Inwestycje


Grafika ilustracyjna

Nowe odcinki mają przede wszystkim łączyć istniejące trasy w spójną sieć, tak by umożliwić podróżowanie rowerem na dłuższych trasach. Staramy się również stale nadzorować i poprawiać stan istniejącej infrastruktury. 

Sieć rowerowa w stolicy liczy już ok. 747,4 km, w tym:

  • 528,9 km dróg dla rowerów
  • 82,4 km ciągów pieszo-rowerowych
  • 51,7 km pasów rowerowych
  • • 84,4 km ulic z kontraruchem (w tym 4,7 km kontrapasów)

    data ostatniej aktualizacji liczb: 28.09.2023 r.

  

Trasa

Odcinek

Rodzaj
inwestycji

Typ
infrastruktury

Inwestor

Długość
[km]

św. Bonifacego

Sobieskiego - pętla Stegny
(str. zachodnia)

budowa

droga dla rowerów

Tramwaje Warszawskie

0,8

Branickiego

Sarmacka - Przyczółkowa
(obie strony)

budowa, przebudowa i remont

droga dla rowerów

UD Wilanów

1,2

Bruzdowa

Kwarty - Gratyny
(str. zachodnia)

budowa

droga dla rowerów

UD Wilanów

0,6

Długa (Wesoła)

Sosnowa - Grzybowa

budowa

ciag pieszo-rowerowy

ZDM

0,1

Gagarina

Belwederska - Czerniakowska
(str. północna)

budowa

droga dla rowerów

Tramwaje Warszawskie i MPWiK

2,1

Kasprzaka

Kasprzaka 6 - Dorożkarska
(str. północna)

budowa

droga dla rowerów

inwestor prywatny

0,1

Kasprowicza

Nocznickiego - Przy Agorze
(str. wschodnia)

budowa

droga dla rowerów

ZDM

0,3

Krasińskiego

skrzyżowanie z ulicami
Powązkowską i Elbląską

budowa

droga dla rowerów

inwestor prywatny

0,4

Lazurowa

Górczewska - Trasa S8 (str. zachodnia)
i Górczewska - Narwik (str. wschodnia)

budowa

droga dla rowerów, ciąg pieszo-rowerowy

SZRM

0,7

plac Na Rozdrożu

cały obwód placu

budowa i przebudowa

droga dla rowerów

ZDM

0,5

Nowy Świat - pl. Trzech Krzyży

Smolna - Aleje Ujazdowskie
(obie strony)

budowa i zmiana organizacji ruchu

droga dla rowerów, pasy rowerowe

ZDM

1,8

Marszałkowska - plac Bankowy

Królewska - al. "Solidarności"
(str. zachodnia)

budowa

droga dla rowerów

ZDM

0,8

Marymoncka

Lindego - Marymoncka 127
(str. zachodnia)

budowa

droga dla rowerów, ciąg pieszo-rowerowy

ZDM

0,2

Ordona

Stańczyka - Ordona 5
(obie strony)

budowa

pasy rowerowe

ZDM

0,5

Pileckiego

Bociana - Kraski
(str. południowa)

remont

droga dla rowerów

inwestor prywatny

0,3

most pieszo-rowerowy
na Pragę

Karowa - Okrzei

budowa

strefa zamieszkania

ZDM

0,5

Praga-Południe - kontraruch rowerowy

13 ulic - Zbaraska, Gdecka, Komorska, Kawcza, Tarnowiecka, Dobrowoja, Fundamentowa, Szczawnicka, Kutnowska, Omulewska, Okuniewska, Sulejkowska, Pustelnicka

zmiana organizacji ruchu

kontraruch rowerowy

UD Praga-Południe

3,2

Radzymińska

Bystra - Krynoliny
(str. wschodnia)

budowa

droga dla rowerów, jezdnia serwisowa

inwestor prywatny

0,5

Rudnickiego -Perzyńskiego -Podczaszyńskiego

Maczka - Marymoncka
(obie strony, w zal. od odcinka)

budowa i przebudowa

droga dla rowerów

ZDM

1,7

Goworka - Spacerowa -Sobieskiego - al. Rzeczpospolitej

Puławska - Branickiego
(obie strony, w zal. od odcinka)

budowa, przebudowa i remont

droga dla rowerów

Tramwaje Warszawskie

7,3

Szyszkowa

rejon rowu opaczewskiego - Działkowa
(str. zachodnia)

budowa

droga dla rowerów

MPWiK i UD Włochy

0,8

Światowida

rejon ul. Modlińskiej
(skrzyżowanie)

budowa

droga dla rowerów

ZTM

0,6

Trasa Łazienkowska

pl. Na Rozdrożu - Rozbrat
(obie strony)

budowa

droga dla rowerów, ciąg piesz-rowerowy

SZRM

1,8

Wolska - Kasprzaka

Redutowa - Skierniewicka
(obie strony, w zal. od odcinka)

budowa

droga dla rowerów

Tramwaje Warszawskie

2,3

Wysockiego

Poborzańska - Zagraniczna
(skrzyżowanie)

budowa

droga dla rowerów, przejazdy na skrzyżowaniu

inwestor prywatny

0,2

Żupnicza

Żupnicza 23 - Chodakowska
(str. południowa)

budowa

droga dla rowerów

inwestor prywatny

0,4

​​​

Łączna długość tras podanych w tabeli: 29,7 km
Data ostatniej aktualizacji tabeli: 29.09.2023 r. 
Mapa rowerowa Warszawy znajduje się pod adresem: mapa.um.warszawa.pl


Wykaz używanych skrótów:

Najważniejsze zakończone inwestycje
 

Rowerowe oblicze Warszawy nie jest już takie samo jak 5 czy 10 lat temu. Krajobraz miasta zmienia się wręcz z roku na rok, w miarę tego, jak powstają kolejne dziesiątki kilometrów infrastruktury. W ubiegłych latach stolica dobrze wykorzystała środki unijne i wybudowała ok. 70 km infrastruktury wzdłuż głównych ulic takich jak m.in. Puławska, Radzymińska, Powsińska, Okopowa czy Wiertnicza. Były to po części inwestycje daleko od centrum, wzmacniające rowerowy “kręgosłup” poszczególnych dzielnic.

Cały czas sukcesywnie realizowane są kolejne inwestycje m.in. w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy lub zgłoszone przez mieszkanki i mieszkańców w procedurze budżetu obywatelskiego. Ważny elementem są też inwestycje tramwajowe. Przygotowujemy się również do ew. możliwości ponownej realizacji projektów rowerowych w ramach funduszy europejskich co potencjalnie dotyczyłoby takich tras jak m.in. rondo Zesłańców Syberyjskich, ul. Patriotów, ul. Strażacka czy al. Waszyngtona.