Inwestycje

Nowe odcinki mają przede wszystkim łączyć istniejące trasy w spójną sieć, tak by umożliwić podróżowanie rowerem na dłuższych trasach. Staramy się również stale nadzorować i poprawiać stan istniejącej infrastruktury.
Sieć rowerowa w stolicy liczy już ok. 735,4 km, w tym:
- • 526,3 km dróg dla rowerów
- • 80,6 km ciągów pieszo-rowerowych
- • 51,5 km pasów rowerowych
- • 77 km ulic z kontraruchem (w tym 4,4 km kontrapasów)
data ostatniej aktualizacji liczb: 17.01.2023 r.
Trasa | Odcinek | Rodzaj inwestycji | Typ infrastruktury | Inwestor | Długość [km] |
Cierlicka | (Lalki - Kościuszki, str. wschodnia) | zmiana org. ruchu | ciąg pieszo-rowerowy, droga dla rowerów | ZDM | 0,4 |
park Cichociemnych | Żołny - Belgradzka | budowa | droga dla rowerów | ZZW | 1,3 |
Gagarina | Belwederska - Czerniakowska (str. północna) | budowa | droga dla rowerów | Tramwaje Warszawskie i MPWiK | 2,1 |
Harfowa | Grójecka - Włodarzewska (str. wschodnia) | budowa | kontrapas rowerowy | UD Ochota | 0,2 |
Kadetów | Poprawna - Łasaka (str. południowa) | budowa | droga dla rowerów, ciąg pieszo-rowerowy | ZDM | 0,2 |
Kondratowicza | Rembielińska - św. Wincentego (obie strony) | budowa i remont | droga dla rowerów | Metro Warszawskie i ZDM | 3,7 |
Konotopska | (Kazimierzka Sprawiedliwego - Wincentego Kadłubka) | zmiana org. ruchu | kontraruch rowerowy | ZDM | 0,1 |
Lazurowa | Górczewska - Trasa S8 (str. zachodnia) i Górczewska - Narwik (str. wschodnia) | budowa | droga dla rowerów, ciąg pieszo-rowerowy | SZRM | 0,7 |
Nowy Świat - pl. Trzech Krzyży | Smolna - Aleje Ujazdowskie (obie strony) | budowa | droga dla rowerów, pasy rowerowe | ZDM | 1,8 |
most pieszo-rowerowy na Pragę | Karowa - Okrzei | budowa | strefa zamieszkania | ZDM | 0,5 |
Rosoła | Belgradzka - Przy Bażantarni (str. zachodnia) | przebudowa i remont | droga dla rowerów | ZDM | 0,4 |
Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego | Maczka - Marymoncka | budowa i przebudowa | droga dla rowerów | ZDM | 1,7 |
Spacerowa-Sobieskiego-al. Rzeczpospolitej | Puławska - Branickiego | budowa, przebudowa i remont | droga dla rowerów | Tramwaje Warszawskie | 7,3 |
Światowida | rejon ul. Modlińskiej (skrzyżowanie) | budowa | droga dla rowerów | ZTM | 0,6 |
Trasa Łazienkowska | pl. Na Rozdrożu - Rozbrat (obie strony) | budowa | droga dla rowerów, ciąg piesz-rowerowy | SZRM | 1,8 |
Wolska - Kasprzaka | Redutowa - Skierniewicka | budowa | droga dla rowerów | Tramwaje Warszawskie | 2,3 |
Łączna długość tras podanych w tabeli: 25,1 km
Data ostatniej aktualizacji tabeli: 05.01.2023 r.
Wykaz używanych skrótów:
- GDDKiA - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
- SPPN - Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego
- SZRM - Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta
- UD - urząd dzielnicy
- ZDM - Zarząd Dróg Miejskich
- ZZW - Zarząd Zieleni
W ramach budowy tramwaju na Wilanów (wraz odnogą na ul. Gagarina) oraz wzdłuż ul. Kasprzaka na Woli w budowie lub przebudowie jest blisko 12 km tras rowerowych.
Dużą przemianę przejdzie okoliczna sieć tras rowerowych. Między nowymi stacjami metra pojawią się dwie dwukierunkowe drogi dla rowerów o szerokości 3 m każda.
Budowa ramp pieszo-rowerowy w rejonie ul. Rozbrat. Ciągi pieszo-rowerowe na wiaduktach Trasy Łazienkowskiej nad Agrykolą. Połączenie z siecią tras rowerowych w rejonie pl. Na Rozdrożu.
Najważniejsze zakończone inwestycje
Rowerowe oblicze Warszawy nie jest już takie samo jak 5 czy 10 lat temu. Krajobraz miasta zmienia się wręcz z roku na rok, w miarę tego, jak powstają kolejne dziesiątki kilometrów infrastruktury. W ubiegłych latach stolica dobrze wykorzystała środki unijne i wybudowała ok. 70 km infrastruktury wzdłuż głównych ulic takich jak m.in. Puławska, Radzymińska, Powsińska, Okopowa czy Wiertnicza. Były to po części inwestycje daleko od centrum, wzmacniające rowerowy “kręgosłup” poszczególnych dzielnic. Cały czas sukcesywnie realizowane są kolejne inwestycje m.in. w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy lub zgłoszone przez mieszkanki i mieszkańców w procedurze budżetu obywatelskiego.
Budowa trasy rowerowej na kładkach podwieszonych pod konstrukcję mostu Łazienkowskiego. wraz z infrastrukturą towarzyszącą: kładką nad Wałem Miedzeszyńskim i drogami dla rowerów prowadzącymi na most. Inwestycja ta to ważne połączenie rowerowe dla mieszkańców Pragi Południe, Wawra, Rembertowa i Wesołej w kierunku Śródmieścia.
Aleja stała się nowoczesną, dostępną, zieloną i estetyczną przestrzenią godną śródmieścia stolicy. Dzięki ujednoliceniu szerokości jezdni wygospodarowaliśmy miejsce dla pieszych, rowerzystów, oraz zieleni miejskiej. Po obu stronach ulicy powstały drogi dla rowerów i chodniki, zostały wybudowane zatoki postojowe oraz posadzone szpalery drzew.
Budowa dróg rowerowych po obu stronach ulicy a odcinku od ul. Domaniewskiej do granica miasta (łącznie 16,6 km). Realizacja inwestycji przyczyniła się do utworzenia spójnego korytarza rowerowego od granic miasta do centrum, poprawiając warunki ruchu rowerowego oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego. Został też wybudowany lub przebudowany szereg obiektów na węźle "Wyścigi".
Budowa ponad 4-kilometrowej trasy rowerowej wzdłuż ul. Radzymińskiej i Bystrej. W ten sposób powstał korytarz transportowy dla jednośladów biegnący od granicy Warszawy, przez Targówek i dalej aż na Pragę.
Budowa drogi dla rowerów w ciągu ulic Czerniakowskiej, Powsińskiej, Wiertniczej i Przyczółkowej (odcinek al. Witosa – ul. Europejska). W ramach obydwu etapów powstał spójny ciąg rowerowy o łącznej długości ponad 4 km.
Budowa drogi dla rowerów na odcinku rondo Zgrupowania AK „Radosław” – plac Zawiszy. Realizacja inwestycji przyczyniła się do realizacji spójnego korytarza rowerowego poprawiając warunki ruchu rowerowego oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego.