null

Zielona fala dla tramwajów

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Na 142 skrzyżowaniach działa zielona fala dla tramwajów. Nowoczesna technologia sprawia, że czas podróży może skrócić się o kilka minut.

Na 9 ciągach ulic, 35 skrzyżowaniach i 4 węzłach zostaną wprowadzone przez Tramwaje Warszawskie kolejne algorytmy, sterujące sygnalizacją świetlną dla tramwajów. Dzięki temu przyspieszy aż 20 linii tramwajowych. Przez każde skrzyżowanie z zieloną falą tramwaj przejedzie szybciej o 60 sekund (o tyle mniej będzie oczekiwał na zielone). A im więcej takich skrzyżowań, tym większa suma zaoszczędzonego czasu. To przede wszystkim zysk dla pasażerów, którzy mniej czasu spędzą w podróży. To także oszczędność czasu dla tramwajarzy, którzy zagwarantują wyższą punktualność tramwajów. W przypadku bardziej skomplikowanych skrzyżowań, dzięki zielonej fali można zaoszczędzić nawet kilka minut na czasie przejazdu, co pokazuje film „Jak oszczędzić 2,5 minuty na rondzie Radosława?” Od ubiegłego roku liczba skrzyżowań z zieloną falą dla tramwaju wzrosła z 98 do 142. Jest to już blisko 60 proc. skrzyżowań w stolicy, przez które przejeżdżają tramwaje. Zaplanowaliśmy, że w 2021 roku będzie ich aż 70 procent. Lista skrzyżowań i ulic, na których budujemy zieloną falę dla tramwaju: - al. Waszyngtona – skrzyżowania z ul. Saską, ul. Międzyborską, ul. Grenadierów, ul. Międzynarodową, ul. Kinową, - ul. Grochowska  - skrzyżowania z ulicami: Wspólna Droga, Zamieniecka,  Żółkiewskiego, Kwatery Głównej, - rondo Wiatraczna: część wschodnia i zachodnia (skrzyżowanie ul. Grochowska – ul. Wiatraczna), - pętla Nowe Bemowo - ul. Prosta - przy przejściach dla pieszych z ulicami Miedzianą i Twardą - plac Zawiszy (dodatkowa strefa wykrywania tramwajów) - plac Starynkiewicza (dodatkowa strefa wykrywania tramwajów) - ul. Marszałkowska - przejścia dla pieszych z al. Armii Ludowej, ul. Litewską, ul. Zoli - ul. księdza J. Popiełuszki – skrzyżowania z ulicami Krasińskiego i Sarbiewskiego (przejście dla pieszych), przy placu Henkla (przejścia dla pieszych), - ul. Mickiewicza przy placu Inwalidów i skrzyżowaniu z ul. gen. Zajączka, - ul. Słomińskiego – przy Dworcu Gdańskim (zawracanie), skrzyżowanie z ul. Bonifraterską (przejście dla pieszych), - al. Niepodległości – skrzyżowania z ul. Koszykową, ul. Nowowiejską i al. Armii Ludowej/ul. Wawelską - ul. Raszyńska przy ul. Filtrowej - ul. Rakowiecka – skrzyżowanie z ul. św. Andrzeja Boboli - ul. Radiowa – skrzyżowania z ulicami: Dywizjonu 303, Wrocławską i Szadkowskiego Działanie to wpisuje się w realizację celu 3.3. Korzystamy z przyjaznego systemu transportowego.  Więcej informacji infografika dotycząca zielonej fali