
Prawie 11 km nowych pasów dla rowerów powstało jak dotąd w 2015 r. W ostatni weekend pasy wyznaczyliśmy na ul. Wrocławskiej. Do końca roku przybędzie jeszcze kilka kilometrów pasów dla rowerzystów.
Pasy rowerowe na ul. Wrocławskiej zostały wyznaczone przy okazji weekendowego frezowania nawierzchni. Trwają jeszcze ostatnie prace – m. in. budowa łączników z drogą dla rowerów na skrzyżowaniach z ul. Powstańców Śląskich i Radiową. Pasy rowerowe zostały wymalowane pomiędzy tymi skrzyżowaniami – łącznie to ok. 1,3 km nowej infrastruktury.
To pierwsze takie udogodnienie dla rowerzystów na Bemowie (jeśli nie liczyć fragmentu ul. Dźwigowej). W poprzednich miesiącach pasy rowerowe pojawiły się także na Targówku (ciąg ulic Gorzykowska, Myszkowska, Handlowa, Ossowskiego), Ochocie (na Raszyńskiej, Koszykowej, Dickensa i Korotyńskiego, razem ok. 4,5 km) i Ursusie (ul. Posag 7 Panien). Dzięki temu łączna długość pasów rowerowych w Warszawie wzrosła w tym roku z 15 do 26 km.
To jednak nie koniec. W najbliższych tygodniach takie udogodnienia pojawią się kolejnych ulicach: m. in. na ul. Wóycickiego na Młocinach (gdzie malowanie poprzedziła wymiana nawierzchni na części jezdni przeznaczonej dla rowerów) i Odlewniczej (przy wyjeździe z ośrodka szkolenia kierowców). Pasy rowerowe będą również wyznaczać dzielnice w ramach budżetu partycypacyjnego – pierwszy z nich, kontrapas do jazdy „pod prąd” pojawił się na początku października na ul. Oboźnej.