Inwestycje

Nowe odcinki mają przede wszystkim łączyć istniejące trasy w spójną sieć, tak by umożliwić podróżowanie rowerem na dłuższych trasach. Staramy się również stale nadzorować i poprawiać stan istniejącej infrastruktury.
Sieć rowerowa w stolicy liczy już ok. 713,5 km, w tym:
- • 517,5 km dróg dla rowerów
- • 80,5 km ciągów pieszo-rowerowych
- • 52,5 km pasów rowerowych
- • 63 km ulic z kontraruchem
Trasa | Odcinek | Rodzaj inwestycji | Typ infrastruktury | Inwestor | Długość [km] |
park Cichociemnych | Żołny - Belgradzka | budowa | droga dla rowerów | ZZW | 1,3 |
Chodecka | Kondratowicza - Wyszogrodzka (str. zachodnia) | remont | droga dla rowerów | ZDM | 0,5 |
Gagarina | Belwederska - Czerniakowska (str. północna) | budowa | droga dla rowerów | Tramwaje Warszawskie | 2,1 |
Górczewska | rejon stacji metra "Powstańców Śląskich" i "Ulrychów" | budowa i remont | droga dla rowerów | Metro Warszawskie | 2,3 |
Harfowa | Grójecka - Włodarzewska (str. wschodnia) | budowa | kontrapas rowerowy | UD Ochota | 0,2 |
Karczunkowska | węzeł Zamienne | budowa | droga dla rowerów | GDDKiA | 0,3 |
Kasprowicza | Nocznickiego - Przy Agorze (str. wschodna) | budowa | droga dla rowerów | ZDM | 0,3 |
Kasprzaka | Karolkowa 28 - Dorożkarska (str. północna) | budowa | droga dla rowerów | inwestor prywatny | 0,2 |
Kondratowicza | rejon stacji metra "Bródno" i "Kondratowicza" | budowa i remont | droga dla rowerów | Metro Warszawskie | 1,0 |
Kondratowicza | św. Wincentego - Blokowa (str. południowa) | budowa | droga dla rowerów | ZDM | 0,4 |
Marymoncka | Lindego - Marymoncka 127 (str. zachodnia) | budowa | droga dla rowerów, ciąg pieszo-rowerowy | ZDM | 0,2 |
Marywilska | Inowłodzka - Trasa S8 (obie strony) | budowa | droga dla rowerów | inwestor prywatny | 0,3 |
Marywilska | rejon ul. Kupieckiej (str. wschodnia) | przebudowa | droga dla rowerów zamiast pasa rowerowego | inwestor prywatny | 1,0 |
most pieszo-rowerowy na Pragę | Karowa - Okrzei | budowa | strefa zamieszkania | ZDM | 0,5 |
tzw. plac Pięciu Rogów | Aleje Jerozolimskie - Boduena | budowa | strefa zamieszkania, pasy ruchu dla rowerów, kontraruch | ZDM | 0,5 |
Płaskowickiej | Pileckiego - al. KEN (str. południowa) | budowa | droga dla rowerów | ZDM | 1,0 |
Popularna | Jutrzenki - Szybka (str. wschodnia) | budowa | droga dla rowerów | inwestor prywatny | 0,5 |
Prosta | rondo Daszyńskiego - Wronia (str. północna) | budowa | droga dla rowerów | inwestor prywatny | 0,1 |
Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego | Maczka - Marymoncka | budowa i przebudowa | droga dla rowerów | ZDM | 0,5 |
Sokratesa | Wólczyńska - Kasprowicza (obie strony) | budowa i przebudowa | droga dla rowerów, ciąg pieszo-rowerowy | ZDM | 2,2 |
Starzyńskiego | Namysłowska - Rondo Żaba (str. południowa) | budowa | droga dla rowerów | ZDM | 0,6 |
Światowida | rejon ul. Modlińskiej | budowa | droga dla rowerów | ZTM | 0,6 |
Trasa Łazienkowska | pl. Na Rozdrożu - Rozbrat (obie strony) | budowa | droga dla rowerów, ciąg piesz-rowerowy | SZRM | 1,8 |
Widoczna | Widoczna 33 - Lucerny | budowa | droga dla rowerów | inwestor prywatny | 0,6 |
Wolska - Kasprzaka | Redutowa - Skierniewicka | budowa | droga dla rowerów | Tramwaje Warszawskie | 2,3 |
Wschodu Słońca | Wschodu Słońca | budowa | droga dla rowerów | inwestor prywatny | 0,5 |
Zdrowa - Dyniowa | Winogronowa - ul. bez nazwy, Dyniowa - Zdrowa 8 (str. wschodnia) | budowa | droga dla rowerów | UD Wilanów, inwestor prywatny | 0,5 |
Żołnierzy Wyklętych | Kawy - Miarki | remont | droga dla rowerów | ZDM | 0,3 |
Żwirki i Wigury | 1 Sierpnia - Hynka (str. zachodnia) | budowa | droga dla rowerów | ZDM | 0,8 |
Łączna długość tras podanych w tabeli: 23,4 km
Data ostatniej aktualizacji tabeli: 17.06.2022 r.
