
Zakończyły się prace przy wyznaczaniu pasów rowerowych na ulicach Tamka i Zajęcza. Połączyły one istniejące ciągi rowerowe po dwóch stronach Wisły tworząc pierwszą pełną trasę przez centrum Warszawy.
Tamka i Zajęcza to część najważniejszego rowerowego korytarza przecinającego centrum miasta. Ten krótki odcinek był bardzo nieprzyjazny rowerom - szerokie, wielopasmowe jezdnie nie sprzyjały bezpieczeństwu rowerzystów. Teraz to się zmieniło.
W ramach przeprowadzonych prac pojawiły się pasy rowerowe wyznaczone na jezdni: na ul. Tamka (od ul. Kruczkowskiego do ul. Wybrzeże Kościuszkowskie) do jazdy w kierunku Wisły, oraz na ul. Zajęczej (od ul. Wybrzeże Kościuszkowskie do ul. Topiel) do jazdy w kierunku centrum. Oprócz tego wprowadzone zostało szereg mniejszych usprawnień. Rowerzyści zyskali możliwość skrętu z ul. Solec w kierunku Tamki (dzięki wydzielonemu pasowi do lewoskrętu) oraz na odwrót. Pojawiły się również nowe stojaki rowerowe. Na szerokich jezdniach udało się pogodzić interesy różnych uczestników ruchu. Szerokość jezdni (zarówno Tamki jak i Zajęczej) będzie taka, jak na poprzedzającym ją odcinku, a zatem zmiany nie spowodują utworzenia “wąskiego gardła”. Kierowcy zyskali także dodatkowe miejsca postojowe wyznaczone na jezdni ul. Zajęczej.
Trasa wzdłuż Tamki już dziś cieszy się olbrzymią popularnością, dlatego duży nacisk położony został na zachowanie spójności projektowanej infrastruktury. Ciągłość pasów rowerowych w obrębie skrzyżowań została zachowana. Tam gdzie dodatkowo występuje też sygnalizacja świetlna zastosowane zostały trójkomorowe sygnalizatory dla rowerów. Istniejący ciąg pieszo-rowerowy po północnej stronie Mostu Świętokrzyskiego zyskał połączenie z ul. Topiel dzięki wyznaczeniu przejazdu rowerowego na wprost przez Wybrzeże Kościuszkowskie. Jest to rozwiązanie tymczasowe. Docelowo na odcinku od mostu do ul. Elektrycznej planowana jest wydzielona droga dla rowerów.
Nowa infrastruktura połączyła ze sobą istniejące pasy rowerowe na ul. Tamka z trasą rowerową po obydwu stronach Mostu Świętokrzyskiego. W efekcie powstał korytarz rowerowy z Woli przez Śródmieście na Pragę o łącznej długości ok. 7 km. W niedalekiej przyszłości trasa ta zostanie wydłużona w obydwu kierunkach. Na Woli i Bemowie ogłosiliśmy przetarg na trasę rowerową wzdłuż ulic Kasprzaka, Wolskiej i Połczyńskiej. Na Pradze zaś trwa budowa kolejnego odcinka Trasy Świętokrzyskiej, w ramach której pojawi się też infrastruktura dla rowerzystów.











































