
W najbliższych miesiącach ulice M. Ossowskiego, Handlowa i Myszkowska zmienią się nie do poznania. Powstanie m.in. wysokiej jakości infrastruktura rowerowa. Za nami już pierwsze prace przygotowawcze.
Projekt zmian na tych głównych ulicach Targówka mieszkaniowego to efekt naszej wspólnej pracy z mieszkańcami i radnymi. Dziś w tym rejonie dzielnicy trwa budowa dwóch stacji II linii metra, ale już w przyszłym roku po wykopach nie będzie śladu. Metro zmienia Warszawę i tu także będzie inaczej niż przed budową podziemnej kolei. Wykonawca metra odbuduje rozkopane ulice – zgodnie z jego zapowiedziami ul. M. Ossowskiego ponownie będzie przejezdna w lipcu tego roku, a ul. Trocka w listopadzie. Modernizacja "obwodnicy" Targówka wpisuje się w kompleksową przemianę okolicy.
Co się zmieni?
Przebudowa zakłada remont chodników, które pamiętają jeszcze czasy budowy osiedla Targówek. W ramach prac ułożymy ponad 20 tys. m kw. nowych płyt chodnikowych. Dla rowerzystów zostaną zbudowane wydzielone drogi dla rowerów o długości ponad 3 km a dla biegaczy pierwsza po prawej stronie Wisły ścieżka biegowa z nieutwardzoną nawierzchnią. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami z ponad 400 oprawami oświetleniowymi typu LED. Spacerowicze będą mogli odpocząć na kilkunastu nowych ławkach, będzie także kilkadziesiąt stojaków na rowery. Ogrodnicy – posadzą 211 nowych drzew; głównie klony, jesiony, graby i brzozy. Do tego pojawi się także zieleń niska – w sumie 28 tys. krzewów tawuły, śnieguliczki, róży, forsycji, pięciorników i innych gatunków.
Będzie bezpieczniej
Projekt przebudowy "obwodnicy" Targówka zakłada spore zmiany w organizacji ruchu. Na jezdni będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a na pozostałej powierzchni pojawią się miejsca postojowe – w sumie 140 miejsc do parkowania. Istniejące skrzyżowania ul. Handlowej z ul. Gorzykowską, ul. Pratulińską i Kołową zostaną przebudowane na ronda. Wyznaczymy nowe przejścia dla pieszych z azylami przez ul. Handlową (między ul. Lusińską a ul. Kołową, przy ul. Lusińskiej, ul. Mokrej i ul. Szczepanika) i przez ul. Myszkowską (przy ul. Hodowlanej).
Wykonawcą przebudowy jest firma IDS-BUD, która zadeklarowała zakończenie prac do połowy listopada. Koszt prac to prawie 24 mln zł brutto.