Inwestycje

Nowe odcinki mają przede wszystkim łączyć istniejące trasy w spójną sieć, tak by umożliwić podróżowanie rowerem na dłuższych trasach. Staramy się również stale nadzorować i poprawiać stan istniejącej infrastruktury.
Sieć rowerowa w stolicy liczy już ok. 747,4 km, w tym:
- • 528,9 km dróg dla rowerów
- • 82,4 km ciągów pieszo-rowerowych
- • 51,7 km pasów rowerowych
- • 84,4 km ulic z kontraruchem (w tym 4,7 km kontrapasów)
data ostatniej aktualizacji liczb: 28.09.2023 r.
Trasa | Odcinek | Rodzaj | Typ | Inwestor | Długość |
św. Bonifacego | Sobieskiego - pętla Stegny | budowa | droga dla rowerów | Tramwaje Warszawskie | 0,8 |
Branickiego | Sarmacka - Przyczółkowa | budowa, przebudowa i remont | droga dla rowerów | UD Wilanów | 1,2 |
Bruzdowa | Kwarty - Gratyny | budowa | droga dla rowerów | UD Wilanów | 0,6 |
Długa (Wesoła) | Sosnowa - Grzybowa | budowa | ciag pieszo-rowerowy | ZDM | 0,1 |
Gagarina | Belwederska - Czerniakowska | budowa | droga dla rowerów | Tramwaje Warszawskie i MPWiK | 2,1 |
Kasprzaka | Kasprzaka 6 - Dorożkarska | budowa | droga dla rowerów | inwestor prywatny | 0,1 |
Kasprowicza | Nocznickiego - Przy Agorze | budowa | droga dla rowerów | ZDM | 0,3 |
Krasińskiego | skrzyżowanie z ulicami | budowa | droga dla rowerów | inwestor prywatny | 0,4 |
Lazurowa | Górczewska - Trasa S8 (str. zachodnia) | budowa | droga dla rowerów, ciąg pieszo-rowerowy | SZRM | 0,7 |
plac Na Rozdrożu | cały obwód placu | budowa i przebudowa | droga dla rowerów | ZDM | 0,5 |
Nowy Świat - pl. Trzech Krzyży | Smolna - Aleje Ujazdowskie | budowa i zmiana organizacji ruchu | droga dla rowerów, pasy rowerowe | ZDM | 1,8 |
Marszałkowska - plac Bankowy | Królewska - al. "Solidarności" | budowa | droga dla rowerów | ZDM | 0,8 |
Marymoncka | Lindego - Marymoncka 127 | budowa | droga dla rowerów, ciąg pieszo-rowerowy | ZDM | 0,2 |
Ordona | Stańczyka - Ordona 5 | budowa | pasy rowerowe | ZDM | 0,5 |
Pileckiego | Bociana - Kraski | remont | droga dla rowerów | inwestor prywatny | 0,3 |
most pieszo-rowerowy | Karowa - Okrzei | budowa | strefa zamieszkania | ZDM | 0,5 |
Praga-Południe - kontraruch rowerowy | 13 ulic - Zbaraska, Gdecka, Komorska, Kawcza, Tarnowiecka, Dobrowoja, Fundamentowa, Szczawnicka, Kutnowska, Omulewska, Okuniewska, Sulejkowska, Pustelnicka | zmiana organizacji ruchu | kontraruch rowerowy | UD Praga-Południe | 3,2 |
Radzymińska | Bystra - Krynoliny | budowa | droga dla rowerów, jezdnia serwisowa | inwestor prywatny | 0,5 |
Rudnickiego -Perzyńskiego -Podczaszyńskiego | Maczka - Marymoncka | budowa i przebudowa | droga dla rowerów | ZDM | 1,7 |
Goworka - Spacerowa -Sobieskiego - al. Rzeczpospolitej | Puławska - Branickiego | budowa, przebudowa i remont | droga dla rowerów | Tramwaje Warszawskie | 7,3 |
Szyszkowa | rejon rowu opaczewskiego - Działkowa | budowa | droga dla rowerów | MPWiK i UD Włochy | 0,8 |
Światowida | rejon ul. Modlińskiej | budowa | droga dla rowerów | ZTM | 0,6 |
Trasa Łazienkowska | pl. Na Rozdrożu - Rozbrat | budowa | droga dla rowerów, ciąg piesz-rowerowy | SZRM | 1,8 |
Wolska - Kasprzaka | Redutowa - Skierniewicka | budowa | droga dla rowerów | Tramwaje Warszawskie | 2,3 |
Wysockiego | Poborzańska - Zagraniczna | budowa | droga dla rowerów, przejazdy na skrzyżowaniu | inwestor prywatny | 0,2 |
Żupnicza | Żupnicza 23 - Chodakowska | budowa | droga dla rowerów | inwestor prywatny | 0,4 |
Łączna długość tras podanych w tabeli: 29,7 km
Data ostatniej aktualizacji tabeli: 29.09.2023 r.
Mapa rowerowa Warszawy znajduje się pod adresem: mapa.um.warszawa.pl
Wykaz używanych skrótów:
- GDDKiA - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
- MPWiK - Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
SPPN - Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego - SZRM - Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta
- UD - urząd dzielnicy
- ZDM - Zarząd Dróg Miejskich
- ZZW - Zarząd Zieleni
W ramach budowy tramwaju na Wilanów (wraz odnogą na ul. Gagarina oraz św. Bonifacego) oraz wzdłuż ul. Kasprzaka na Woli w budowie lub przebudowie jest blisko 12 km tras rowerowych.
Dużą przemianę przechodzi okoliczna sieć tras rowerowych. Między nowymi stacjami metra pojawią się dwie dwukierunkowe drogi dla rowerów o szerokości 3 m każda.
Budowa ramp pieszo-rowerowy w rejonie ul. Rozbrat. Ciągi pieszo-rowerowe na wiaduktach Trasy Łazienkowskiej nad Agrykolą. Połączenie z siecią tras rowerowych w rejonie pl. Na Rozdrożu.
Najważniejsze zakończone inwestycje
Rowerowe oblicze Warszawy nie jest już takie samo jak 5 czy 10 lat temu. Krajobraz miasta zmienia się wręcz z roku na rok, w miarę tego, jak powstają kolejne dziesiątki kilometrów infrastruktury. W ubiegłych latach stolica dobrze wykorzystała środki unijne i wybudowała ok. 70 km infrastruktury wzdłuż głównych ulic takich jak m.in. Puławska, Radzymińska, Powsińska, Okopowa czy Wiertnicza. Były to po części inwestycje daleko od centrum, wzmacniające rowerowy “kręgosłup” poszczególnych dzielnic.
Cały czas sukcesywnie realizowane są kolejne inwestycje m.in. w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy lub zgłoszone przez mieszkanki i mieszkańców w procedurze budżetu obywatelskiego. Ważny elementem są też inwestycje tramwajowe. Przygotowujemy się również do ew. możliwości ponownej realizacji projektów rowerowych w ramach funduszy europejskich co potencjalnie dotyczyłoby takich tras jak m.in. rondo Zesłańców Syberyjskich, ul. Patriotów, ul. Strażacka czy al. Waszyngtona.
Cały czas sukcesywnie realizowane są kolejne inwestycje m.in. w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy lub zgłoszone przez mieszkanki i mieszkańców w procedurze budżetu obywatelskiego. Ważny elementem są też inwestycje tramwajowe. Przygotowujemy się również do ew. możliwości ponownej realizacji projektów rowerowych w ramach funduszy europejskich co potencjalnie dotyczyłoby takich tras jak m.in. rondo Zesłańców Syberyjskich, ul. Patriotów, ul. Strażacka czy al. Waszyngtona.
Budowa trasy rowerowej na kładkach podwieszonych pod konstrukcję mostu Łazienkowskiego. wraz z infrastrukturą towarzyszącą: kładką nad Wałem Miedzeszyńskim i drogami dla rowerów prowadzącymi na most. Inwestycja ta to ważne połączenie rowerowe dla mieszkańców Pragi Południe, Wawra, Rembertowa i Wesołej w kierunku Śródmieścia.
Aleja stała się nowoczesną, dostępną, zieloną i estetyczną przestrzenią godną śródmieścia stolicy. Dzięki ujednoliceniu szerokości jezdni wygospodarowaliśmy miejsce dla pieszych, rowerzystów, oraz zieleni miejskiej. Po obu stronach ulicy powstały drogi dla rowerów i chodniki, zostały wybudowane zatoki postojowe oraz posadzone szpalery drzew.
Budowa dróg rowerowych po obu stronach ulicy a odcinku od ul. Domaniewskiej do granica miasta (łącznie 16,6 km). Realizacja inwestycji przyczyniła się do utworzenia spójnego korytarza rowerowego od granic miasta do centrum, poprawiając warunki ruchu rowerowego oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego. Został też wybudowany lub przebudowany szereg obiektów na węźle "Wyścigi".
Budowa ponad 4-kilometrowej trasy rowerowej wzdłuż ul. Radzymińskiej i Bystrej. W ten sposób powstał korytarz transportowy dla jednośladów biegnący od granicy Warszawy, przez Targówek i dalej aż na Pragę.
Budowa drogi dla rowerów w ciągu ulic Czerniakowskiej, Powsińskiej, Wiertniczej i Przyczółkowej (odcinek al. Witosa – ul. Europejska). W ramach obydwu etapów powstał spójny ciąg rowerowy o łącznej długości ponad 4 km.
Budowa drogi dla rowerów na odcinku rondo Zgrupowania AK „Radosław” – plac Zawiszy. Realizacja inwestycji przyczyniła się do realizacji spójnego korytarza rowerowego poprawiając warunki ruchu rowerowego oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego.