
Transformacja cyfrowa Warszawy trwa i dostarcza mieszkańcom coraz więcej korzyści. Dzięki cyfryzacji warszawskich usług publicznych sprawy urzędowe można załatwiać wygodniej i szybciej. Wiele z nich – bez wychodzenia z domu za pośrednictwem internetowych platform takich jak moja.warszawa19115.pl. W październiku 2022 roku po raz pierwszy, z pomocą dedykowanego badania, warszawski ratusz dokonał diagnozy cyfrowej swoich mieszkańców.
Przeprowadzone badanie miało charakter pilotażowy. Jego koncepcja została wypracowana z inicjatywy Biura Informatyki. W procesie brał udział również sektor nauki oraz organizacje pozarządowe współpracujące z urzędem w ramach Branżowej Komisji Dialogu Społecznego ds. cyfryzacji.
Był to wspólny projekt Biura Informatyki i Biura Strategii i Analiz Urzędu m.st. Warszawy. Na zlecenie ratusza przeprowadziła go firma badawcza PBS z Sopotu. W przyszłości zakres diagnozy będzie poszerzany, a badanie będzie realizowane cyklicznie.
Badanie zostało przeprowadzone na próbie mieszkańców Warszawy w wieku 18 lat i więcej, reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek oraz dzielnicę zamieszkania. N=2007. Badanie zostało zrealizowane przy wykorzystaniu techniki CATI (wywiad telefoniczny).
Załączniki: