększenie motywacji do pracy, wymiana doświadczeń, wspólne poszukiwanie rozwiązań.
Dorota Czerwonka
dorota.czerwonka@sieci.wcies.edu.pl
- Kompetencje liderskie młodego dyrektora szkoły/placówki
Rozwijanie kompetencji liderskich, wsparcie w pełnieniu funkcji kierowniczych oraz związanych z autorefleksją, autoewaluacją i rozwojem, wymiana doświadczeń, wspólne poszukiwanie rozwiązań
Dorota Czerwonka
dorota.czerwonka@sieci.wcies.edu.pl
- Przemoc i dyskryminacja w szkole – obecność nieusprawiedliwiona
Wsparcie działań, rozwijanie kompetencji w zakresie praw człowieka, różnorodności społecznej, przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy, Wymiana doświadczeń, wspólne poszukiwanie rozwiązań
Barbara Klimczak
b.klimczak@sieci.wcies.edu.pl
- Budowanie pozytywnego wizerunku (autorytetu) dyrektorki/a, rady pedagogicznej, placówki
Rozwijanie kompetencji związanych z budowaniem autorytetu dyrektorki/a, rady pedagogicznej w oparciu o znajomość i przestrzeganie kluczowych aktów prawa oświatowego, Wymiana doświadczeń, wspólne poszukiwanie rozwiązań
Barbara Klimczak
b.klimczak@sieci.wcies.edu.pl
- Budowanie współpracy z rodzicami – by chcieli słuchać i rozmawiać
Podniesienie kompetencji w zakresie budowania prawidłowych relacji z rodzicami, opiekunami dziecka.
Barbara Klimczak
b.klimczak@sieci.wcies.edu.pl
- Wybrane aspekty pracy dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej i poradni specjalistycznej
Budowanie współpracy w zespole dyrektorów, wypracowywanie wspólnych stanowisk, wymiana doświadczeń, rozwój kompetencji zarządczych, rozwiązywanie trudnych sytuacji w pracy dyrektora poradni.
Justyna Zaremba
justyna.zaremba@wcies.edu.pl
- Szkoła po pandemii – wspomaganie pracy placówki oświatowej
Wymiana doświadczeń z realizacji wspomagania w tym programy Troskliwa szkoła, wzmocnienie efektów udziału w programie.
Justyna Zaremba
justyna.zaremba@wcies.edu.pl
- Poza schematami – sieć współpracy i samokształcenia dyrektorów placówek wychowania pozaszkolnego
Budowanie współpracy w zespole dyrektorów, wypracowywanie wspólnych stanowisk, wymiana doświadczeń, rozwój kompetencji zarządczych dyrektorów placówek wychowania pozaszkolnego.
Dorota Czerwonka
dorota.czerwonka@sieci.wcies.edu.pl
Elektroniczny formularz zgłoszeniowy będzie aktywny na ok. 20 dni przed planowanym terminem szkolenia.