null

Są pieniądze na ostatni etapy rowerowej Trasy Łazienkowskiej

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Wisłostrada na wysokości mostu Łazienkowskiego.

Spójna trasa rowerowa wzdłuż Trasy Łazienkowskiej coraz bliżej realizacji. Rada miasta uchwaliła zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Dzięki temu zyskaliśmy środki na budowę brakującego odcinka drogi dla rowerów między Agrykolą a ul. Czerniakowską. Z kolei Zarząd Zieleni m.st. Warszawy otrzymał pieniądze na budowę kładki pieszo-rowerowej nad Portem Czerniakowskim. Dzięki temu domkniemy trasę od metra Politechnika do Wisły i tras po prawej stronie rzeki.

W czwartek, 14 marca Rada m.st. Warszawy uchwaliła zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Tym samym zyskaliśmy środki na połączenie nowej drogi rowerowej wzdłuż przebudowanych wiaduktów Trasy Łazienkowskiej z istniejącą drogą pod mostem Łazienkowskim.

Most Łazienkowski to – zaraz za Świętokrzyskim – most o drugim największym natężeniu ruchu rowerowego w Warszawie. Według zeszłorocznych pomiarów codziennie przejeżdża przez niego (szacunkowo) 6 674 rowerzystów. Świętokrzyskim w takim samym czasie przejeżdża niewiele więcej, bo 6 918 rowerzystów. Tymczasem trzecim z kolei mostem Gdańskim prawie 2,5 tys. mniej – 4 221.

Biorąc pod uwagę te liczby oraz ogólny wzrost ruchu rowerowego w Warszawie – szacowany ruch dobowy w 53 punktach pomiarowych wyniósł 212 tys. przejazdów, czyli o ponad 11% więcej niż w 2022 roku – budowa łącznika między mostem a drogą wzdłuż wiaduktów jest oczywista.

KOLEJNY KROK W STRONĘ WISŁY 

Celem inwestycji będzie dociągniecie trasy do ul. Czerniakowskiej. Wybudujemy również przejazdy rowerowe przez Wisłostradę w okolicy skrzyżowania z ul. Łazienkowską. Przyznane w czwartek środki – 5,5 mln zł – posłużą na przygotowanie projektu oraz budowę brakującego odcinka i zarazem likwidację kolejnego rowerowego teleportu.

Dodatkową zaletą tej inwestycji będzie ułatwiony dostęp do trasy wzdłuż Wisłostrady dla rowerzystów podróżujących wzdłuż Trasy Łazienkowskiej. Natomiast jeśli chodzi o połączenie z trasą pod mostem Łazienkowskim, tutaj kluczowa będzie inwestycja realizowana przez Zarząd Zieleni m.st. Warszawy.

KŁADKA NAD PORTEM CZERNIAKOWSKIM

Miejscy ogrodnicy szykują się do budowy kładki pieszo-rowerowej nad kanałem prowadzącym do Portu Czerniakowskiego. To właśnie ona będzie stanowić łącznik między budowaną przez nas drogą a drogą pod mostem. Dzięki kładce rowerzyści nie będą musieli objeżdżać portu. Przy okazji powstanie droga dojazdowa do obsługi jego zachodniego wybrzeża.

Zarząd Zieleni jest na dalszym etapie inwestycji i sprawdza już oferty potencjalnych wykonawców. Jednocześnie radni przyznali mu dodatkowe środki – 13,8 mln zł – na przebudowę portu. W tym właśnie na budowę kładki.

SPÓJNA ROWEROWA TRASA ŁAZIENKOWSKA

Dzięki budowie brakującego odcinka drogi dla rowerów i kładki powstanie spójna trasa rowerowa wschód-zachód wzdłuż Trasy Łazienkowskiej. To kolejny element całości, realizowanej dzięki pozostałym inwestycjom w okolicy – przebudowie wiaduktów nad Agrykolą czy trwającej przebudowie pl. Na Rozdrożu (w jej ramach powstaną m.in. nowe odcinki trasy i poszerzone zostaną przejazdy rowerowe). Dzięki inwestycji Zarządu Zieleni będzie można całkowicie domknąć ten temat.