
Ponad 50 miast z całej Europy, tysiące zarejestrowanych uczestników i miliony przejechanych kilometrów – tak w skrócie można opisać European Cycling Challange, czyli Europejską Rywalizację Rowerową, w której po raz czwarty udział bierze Warszawa. Aby zachęcić do przesiadki na rower, Zarząd Dróg Miejskich zainaugurował kampanię #3MAJsięRoweru.
Warszawa po raz kolejny startuje w największej rowerowej rywalizacji w Europie
Warszawa uczestniczy w rywalizacji od kilku lat, do tej pory ani razu nie schodziła z podium. W tym roku ambicje na zajęcie czołowej lokaty nie zmieniają się. „Rywalizujemy z największymi Europejskimi miastami, takimi jak Rzym, Dublin, Wilno czy Barcelona. Nasz cel to jak najlepsze miejsce w rankingu, ale przede wszystkim – jak najwięcej osób, które przekonają się do jazdy rowerem. Zachęcamy, by trzymać się roweru nie tylko w maju, ale przez cały rok– zachęca Łukasz Puchalski, Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich .
Kampania #3MAJsięRoweru skierowana jest nie tylko do aktywnych rowerzystów. ZDM chce dotrzeć również do tych, którzy nie są przekonani do roweru jako środka transportu. Dlatego na początek maja przygotowywane są między innymi śniadania dla rowerzystów i akcje outdoorowe, podczas których będą rozdawane materiały promocyjne dotyczące Europejskiej Rywalizacji Rowerowej. Na kampusach warszawskich uczelni wyższych odbędą się też wydarzenia podczas których studenci poznają zasady rywalizacji oraz otrzymają ulotki i gadżety promujące kampanię.
Sama rejestracja w ECC jest bardzo prosta. Należy pobrać aplikację Naviki, zarejestrować się w niej, wybrać jako konkurs „ECC2017” i dołączyć do warszawskiej drużyny. Można też dołączyć do grupy, w której rywalizuje się ze znajomymi z uczelni, pracy, szkoły itd.. ZDM będzie przygotowywał statystyki, dzięki którym poznamy też najbardziej rowerową dzielnicę Warszawy. Dowiemy się też która strona Wisły jeździ więcej na rowerach.
Każda osoba, która przejedzie co najmniej 200 kilometrów otrzyma upominek ufundowany przez ZDM oraz partnerów i sponsorów, którymi w tym roku są między innymi: Decathlon Polska, McFit, Bike on Wax, czy Velock. Przewidziane są też nagrody w postaci stacji napraw rowerów dla najaktywniejszych grup: firm, szkół ponadpodstawowych i wydziałów.
ECC nie jest jedynym działaniem podejmowanym w ramach Kampanii #3MAJsięRoweru. W połowie maja wystartują 2 kampanie edukacyjne dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym, skierowane zarówno do rowerzystów, jak i kierowców.
Zwieńczeniem Kampanii będzie planowany na 10 czerwca największy przejazd rowerzystów ulicami Warszawy. Warszawska Masa Krytyczna poprowadzi kolumnę rowerzystów ulicami Warszawy i zakończy swój przejazd na pl. Defilad. Tam odbędzie się piknik rowerowy, kończący kampanie organizowane przez ZDM.
Trzymajmy się roweru w Warszawie i wygrajmy razem w Europejskiej Rywalizacji Rowerowej!
Zapraszamy na Facebooka: www.facebook.com/ECCWarsaw