null

Kolejny odcinek bulwarów wiślanych gotowy

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Od dziś Warszawiacy i turyści mogą w pełni korzystać z nadwiślańskich bulwarów. Do użytku oddany został ostatni przebudowywany odcinek, od ul. Karowej do trasy W-Z.

Po zbudowanym kilka lat temu bulwarze Karskiego oraz oddanym mieszkańcom w połowie czerwca tego roku, bulwarze pomiędzy mostem Świętokrzyskim a ul. Karową, przyszedł czas na odcinek pomiędzy ul. Karową a mostem Śląsko – Dąbrowskim. Trzeci, ostatni fragment bulwarów został oddany do użytku przed długim sierpniowym weekendem.

Obecnie rowerzyści mogą korzystać z całej nadwiślańskiej trasy, a także z niedawno otwartej kładki pod Mostem Łazienkowskim. Tym samym trasa rowerowa po lewej stronie Wisły zyskała przejezdność na całej swojej długości. Licząc od mostu Gdańskiego do mostu Łazienkowskiego jest to blisko 5 km szlak rowerowy w relacji północ-południe przebiegający nad samą rzeką. Dodatkowo pojawiła się też nowa stacja Veturilo, która zlokalizowana jest przy moście Śląsko-Dąbrowskim po jego południowej stronie. Na rowerzystów czekają tam też nowe stojaki rowerowe.

To nie koniec działań na lewym brzegu Wisły. Trwa konkurs, który wyłoni projektanta przebudowy nadwiślańskich bulwarów na odcinku od mostu Świętokrzyskiego do Cypla Czerniakowskiego. Pracujemy już nad kolejnymi rozwiązaniami, które poprawią dojazd do centrum z kładki na moście Łazienkowskim. Analizujemy możliwość dostosowania do ruchu rowerów przejścia podziemnego przy Pomniku Sapera, którym będzie się można dostać na Powiśle i do ul. Książęcej. Planowany jest również przejazd rowerowy na skrzyżowaniu ul. Czerniakowskiej z ul. Łazienkowską, a w dłuższej perspektywie - mostek nad kanałem portowym. Infrastruktura rowerowa powstanie również podczas zaplanowanej na lata 2018-2020 odbudowy estakad trasy Łazienkowskiej nad Agrykolą.

Zobacz galerię (16 zdjęć)