null

Akademia Dyrektora

Drukuj link otwiera się w nowej karcie
Zdjęcie przedstawia siedzącą przy biurku kobietę, która przegląda dokumenty

Zapraszamy kadrę kierowniczą szkół i placówek oświatowych do udziału w formach doskonalenia w roku szkolnym 2024/2025.

Informacje organizacyjne

  1. Na szkolenia z oferty prosimy zapisywać się przez wypełnienie formularza zgłoszeniowego umieszczonego w zakładce – Szkolenia dla kadry kierowniczej  
  2. Wszystkie szkolenia proponowane przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń są bezpłatne.
  3. W zależności od sytuacji epidemiologicznej w Warszawie zajęcia będą prowadzone stacjonarnie i/lub on-line.
  4. Wszelkie informacje na temat proponowanych form doskonalenia (potwierdzenia udziału i warunkach organizacyjnych) można uzyskać bezpośrednio u kierownika szkolenia.

Kursy doskonalące

  1. Vademecum dyrektorki/dyrektora na starcie – szkolenie adresowane do uczestników o stażu na stanowisku do 2 lat. Celem kursu jest aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego i prawa w oświacie, doskonalenie umiejętności kierowania ludźmi, zarządzania placówką oświatową.
  2. Kryzys w szkole – jak działać jak się przygotować? – celem dwudniowego kursu jest zapoznanie dyrektorek/dyrektorów szkół z istotnymi zagadnieniami, które wiążą się z pojawiającymi się w szkole kryzysami dotyczącymi zarówno szkoły jako instytucji, jak również poszczególnych osób – uczennic/uczniów, nauczycielek/nauczycieli i rodziców. W trakcie spotkań przestawione zostaną podstawowe zasady zarządzania różnymi rodzajami kryzysów oraz możliwości i sposoby przeciwdziałania niektórym zdarzeniom. Kurs będzie obejmował takie zagadnienia jak: psychologiczne rozumienie kryzysów, rodzaje i fazy kryzysów, procedury działania w różnych rodzajach kryzysów, zarządzanie kryzysowe. Omówione zostaną kryzysy dotyczące: śmierci bliskiej osoby, przeżywania żałoby przez dzieci w różnym wieku, krzywdzenia dzieci i zapobiegania takim zdarzeniom, zachowań autoagresywnych. Przedstawiona zostanie też praca interwentów oświatowych w Warszawie oraz zasady pracy z mediami.
  3. Porozumienie bez Przemocy (NVC) – I i II stopień – nabycie i poszerzanie, doskonalenie kompetencji w zakresie pracy modelem NVC w budowaniu relacji z radą pedagogiczną, pracownicami/pracownikami niepedagogicznymi, z dziećmi i młodzieżą, z rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka

Coaching i mentoring, konsultacje

  1. Coaching jako forma indywidualnego wsparcia dyrektora.
  2. Prawo rodzinne i opiekuńcze - prawa i obowiązki dyrektora placówki oświatowej – konsultacje zbiorowe.
  3. Mentoring jako forma wsparcia dla dyrektorek, dyrektorów ze stażem na stanowisku 0-2 lata

Webinaria/Seminaria

  1. Planowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2024/2025 z uwzględnieniem aktualnych zmian w przepisach prawa oświatowego.
  2. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej – zadania dyrektora szkoły/ placówki.
  3. Wybrane zagadnienia prawa rodzinnego w praktyce  przedszkola/szkoły. 
  4. Procedura „Niebieskie Karty” w oświacie.
  5. Kontrola zarządcza w szkole.
  6. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
  7. Tutoring w szkole – dlaczego warto i jak go wprowadzić, rola dyrektora.
  8. Prawo oświatowe: statut szkoły/przedszkola jako źródło prawa wewnętrznie obowiązującego - jego charakter, zakres obowiązywania, skuteczność.
  9. Budowanie bezpiecznej atmosfery w placówce oświatowej.
  10. Prawo oświatowe-rozwiązywanie trudnych sytuacji prawnych w placówce.
  11. Prawo oświatowe - awans zawodowy nauczycielki/a.
  12. Ocenianie uczniów w świetle przepisów prawa.
  13. Sygnaliści w szkole/placówce.
  14. Ruch kadrowy w oświacie.
  15. Jak skutecznie rozwiązywać konflikty.
  16. Zarządzanie zespołem.
  17. Prawo oświatowe - Reagowanie na zachowania przemocowe w środowisku szkolnym - ochrona prawna pedagogicznych i niepedagogicznych pracowników placówki oświatowej.
  18. Bezpieczeństwo pożarowe i obowiązki dyrektorki/dyrektora placówki oświatowej.
  19. Etyka zawodu, pojęcie autorytetu w prawie oświatowym i rozumieniu potocznym.

