
Zapraszamy kadrę kierowniczą szkół i placówek oświatowych do udziału w formach doskonalenia w roku szkolnym 2023/2024.
Informacje organizacyjne:
-
Na szkolenia z oferty prosimy zapisywać się przez wypełnienie formularza zgłoszeniowego umieszczonego w zakładce – Szkolenia dla kadry kierowniczej
-
Wszystkie szkolenia proponowane przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń są bezpłatne.
-
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w Warszawie zajęcia będą prowadzone stacjonarnie i/lub on-line.
-
Wszelkie informacje na temat proponowanych form doskonalenia (potwierdzenia udziału i warunkach organizacyjnych) można uzyskać bezpośrednio u kierownika szkolenia.
Konferencje
-
Kształtowanie kultury oceniania w placówce – realne korzyści dla uczennic/uczniów, rady pedagogicznej, rodziców.
-
Znaczenie edukacji o prawach człowieka i prawie antydyskryminacyjnym w kształtowaniu postaw prodemokratycznych
w placówce oświatowej.
Kursy doskonalące
-
Vademecum dyrektorki/dyrektora na starcie – szkolenie adresowane do uczestników o stażu na stanowisku do 2 lat. Celem kursu jest aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego
i prawa w oświacie, doskonalenie umiejętności kierowania ludźmi, zarządzania placówką oświatową. -
Jak zarządzać kryzysami w szkole? – celem dwudniowego kursu jest zapoznanie dyrektorek/dyrektorów szkół z istotnymi zagadnieniami, które wiążą się z pojawiającymi się w szkole kryzysami dotyczącymi zarówno szkoły jako instytucji, jak również poszczególnych osób – uczennic/uczniów, nauczycielek/nauczycieli i rodziców. W trakcie spotkań przestawione zostaną podstawowe zasady zarządzania różnymi rodzajami kryzysów oraz możliwości i sposoby przeciwdziałania niektórym zdarzeniom. Kurs będzie obejmował takie zagadnienia jak: psychologiczne rozumienie kryzysów, rodzaje i fazy kryzysów, procedury działania w różnych rodzajach kryzysów, zarządzanie kryzysowe. Omówione zostaną kryzysy dotyczące uczennic/uczniów: śmierć bliskiej osoby, przeżywanie żałoby przez dzieci w różnym wieku, krzywdzenie dzieci i zapobieganie takim zdarzeniom, zachowania autoagresywne. Przedstawiona zostanie też praca interwentów oświatowych w Warszawie oraz zasady pracy z mediami.
-
Skuteczna komunikacja w zarządzaniu placówką - celem kursu jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, a w szczególności budowanie efektywnego stylu komunikowania się z innymi, diagnozy barier komunikacyjnych i technik aktywnego zapobiegania ich wystąpieniu.
Grupy wsparcia
-
Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami – doskonalenie kompetencji interpersonalnych kadry kierowniczej.
-
Coaching jako forma indywidualnego wsparcia dyrektora.
-
Coaching grupowy dla dyrektorów.
Webinaria/Seminaria
-
Planowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2023/2024
z uwzględnieniem aktualnych zmian w przepisach prawa oświatowego. -
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej – zadania dyrektora szkoły/ placówki.
-
Wybrane zagadnienia prawa rodzinnego w praktyce przedszkola/szkoły.
-
Procedura „Niebieskie Karty” w oświacie.
-
Kontrola zarządcza w szkole.
-
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
-
Rozwiązywanie konfliktów metodą negocjacji nastawionych
na współpracę. -
Sztuczna inteligencja w pracy dyrektora – jakim może być wsparciem w zarządzaniu ludźmi.
-
Tutoring w szkole – dlaczego warto i jak go wprowadzić, rola dyrektora.
-
Storytelling w pracy dyrektora – jak go wykorzystać w zarządzaniu
i pracy dydaktycznej. -
Jak efektywnie prowadzić spotkania z nauczycielami i rodzicami?
-
Budowanie współpracy kluczem do realizacji celów zespołu.
-
Prawo oświatowe: statut szkoły jako źródło prawa wewnętrznie obowiązującego - jego charakter, zakres obowiązywania, skuteczność.
-
Prawo oświatowe: statut przedszkola jako źródło prawa wewnętrznie obowiązującego - jego charakter, zakres obowiązywania, skuteczność.
-
Budowanie bezpiecznej atmosfery w placówce oświatowej.
-
Sytuacja kryzysowa - przeciwdziałanie, zarządzanie.
-
Prawo oświatowe - rozwiązywanie trudnych sytuacji prawnych
w placówce. -
Prawo pracy a prawo oświatowe.
-
Prawo oświatowe - awans zawodowy nauczycielki/a
Cykl warsztatów on-line w ramach Akademii Zarządzania:
-
Dyrektor liderem i menedżerem – jak skutecznie wykorzystywać obie role w zarządzaniu ludźmi?