Wykaz używanych skrótów:
- GDDKiA - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
- SZRM - Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta
- UD - urząd dzielnicy
- ZDM - Zarząd Dróg Miejskich
- ZZW - Zarząd Zieleni
Nowy Plac Pięciu Rogów to współczesna przestrzeń publiczna najwyższej jakości. W ciągu ul. Kruczej i Szpitalnej swobodny przejazd będzie zachowany dla transportu publicznego i rowerów.
Dużą przemianę przejdzie okoliczna sieć tras rowerowych. Między nowymi stacjami metra pojawią się dwie dwukierunkowe drogi dla rowerów o szerokości 3 m każda.
Budowa ramp pieszo-rowerowy w rejonie ul. Rozbrat. Ciągi pieszo-rowerowe na wiaduktach Trasy Łazienkowskiej nad Agrykolą. Połączenie z siecią tras rowerowych w rejonie pl. Na Rozdrożu.
Najważniejsze zakończone inwestycje
Rowerowe oblicze Warszawy nie jest już takie samo jak 5 czy 10 lat temu. Krajobraz miasta zmienia się wręcz z roku na rok, w miarę tego, jak powstają kolejne dziesiątki kilometrów infrastruktury. W ubiegłych latach stolica dobrze wykorzystała środki unijne i wybudowała ok. 70 km infrastruktury wzdłuż głównych ulic takich jak m.in. Puławska, Radzymińska, Powsińska, Okopowa czy Wiertnicza. Były to po części inwestycje daleko od centrum, wzmacniające rowerowy “kręgosłup” poszczególnych dzielnic. Cały czas sukcesywnie realizowane są kolejne inwestycje m.in. w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy lub zgłoszone przez mieszkanki i mieszkańców w procedurze budżetu obywatelskiego.
Budowa trasy rowerowej na kładkach podwieszonych pod konstrukcję mostu Łazienkowskiego. wraz z infrastrukturą towarzyszącą: kładką nad Wałem Miedzeszyńskim i drogami dla rowerów prowadzącymi na most. Inwestycja ta to ważne połączenie rowerowe dla mieszkańców Pragi Południe, Wawra, Rembertowa i Wesołej w kierunku Śródmieścia.
Aleja stała się nowoczesną, dostępną, zieloną i estetyczną przestrzenią godną śródmieścia stolicy. Dzięki ujednoliceniu szerokości jezdni wygospodarowaliśmy miejsce dla pieszych, rowerzystów, oraz zieleni miejskiej. Po obu stronach ulicy powstały drogi dla rowerów i chodniki, zostały wybudowane zatoki postojowe oraz posadzone szpalery drzew.
Budowa dróg rowerowych po obu stronach ulicy a odcinku od ul. Domaniewskiej do granica miasta (łącznie 16,6 km). Realizacja inwestycji przyczyniła się do utworzenia spójnego korytarza rowerowego od granic miasta do centrum, poprawiając warunki ruchu rowerowego oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego. Został też wybudowany lub przebudowany szereg obiektów na węźle "Wyścigi".
Budowa ponad 4-kilometrowej trasy rowerowej wzdłuż ul. Radzymińskiej i Bystrej. W ten sposób powstał korytarz transportowy dla jednośladów biegnący od granicy Warszawy, przez Targówek i dalej aż na Pragę.
Budowa drogi dla rowerów w ciągu ulic Czerniakowskiej, Powsińskiej, Wiertniczej i Przyczółkowej (odcinek al. Witosa – ul. Europejska). W ramach obydwu etapów powstał spójny ciąg rowerowy o łącznej długości ponad 4 km.
Budowa drogi dla rowerów na odcinku rondo Zgrupowania AK „Radosław” – plac Zawiszy. Realizacja inwestycji przyczyniła się do realizacji spójnego korytarza rowerowego poprawiając warunki ruchu rowerowego oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego.