Inwestycje


Grafika ilustracyjna

Nowe odcinki mają przede wszystkim łączyć istniejące trasy w spójną sieć, tak by umożliwić podróżowanie rowerem na dłuższych trasach. Staramy się również stale nadzorować i poprawiać stan istniejącej infrastruktury. 

Sieć rowerowa w stolicy liczy już ok. 720 km, w tym:

  • 522 km dróg dla rowerów
  • 80,5 km ciągów pieszo-rowerowych
  • 52,5 km pasów rowerowych
  • • 65 km ulic z kontraruchem

    data ostatniej aktualizacji liczb: 03.10.2022 r.

  

​​​​

Trasa

Odcinek

Rodzaj inwestycji

Typ infrastruktury

Inwestor

Długość [km]

Aleje Jerozolimskie

"Grzymały" Sokołowskiego - rondo Zesłańców Syberyjskich (str. południowa)

przebudowa

droga dla rowerów

ZDM

0,8

park Cichociemnych

Żołny - Belgradzka

budowa

droga dla rowerów

ZZW

1,3

Chodecka

Kondratowicza - Wyszogrodzka (str. zachodnia)

remont

droga dla rowerów

ZDM

0,5

Gagarina

Belwederska - Czerniakowska (str. północna)

budowa

droga dla rowerów

Tramwaje Warszawskie

2,1

Harfowa

Grójecka - Włodarzewska (str. wschodnia)

budowa

kontrapas rowerowy

UD Ochota

0,2

park Hassów

Orląt Lwowskich – Wojciechowskiego

budowa i przebudowa

droga dla rowerów

UD Ursus

0,4

al. Jana Pawła II

Stawki - rondo Zgrupowania AK "Radosław" (str. wschodnia)

budowa

droga dla rowerów

ZDM

0,4

al. Jana Pawła II

rondo Zgrupowania AK "Radosław" - Błońska (str. wschodnia)

przebudowa

droga dla rowerów

ZDM

0,2

Kadetów

Poprawna - Łasaka (str. południowa)

budowa

droga dla rowerów, ciąg pieszo-rowerowy

ZDM

0,2

Karczunkowska

węzeł Zamienne (Trasa S7)

budowa

droga dla rowerów

GDDKiA

0,3

Kasprowicza

Nocznickiego - Przy Agorze (str. wschodna)

budowa

droga dla rowerów

ZDM

0,3

Kasprzaka

Kasprzaka 6 - Dorożkarska (str. północna)

budowa

droga dla rowerów

inwestor prywatny

0,2

Kłobucka

Taborowa - Bokserska

budowa

ciąg pieszo-rowerowy, droga dla rowerów

inwestor prywatny

0,3

Kondratowicza

Rembielińska - św. Wincentego (obie strony)

budowa i remont

droga dla rowerów

Metro Warszawskie i ZDM

3,7

Nowy Świat - pl. Trzech Krzyży

Smolna - Aleje Ujazdowskie (obie strony)

budowa

droga dla rowerów, pasy rowerowe

ZDM

1,8

Marymoncka

Lindego - Marymoncka 127 (str. zachodnia)

budowa

droga dla rowerów, ciąg pieszo-rowerowy

ZDM

0,2

Marywilska

Inowłodzka - Trasa S8 (obie strony)

budowa

droga dla rowerów

inwestor prywatny

0,3

Marywilska

rejon ul. Kupieckiej (str. wschodnia)

przebudowa

droga dla rowerów zamiast pasa rowerowego

inwestor prywatny

1,0

Mycielskiego, Paca, Prochowa

 

zmiana org. ruchu

kontrapas rowerowy

ZDM

 

most pieszo-rowerowy na Pragę

Karowa - Okrzei

budowa

strefa zamieszkania

ZDM

0,5

Prosta

rejon Miedzianej (str. południowa)

przebudowa

droga dla rowerów

ZDM

0,1

Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego

Maczka - Marymoncka

budowa i przebudowa

droga dla rowerów

ZDM

1,7

Spacerowa-Sobieskiego-al. Rzeczpospolitej

Puławska - Branickiego

budowa, przebudowa i remont

droga dla rowerów

Tramwaje Warszawskie

7,3

Starzyńskiego

Namysłowska - Rondo Żaba (str. południowa)

budowa

droga dla rowerów

ZDM

0,6

Światowida

rejon ul. Modlińskiej (skrzyżowanie)

budowa

droga dla rowerów

ZTM

0,6

Trasa Łazienkowska

pl. Na Rozdrożu - Rozbrat (obie strony)

budowa

droga dla rowerów, ciąg piesz-rowerowy

SZRM

1,8

Wolska - Kasprzaka

Redutowa - Skierniewicka

budowa

droga dla rowerów

Tramwaje Warszawskie

2,3

Łączna długość tras podanych w tabeli: 29,1 km
Data ostatniej aktualizacji tabeli: 03.10.2022 r. 

Wykaz używanych skrótów:

Najważniejsze zakończone inwestycje
 

Rowerowe oblicze Warszawy nie jest już takie samo jak 5 czy 10 lat temu. Krajobraz miasta zmienia się wręcz z roku na rok, w miarę tego, jak powstają kolejne dziesiątki kilometrów infrastruktury. W ubiegłych latach stolica dobrze wykorzystała środki unijne i wybudowała ok. 70 km infrastruktury wzdłuż głównych ulic takich jak m.in. Puławska, Radzymińska, Powsińska, Okopowa czy Wiertnicza. Były to po części inwestycje daleko od centrum, wzmacniające rowerowy “kręgosłup” poszczególnych dzielnic. Cały czas sukcesywnie realizowane są kolejne inwestycje m.in. w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy lub zgłoszone przez mieszkanki i mieszkańców w procedurze budżetu obywatelskiego.