null

Zielona Marszałkowska — otworzyliśmy oferty, wielu chętnych do projektowania

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Ulica Marszałkowska w Śródmieściu. Widok z dachu na jezdnię i torowisko. W tle rondo Dmowskiego.

<p>Ile posadzimy nowej zieleni i w jakich dokładnie miejscach na ul. Marszałkowskiej? Na to pytanie poznamy odpowiedź po sporządzeniu projektu wykonawczego – w przetargu na przygotowanie tego dokumentu oferty złożyło 5 zainteresowanych.</p>

Otwarcie ofert nastąpiło 26 marca. Zgłosiło się pięć firm zainteresowanych podjęciem prac. Odcinek od pl. Konstytucji do ul. Nowogrodzkiej chcą projektować Kom-projekt za 538 tys. zł brutto, LPW – za 684 tys. zł brutto, Palmett – za 1 mln 269 tys. zł brutto, Polska Inżynieria – za 485 tys. zł brutto, a Siemens Mobility – za 857 tys. zł brutto.

Ci sami wykonawcy złożyli też oferty na odcinek od ul. Królewskiej do pl. Bankowego; Kom-projekt zaproponował 243 tys. zł brutto, LPW – 612 tys. zł brutto, Palmett – 1 mln 152 tys. zł brutto, Polska Inżynieria – 378 tys. zł brutto, a Siemens Mobility – 778 tys. zł brutto.

Oferty wydają się korzystne. Ich sprawdzanie i ocena już się rozpoczęła. Analiza nadesłanych dokumentów powinna potrwać 30 dni – liczymy, że w tym czasie wybierzemy i zwiążemy się z przyszłym wykonawcą.

Jego zadaniem będzie przygotowanie projektu wykonawczego zmian na ul. Marszałkowskiej. Obejmie on dwa odcinki: od pl. Konstytucji do ul. Nowogrodzkiej i od ul. Królewskiej do placu Bankowego. Oba zostaną zaprojektowane w oparciu o koncepcję „Zielonej Marszałkowskiej” przygotowaną przez Zarząd Zieleni i skonsultowaną z mieszkańcami. Zakłada ona wprowadzenie w przestrzeni ulicy znacznie więcej zieleni. Pojawi się ona m.in. w pasie dzielącym pomiędzy jezdniami a torowiskiem. Projekt będzie przewidywał w tym miejscu nasadzenia drzew (tam, gdzie to możliwe) oraz krzewów i żywopłotów. Jezdnie będą miały po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, zaś na prawym pasie wyznaczone zostanie parkowanie.

Zyskają piesi i rowerzyści

Otwarcie ofert nastąpiło 26 marca. Zgłosiło się pięć firm zainteresowanych podjęciem prac. Odcinek od pl. Konstytucji do ul. Nowogrodzkiej chcą projektować Kom-projekt za 538 tys. zł brutto, LPW – za 684 tys. zł brutto, Palmett – za 1 mln 269 tys. zł brutto, Polska Inżynieria – za 485 tys. zł brutto, a Siemens Mobility – za 857 tys. zł brutto.

Ci sami wykonawcy złożyli też oferty na odcinek od ul. Królewskiej do pl. Bankowego; Kom-projekt zaproponował 243 tys. zł brutto, LPW – 612 tys. zł brutto, Palmett – 1 mln 152 tys. zł brutto, Polska Inżynieria – 378 tys. zł brutto, a Siemens Mobility – 778 tys. zł brutto.

Oferty wydają się korzystne. Ich sprawdzanie i ocena już się rozpoczęła. Analiza nadesłanych dokumentów powinna potrwać 30 dni – liczymy, że w tym czasie wybierzemy i zwiążemy się z przyszłym wykonawcą.

Jego zadaniem będzie przygotowanie projektu wykonawczego zmian na ul. Marszałkowskiej. Obejmie on dwa odcinki: od pl. Konstytucji do ul. Nowogrodzkiej i od ul. Królewskiej do placu Bankowego. Oba zostaną zaprojektowane w oparciu o koncepcję „Zielonej Marszałkowskiej” przygotowaną przez Zarząd Zieleni i skonsultowaną z mieszkańcami. Zakłada ona wprowadzenie w przestrzeni ulicy znacznie więcej zieleni. Pojawi się ona m.in. w pasie dzielącym pomiędzy jezdniami a torowiskiem. Projekt będzie przewidywał w tym miejscu nasadzenia drzew (tam, gdzie to możliwe) oraz krzewów i żywopłotów. Jezdnie będą miały po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, zaś na prawym pasie wyznaczone zostanie parkowanie.

Prace już się toczą

Ale ul. Marszałkowska przejdzie także inne zmiany. Wprowadzanie pierwszej ruszyło w środę, 24 marca. Wykonawca prac wzdłuż pl. Defilad, na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ronda Dmowskiego, rozpoczął budowę drogi dla rowerów. Ponadto położy nowy, równy chodnik i utworzy pas do parkowania równoległego na jezdni. Całość uzupełni zieleń – posadzimy tam 38 lip srebrzystych ‘Varsaviensis’ i żywopłot z irgi.

Również w tym roku przebudujemy rondo Dmowskiego. Wokół niego powstaną cztery naziemne przejścia dla pieszych (na wysokości ulic Widok, Poznańskiej, Nowogrodzkiej i Parkingowej), dzięki którym piesi nie będą zmuszeni korzystać ze schodów, żeby np. dostać się na perony przystanków tramwajowych. Przy trzech przejściach zostaną utworzone przejazdy rowerowe.