null

Przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe w rejonie ronda Dmowskiego

Drukuj otwiera się w nowej karcie

<p>Kolejnym milowym krokiem ku nowemu centrum Warszawy będzie wyznaczenie naziemnych przejść dla pieszych wokół ronda Dmowskiego. Projekt organizacji ruchu, ustalający kształt nowych przejść, został właśnie zatwierdzony.</p>

Kolejnym milowym krokiem ku nowemu centrum Warszawy będzie wyznaczenie naziemnych przejść dla pieszych wokół ronda Dmowskiego. Projekt organizacji ruchu, ustalający kształt nowych przejść, został właśnie zatwierdzony. To kluczowa decyzja, dzięki której w przyszłym roku zostaną wytyczone cztery przejścia dla pieszych z czterech stron centralnego ronda Warszawy – na wysokości ulic: Widok, Poznańskiej, Nowogrodzkiej i Parkingowej.

Od dekad warszawiacy w centrum stolicy muszą schodzić pod ziemię. Przejście podziemne nie zniknie, bo mieszczą się w nim liczne sklepy i punkty usługowe, prowadzi też do wejścia do stacji Metro Centrum. Ale wszyscy, którzy poruszają się w innym kierunku, zyskają możliwość przejścia w poziomie terenu. Poza osobami, które mają problemy z poruszaniem się, jakościowa zmiana na lepsze czeka pasażerów tramwajów, którzy nie będą już musieli schodzić do podziemi, by wydostać się z przystanku. Rondo Dmowskiego stanie się miejscem dostępnym.

Drugą zmianą będą trzy przejazdy rowerowe, które pozwolą przejechać rondo na dwóch kółkach. Wspomniana wcześniej droga rowerowa wzdłuż ul. Marszałkowskiej zostanie przedłużona wokół „patelni” i wejścia na stację PKP Śródmieście, a dalej przez Al. Jerozolimskie w ul. Poznańską. Tędy można będzie przez ul. Nowogrodzką dotrzeć ponownie do Marszałkowskiej.

Duże zmiany przejdzie przy okazji skrzyżowanie ulic Marszałkowskiej z Nowogrodzką. Przebudowa pozwoli na przejazd rowerem w każdym kierunku, w tym także w poprzek ul. Marszałkowskiej. W ten sposób ul. Nowogrodzka stanie się dla rowerzystów wygodną alternatywą dla Alej Jerozolimskich.

Zmiany wokół ronda Dmowskiego nie są zwykłym wytyczeniem przejść dla pieszych. To tak naprawdę potężna i skomplikowana przebudowa tego miejsca, która rozwiąże szereg problemów, jakie mieli warszawiacy przechodzący przez centrum stolicy.