
Rozpoczęła się budowa drogi dla rowerów na ulicy Jagiellońskiej. Dwukilometrowy odcinek powstanie po wschodniej stronie ulicy, od trasy S8 do ronda Starzyńskiego.
W ten sposób powstanie spójny korytarz łączący Białołękę z Pragą. Od północy droga połączy się z istniejącymi trasami rowerowymi wzdłuż Modlińskiej i trasy ekspresowej S8. Zapewni to wygodny dojazd na Białołękę, Targówek i Żoliborz. Z kolei od południa inwestycja zakończy się na rondzie Starzyńskiego, które zyska komplet przejazdów rowerowych na wszystkich wlotach. Usprawni to dojazd rowerem przede wszystkim na Pragę i w kierunku Śródmieścia. Droga dla rowerów zostanie częściowo poprowadzona po jezdniach serwisowych, na których uspokoimy ruch kołowy. Zapraszamy do zapoznania się z projektem.
Kompleksowe prace
W związku z koniecznością wyznaczenia przejazdu rowerowego przebudowana zostanie stara sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ulicą Batalionu Platerówek. W efekcie wprowadzony zostanie tam priorytet dla tramwajów. Wcześniej powstały już nowe sygnalizacje w rejonie ulic Kotsisa i Golędzinowskiej, co również łączyło się z wyznaczeniem przejazdów rowerowych. Nowa trasa zostanie oczywiście dowiązania do istniejących przejazdów. Dodatkowo, w ramach prowadzonych prac wyremontowane zostanie oświetlenie po wschodniej ulicy Jagiellońskiej na całej długości od ronda Starzyńskiego do ulicy Modlińskiej. Wzdłuż trasy planowany jest też montaż nowych stojaków rowerowych.
Zyskają też piesi
W ramach inwestycji chodnik na Jagiellońskiej zyska nową równą nawierzchnię z płyt betonowych. Przy okazji remont przejdą też przystanki autobusowe wzdłuż ulicy. Tam, gdzie to możliwe przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów zostaną wyniesione, czyli poprowadzone po grzbiecie progu zwalniającego. To rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo oraz poprawia komfort poruszania się pieszych i rowerzystów. Ponadto, na odcinkach gdzie ruch rowerowy zostanie poprowadzony jezdnią serwisową ulicy Jagiellońskiej, uporządkujemy też parkowanie. Zamontowane zostaną estetyczne słupki typy “Syrenka”, które zapobiegną nielegalnemu parkowaniu na chodnikach.
Dwa kilometry z kilkudziesięciu
Nowa droga rowerowa powstaje przy wsparciu Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego. Łącznie w ramach ZIT WOF powstanie ponad 73 kilometry infrastruktury dla rowerzystów