null

Uzupełniamy trasy rowerowe na Bielanach

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Rowerzysta na drodze dla rowerów.

Na Bielanach właśnie zakończono budowy dwóch nowych odcinków dróg dla rowerów – przy ul. Kasprowicza i ul. Marymonckiej. Łącznie sieć rowerowa w tej dzielnicy urosła o niecałe 0,5 km. Ubyło z kolei dwóch kolejnych rowerowych teleportów.

Niestety w Warszawie wciąż zdarza się, że trasy rowerowe urywają się i pojawiają z powrotem po kilkudziesięciu lub kilkuset metrach. To tak zwane rowerowe teleporty, które negatywnie wpływają na spójność sieci rowerowej. Są jednak sukcesywnie likwidowane (zarówno w ramach oddzielnych zadań, jak i większych inwestycji). 

Likwidacja teleportu polega na dobudowaniu brakującego fragmentu trasy. Są to zazwyczaj niewielkie odcinki, które robią jednak ogromną różnicę. Tak właśnie było w przypadku dwóch właśnie wybudowanych odcinków wzdłuż ulic Kasprowicza i Marymonckiej na Bielanach, których łączna długość wynosi mniej więcej 440 metrów.  

MNIEJ TELEPORTÓW, WYGODNIEJSZA PODRÓŻ

Na ul. Kasprowicza uzupełniono drogę po północnej stronie ulicy. Nowy odcinek powstał między ulicami Przy Agorze a Nocznickiego. Dzięki temu rowerzystki i rowerzyści zyskali wygodne połączenie z trasami wzdłuż ulic Nocznickiego i gen. Wittek – nie muszą już przejeżdżać na drugą stronę ul. Kasprowicza (nowa trasa łączy się oczywiście z przejazdem rowerowym przez ul. Przy Agorze). 

Na ul. Marymonckiej nowy ciąg powstał po zachodniej stronie ulicy między stacją benzynową przy Marymonckiej 127 a ul. Lindego. Do tej pory istniejący ciąg pieszo-rowerowy urywał się tuż przed stacją. Dzięki oddzielnej drodze dla rowerów (jedynie krótki fragment nowej trasy stanowi ciąg pieszo-rowery) bez problemu będzie można dojechać na rowerze do skrzyżowania i istniejącego przejazdu przez ul. Lindego.

Likwidacja dotychczasowych teleportów na ulicach Kasprowicza i Marymonckiej to w dużej mierze zasługa mieszkańców. To oni zagłosowali na projekty z budżetu obywatelskiego, dzięki którym powstały oba brakującego odcinki.

ROWEREM PO BIELANACH

Nowe odcinki to kolejne usprawnienie bielańskiej sieci rowerowej w ostatnim czasie. Przykładem jest dopuszczenie kontraruchu rowerowego (jazda rowerem w obu kierunkach po drogach jednokierunkowych) na wielu kolejnych ulicach. Ponadto w ramach zakończonej w grudniu przebudowy ulic Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego wyremontowana została trasa rowerowa w ich ciągu.
 

Zobacz galerię (8 zdjęć)