Wyróżnione wydarzenia

  • Rower to pojazd

    Rower to pojazd – pod takim hasłem Warszawa będzie w tym roku promować wśród rowerzystów drogowy savoir-vivre. Wraz z początkiem wiosny rusza nowa kampania społeczno-edukacyjna.

  • Rowerowy Maj

    Rowerowy Maj to kampania skierowana do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych, promująca zdrowy tryb życia, zrównoważoną mobilność i popularyzująca rower jako środek transportu. W Rowerowym Maju 2019 wzięło udział ponad 80 tysięcy uczestników z blisko 230 szkół i przedszkoli ze wszystkich 18 dzielnic Warszawy. W latach 2020 i 2021 kampania została odwołana z powodu pandemii koronawirusa.

  • Życzliwość na drodze

    W kwietniu 2016 roku na platformie crowdsourcingowej Otwarta Warszawa uruchomiliśmy kampanię „Życzliwość na drodze”. Akcja miała na celu propagowanie dobrych manier oraz zwiększenie świadomości społecznej w zakresie bezpieczeństwa na drodze.

  • 3S - Spójrz, Sygnalizuj, Skręć

    W 2016 roku wspólnie z platformą Otwarta Warszawa pytaliśmy mieszkańców o pomysły na kampanie edukacyjne dotyczące m. in. ruchu rowerowego. W efekcie powstała m.in akcja pod hasłem „Spójrz, Sygnalizuj, Skręć”. Miała ona uwrażliwić rowerzystów na to, by prawidłowo sygnalizowali manewry podczas jazdy. Dotyczy to zarówno ruchu po jezdni, jak i poruszania się wraz z innymi rowerzystami po drogach dla rowerów.

  • Zapałka

    Kampania ma uświadomić, że rowerzysta jest równoprawnym użytkownikiem drogi i może się po niej poruszać, a zachowanie bezpiecznej odległości poprawia bezpieczeństwo nie tylko rowerzysty, ale również kierowcy.