null

Droga dla rowerów wdłuż Saskiej i Egipskiej gotowa

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Rowerzyści już korzystają z wybudowanej nowej drogi dla rowerów w ciągu ulic Saskiej i Egipskiej. Ścieżka powstała między ulicami Lizbońską a Afrykańską i połączyła tą, która kończyła się za wiaduktem nad Trasą Łazienkowską, z niedawno utworzoną wzdłuż ul. Bora-Komorowskiego. Inwestycję dopełnił remont chodników.

Licząca ponad 500 m droga dla rowerów powstała po północnej stronie ciągu ulic Saskiej i Egipskiej. Od strony wlotu ul. Lizbońskiej stanowi kontynuację urywającej się tam do niedawna ścieżki i jest jej łącznikiem z tą, która jesienią zeszłego roku została wybudowana wzdłuż ul. Bora-Komorowskiego od skrzyżowania z ul. Afrykańską w kierunku tzw. obwodnicy Gocławia, a ściślej do ul. Abrahama.

Budowie drogi dla rowerów towarzyszyła wymiana chodnika. Trotuar nie tylko został wymieniony w rejonie przystanku autobusowego „Afrykańska 02” i dalej wzdłuż ścieżki rowerowej, ale także po drugiej stronie ulicy – od skrzyżowania z ul. Afrykańską w stronę ul. Ateńskiej.

Droga dla rowerów powstała w ramach realizacji jednego z projektów z budżetu obywatelskiego (uzyskał 425 głosów). Jej budowa została połączona z modernizacją sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Egipskiej, Afrykańskiej i Bora-Komorowskiego. Powstały na nim również trzy przejazdy rowerowe – dwa przez ul. Egipską i jeden przez ul. Afrykańską.

Więcej zmian

Inwestycja była częścią szerszych zmian, jakie już zaszły i jeszcze zajdą w rejonie styku Saskiej Kępy i Gocławia. Pod koniec zeszłego roku droga dla rowerów powstała również po północnej stronie ul. Bora-Komorowskiego od ul. Abrahama do ul. Fieldorfa „Nila”. Podobnie rzecz miała się w przypadku ul. Jugosłowiańskiej – tam ścieżka rowerowa powstała po południowej stronie na odcinku między ul. Fieldorfa „Nila” a rondem u zbiegi z ul. Kwiatkowskiego. Przeprowadzony zakres robót obejmował także przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Jugosłowiańskiej, Fieldorfa „Nila” i Meissnera, którą wyposażyliśmy w system automatycznej detekcji pieszych, oraz wytyczenie dwóch dodatkowych przejazdów rowerowych.

Obecnie dobiegają końca roboty na ul. Meissnera, gdzie uporządkowaliśmy parkowanie i wytyczyliśmy pasy rowerowe. Takie same zmiany zaszły na ul. Umińskiego, gdzie ekipa budowlana prowadzi już ostatnie, kosmetyczne prace. Identyczne modyfikacje pozostanie nam poczynić na kolejnej części tzw. obwodnicy Gocławia, czyli na ul. Abrahama. Tutaj pasy rowerowe i miejsca postojowe powinniśmy wyznaczyć jesienią – mamy już gotową dokumentację projektową i niebawem będziemy ogłaszać przetarg.