-
Jak motywować ludzi do pracy w zespole i efektywnie zarządzać pracą zespołową?
-
Jak zarządzać własną efektywnością w pracy?
-
Jak wyznaczać cele i udzielać informacji zwrotnej, aby motywować a nie demotywować?
-
Jak angażować i motywować pracowników?
-
Jak skutecznie delegować zadania w pracy dyrektora?
-
Wywieranie wpływu w pracy dyrektora – od czego zależy i jak to robić?
-
Jak budować swoją odporność na stres i odnajdywać się w świecie VUCA?
-
Jak skutecznie wykorzystywać coaching i mentoring w pracy dyrektora?
Warsztaty metodyczne:
-
Dobrostan dyrektorki/dyrektora:
-
Budowanie własnej odporności psychicznej.
-
Zarządzanie swoimi zasobami.
-
Budowanie wizerunku dyrektorki/dyrektora, rady pedagogicznej, placówki:
-
Skuteczna komunikacja z radą pedagogiczną.
-
Jak konstruktywnie rozmawiać w sytuacji konfliktowej.
-
Jak współpracować z rodzicami, by chcieli słuchać i rozmawiać.
-
Jak świadomie i skuteczne kreować swój wizerunek w oparciu o etykę zawodu nauczycielki, nauczyciela.
Warszawskie sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów szkół
i placówek oświatowych
-
Przedszkole równych szans jako koncepcja pracy placówki
Budowanie pozytywnych relacji na podstawie bezpośrednich kontaktów, wzajemne wsparcie przy rozwiązywaniu trudnych sytuacji w pracy dyrektora przedszkola, wymiana doświadczeń, dobrych praktyk, poszerzanie wiedzy
z zakresu wykorzystywania w zarządzaniu placówką narzędzi informatycznych i nowoczesnych form komunikacji.
Koordynatorka: Agnieszka Borowa (a.borowa@sieci.wcies.edu.pl)
-
Pozapedagogiczne obowiązki młodego stażem dyrektora (obszar administracyjno-prawny)
Wymiana i nabycie nowych doświadczeń, rozwiązywanie problemów, doskonalenie kompetencji zarządczych w obszarze administracyjno-prawnym funkcjonowania placówki.
Koordynatorka: Wiesława Paciorek (w.paciorek@sieci.wcies.edu.pl)
-
Rozwiązywanie trudnych sytuacji w pracy dyrektora
Wsparcie w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami pojawiającymi się w pracy dyrektora szkoły z wykorzystaniem metod coachingowych, wymiana doświadczeń.
Koordynatorka: Anna Gołygowska (a.golygowska@sieci.wcies.edu.pl)
-
Dyrektorze zadbaj o siebie czyli profilaktyka wypalenia i nie tylko
Wsparcie w profilaktyce radzenia sobie ze stresem, wypalenia zawodowego, zadbanie o dobrostan psychiczny, zwiększenie motywacji do pracy, wymiana doświadczeń, wspólne poszukiwanie rozwiązań.
Koordynatorka: Dorota Czerwonka (dorota.czerwonka@sieci.wcies.edu.pl)
-
Wybrane aspekty pracy dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej i poradni specjalistycznej
Budowanie współpracy w zespole dyrektorów, wypracowywanie wspólnych stanowisk, wymiana doświadczeń, rozwój kompetencji zarządczych, rozwiązywanie trudnych sytuacji w pracy dyrektora poradni.
Koordynatorka: Justyna Zaremba (justyna.zaremba@wcies.edu.pl)
-
Poza schematami – sieć współpracy i samokształcenia dyrektorów placówek wychowania pozaszkolnego
Budowanie współpracy w zespole dyrektorów, wypracowywanie wspólnych stanowisk, wymiana doświadczeń, rozwój kompetencji zarządczych dyrektorów placówek wychowania pozaszkolnego.
Koordynatorka: Dorota Czerwonka (dorota.czerwonka@sieci.wcies.edu.pl)
-
Znaczenie znajomości prawa oświatowego w budowaniu pozytywnego wizerunku (autorytetu) dyrektorki/dyrektora, rady pedagogicznej, placówki
Budowanie współpracy w zespole dyrektorek/ów, wypracowywanie wspólnych stanowisk, dzielenie się doświadczeniem, poszerzanie, doskonalenie umiejętności w zakresie budowania pozytywnego wizerunku (autorytetu) dyrektorki/a, rady pedagogicznej, placówki w oparciu o znajomość
i przestrzeganie kluczowych aktów prawa oświatowego.
Koordynatorka: Barbara Klimczak (barbara.klimczak@wcies.edu.pl)
Elektroniczny formularz zgłoszeniowy będzie aktywny na ok. 20 dni przed planowanym terminem szkolenia.