null

Tarcze Krystyna i Elisabetta rozpoczynają pracę

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Tarcze Krystyna i Elisabetta są już w komorze startowej na Bemowie. Na Bródnie tarcza Anna rozpoczęła drążenie drugiego tunelu.

Kilkuset tonowe tarcze TBM na Bemowie zostały opuszczone do komory startowej stacji Powstańców Śląskich. Zanim jednak zniknęły w wąskim otworze technologicznym, przemierzyły kilkudziesięciometrową trasę, podwieszone do ogromnego dźwigu do zadań specjalnych. Na poziomie -2 czekało je jeszcze precyzyjne ustawianie w betonowych kołyskach. Teraz czas na podłączenie wszystkich urządzeń sterowania oraz montaż zaplecza, które wraz z tarczą mierzy niemal 100 metrów długości. Drążenie dwóch tuneli w kierunku stacji Ulrychów rozpocznie się pod koniec lipca. Film z operacji rozruchu tarczy można zobaczyć na profilu Miasta Stołecznego Warszawy na portalu Facebook. Podczas długiego weekendu na Targówku pierwsza z tarcz na tym odcinku przebiła się do stacji Kondratowicza. Ułożenie 613 pierścieni na odcinku 919,5 m zajęło jej 38 dni. W jej ślady ruszyła już druga tarcza Anna, która wykona tunel łączący stacje Bródno i Kondratowicza. Do tej pory wydrążyła już 7 m tunelu lewego. Tarcza TBM skrawa ziemię i jednocześnie obudowuje tunel betonowymi prefabrykatami. Po zakończeniu drążenia, tunel jest gotowy do prowadzenia w nim prac związanych z układaniem torowiska oraz montażem systemów. Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on ponad 2,5 kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 - roboczo nazwanej "Ulrychów" - położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 "Powstańców Śląskich" zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Działanie to wpisuje się w realizację celu 3.3. Korzystamy z przyjaznego systemu transportowego.  Więcej informacji tarcza tbm