<p>Jedna z najstarszych dróg rowerowych na Ursynowie coraz bliżej przebudowy. Właśnie ogłosiliśmy przetarg, który ma wyłonić wykonawcę remontu trasy dla rowerzystów wzdłuż ul. Wąwozowej. Stare płyty chodnikowe i krawężnik pośrodku zastąpi asfalt.</p>
Droga dla rowerów w ciągu ul. Wąwozowej jest jedną z najstarszych w mieście. Powstała na przełomie wieków, dlatego znacząco odstaje od współczesnych standardów projektowych. Jej nawierzchnię stanowią płyty chodnikowe, w wielu miejscach popękane, wyszczerbione lub zapadnięte. W dodatku pośrodku niej wiedzie oddzielający pasy ruchu krawężnik, który z czasem zaczął się kruszyć i rozpadać.
Spełniamy obietnice
W ciągu kilku najbliższych miesięcy trasa dla rowerzystów na odcinku od ul. Stryjeńskich do ul. Rosoła ma zostać przebudowana. Jej remont obiecał prezydent Rafał Trzaskowski podczas spotkania z mieszkańcami Ursynowa.
Nowa droga w całości zostanie wykonana z asfaltu, zniknie też niebezpieczny krawężnik. Między ulicą Zaruby a stacją metra Kabaty droga zyska zupełnie nowy przebieg. Zostanie poprowadzona bliżej ulicy, czyli w sposób wygodniejszy dla rowerzystów i jednocześnie bezpieczniejszy dla pieszych. Wyremontujemy też pobliską drogę dla rowerów w parku im. Mikołaja Sępa-Szarzyńskiego. Całość dopełnią dwie nowe wiaty rowerowe, które zainstalujemy przy stacji metra Kabaty, tworząc z niej prawdziwy rowerowy parking „Bike & ride”.
Właśnie temu ogłosiliśmy przetarg na realizację tej inwestycji. Firmy chętne do przeprowadzenia prac mogą nadsyłać swoje oferty do 26 października. Jeżeli uda się rozstrzygnąć przetarg, wyłoniony wykonawca z powierzonego zadania powinien wywiązać się do końca roku.
Realizacja inwestycji jest możliwa w tym roku dzięki wsparciu burmistrza Dzielnicy Ursynów, który wygospodarował dodatkowe środki na ten cel. Rada m.st. Warszawy na wrześniowej sesji przesunęła je do tegorocznego budżetu ZDM.
Powinna stać się jedną z najlepszych
Inwestycja oznacza także remont chodników. Do tego dojdzie oczywiście obniżenie krawężników oraz montaż oznakowania ostrzegawczego dla osób niewidomych i niedowidzących.
Wierzymy, że po zakończeniu inwestycji jednak z najgorszych dróg rowerowych w Warszawie stanie się jedną z najlepszych. Byłby to nie pierwszy taki przypadek. Warto wspomnieć remont drogi rowerowej na ulicy Banacha, która jeszcze kilka lat temu była w bardzo podobnym stanie. Obecnie bije rekordy popularności i zbiera bardzo dobre recenzje w społeczności warszawskich rowerzystów. W tym roku remont przeszły m.in. popularne ciągi na ul. Wołoskiej czy ul. Powstańców Śląskich.