Cykl warsztatów on-line w ramach Akademii Zarządzania

  1. Dyrektor liderem i menedżerem – jak skutecznie wykorzystywać obie role w zarządzaniu ludźmi?
  2. Jak motywować ludzi do pracy w zespole i efektywnie zarządzać pracą zespołową?
  3. Jak zarządzać własną efektywnością w pracy?
  4. Jak wyznaczać cele i udzielać informacji zwrotnej, aby motywować a nie demotywować?
  5. Jak angażować i motywować pracowników?
  6. Jak skutecznie delegować zadania w pracy dyrektora?
  7. Wywieranie wpływu w pracy dyrektora – od czego zależy i jak to robić?
  8. Jak budować swoją odporność na stres i odnajdywać się w świecie VUCA?
  9. Jak skutecznie wykorzystywać coaching i mentoring w pracy dyrektora?
  10. Storytelling w pracy dyrektora – jak go wykorzystać w zarządzaniu i pracy dydaktycznej.
  11. Jak efektywnie prowadzić spotkania z nauczycielami i rodzicami?
  12. Współpraca z rodzicami.
  13. Sztuczna inteligencja w pracy dyrektora – jakim może być wsparciem w zarządzaniu ludźmi.

Warsztaty metodyczne

I. Dobrostan dyrektorki/dyrektora

  1. Budowanie własnej odporności psychicznej.
  2. Zarządzanie swoimi zasobami.

II. Budowanie wizerunku dyrektorki/dyrektora, rady pedagogicznej, placówki

  1. Skuteczna komunikacja z radą pedagogiczną.
  2. Jak konstruktywnie rozmawiać w sytuacji konfliktowej.
  3. Jak współpracować z rodzicami, by chcieli słuchać i rozmawiać.
  4. Jak świadomie i skuteczne kreować swój wizerunek w oparciu o etykę zawodu nauczycielki, nauczyciela.

III. Szkoła międzykulturowa: szanse i zagrożenia.

IV. Interwencje kryzysowe w kontekście pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych.

V.  Budowanie bezpiecznej, przyjaznej atmosfery w placówce - zapobieganie sytuacjom konfliktowym/kryzysowym.

Konferencje

Kluczowe zasady komunikacji z mediami w placówce oświatowej. Strategie PR – rzetelnie i skutecznie.

Warszawskie sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych 

  • Przedszkole równych szans jako koncepcja pracy placówki

Budowanie pozytywnych relacji na podstawie bezpośrednich kontaktów, wzajemne wsparcie przy rozwiązywaniu trudnych sytuacji w pracy dyrektora przedszkola, wymiana doświadczeń, dobrych praktyk, poszerzanie wiedzy z zakresu wykorzystywania w zarządzaniu placówką narzędzi informatycznych i nowoczesnych form komunikacji.

Koordynatorka: Agnieszka Borowa, a.borowa@sieci.wcies.edu.pl

  • Pozapedagogiczne obowiązki młodego stażem dyrektora (obszar administracyjno-prawny)

Wymiana i nabycie nowych doświadczeń, rozwiązywanie problemów, doskonalenie kompetencji zarządczych w obszarze administracyjno-prawnym funkcjonowania placówki.

Koordynatorka: Wiesława Paciorek, w.paciorek@sieci.wcies.edu.pl

  • Rozwiązywanie trudnych sytuacji w pracy dyrektora

Wsparcie w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami pojawiającymi się w pracy dyrektora szkoły z wykorzystaniem metod coachingowych, wymiana doświadczeń.

Koordynatorka: Anna Gołygowska, a.golygowska@sieci.wcies.edu.pl

  • Dyrektorze zadbaj o siebie czyli profilaktyka wypalenia i nie tylko  

Wsparcie w profilaktyce radzenia sobie ze stresem, wypalenia zawodowego, zadbanie o dobrostan psychiczny, zwiększenie motywacji do pracy, wymiana doświadczeń, wspólne poszukiwanie rozwiązań.

Koordynatorka: Dorota Czerwonka, dorota.czerwonka@sieci.wcies.edu.pl

  • Wybrane aspekty pracy dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej i poradni specjalistycznej

Budowanie współpracy w zespole dyrektorów, wypracowywanie wspólnych stanowisk, wymiana doświadczeń, rozwój kompetencji zarządczych, rozwiązywanie trudnych sytuacji w pracy dyrektora poradni.

Koordynatorka: Justyna Zaremba, justyna.zaremba@wcies.edu.pl

  • Poza schematami – sieć współpracy i samokształcenia dyrektorów placówek wychowania pozaszkolnego

Budowanie współpracy w zespole dyrektorów, wypracowywanie wspólnych stanowisk, wymiana doświadczeń, rozwój kompetencji zarządczych dyrektorów placówek wychowania pozaszkolnego.

Koordynatorka: Dorota Czerwonka, dorota.czerwonka@sieci.wcies.edu.pl

  • Budowanie pozytywnego wizerunku (autorytetu) dyrektorki/dyrektora, rady pedagogicznej, placówki

Budowanie współpracy w zespole dyrektorek/ów, wypracowywanie wspólnych stanowisk, dzielenie się doświadczeniem, poszerzanie, doskonalenie umiejętności w zakresie budowania pozytywnego wizerunku (autorytetu) dyrektorki/a, rady pedagogicznej, placówki w oparciu o znajomość i przestrzeganie kluczowych aktów prawa oświatowego oraz doskonalenie umiejętności komunikacyjnych.

Koordynatorka: Barbara Klimczak, barbara.klimczak@wcies.edu.pl


Elektroniczny formularz zgłoszeniowy będzie aktywny na około 20 dni przed planowanym terminem szkolenia.