Zarząd Terenów Publicznych rozstrzygnął przetarg na wdrożenie na podległych mu ulicach kontraruchu rowerowego. Jest to realizacja projektu “Rowerem, dwukierunkowo po całym Śródmieściu”, który został wybrany przez mieszkańców w zeszłorocznej edycji Budżetu Partycypacyjnego. Za jego realizacją głosowało 1360 warszawiaków.
Zmiany obejmą 34 śródmiejskie ulice. Ruch zostanie uspokojony, a tam, gdzie dotychczas to nie nastąpiło, wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę.
Uspokojenie ruchu pozwala na bezpieczne dopuszczenie ruchu rowerem po prąd bez konieczności wyznaczania kontrapasa. W jedną stronę rowerzyści poruszać się będą tak jak dotychczas, czyli na zasadach ogólnych razem z samochodami. Specjalnie oznakowanie na wlotach i wylotach ulic jednokierunkowych będzie informować wszystkich uczestników ruchu, że rowerem można się tam poruszać również w przeciwnym kierunku.
Uspokojenie ruchu pozwala na bezpieczne dopuszczenie ruchu rowerem po prąd bez konieczności wyznaczania kontrapasa. W jedną stronę rowerzyści poruszać się będą tak jak dotychczas, czyli na zasadach ogólnych razem z samochodami. Specjalnie oznakowanie na wlotach i wylotach ulic jednokierunkowych będzie informować wszystkich uczestników ruchu, że rowerem można się tam poruszać również w przeciwnym kierunku.
Obecnie kontraruch jest dopuszczony na ponad stołecznych 40 ulicach o łącznej długości ok. 9 km. W przygotowaniu znajdują się projekty objemujące kolejne kilkadziesiąt ulic.
Lista ulic:
- Baczyńskiego
- Bednarska
- Boudena
- Burmistrzowska
- Canaletta
- Ciasna
- Elektoralna
- Foksal
- Franciszkańska
- Gałczyńskiego
- Gomulickiego
- Jaracza
- Kopernika
- Kościelna
- Kubusia Puchatka
- Mariensztat
- Moniuszki
- Mysia
- Nowiniarska
- Okólnik
- Parkingowa
- Poznańska
- Radna
- Rajców
- Sewerynów
- Służewska
- Smolna
- Smulikowskiego
- Śniadeckich
- Św. Barbary
- Warecka
- Wilcza
- Wspólna