data ostatniej aktualizacji informacji: 08.09.2023 r.
Sieć rowerowa w stolicy liczy już ok. 741,6 km tras, w tym:
- 528,8 km dróg dla rowerów
- 82,1 km ciągów pieszo-rowerowych
- 51,7 km pasów rowerowych
- 79 km ulic z kontraruchem (w tym 4,7 km kontrapasów)
oraz - ponad 34 tysiące stojaków rowerowych, w tym ok. 3 tysiące w ramach stacji Veturilo
- ok. 250 samoobsługowych stacji naprawczych (publicznych oraz prywatnych)
Nowe odcinki mają przede wszystkim łączyć istniejące trasy w spójną sieć, tak by umożliwić podróżowanie rowerem na dłuższych trasach. Staramy się również stale nadzorować i poprawiać stan istniejącej infrastruktury. Od 2012 r. remont przeszło już 81,4 km tras.
W listopadzie 2010 r. stolica ustanowiła dodatkowe normy podnoszące jakość nowo budowanych tras rowerowych, które nakazują m.in. budowę dróg dla rowerów z asfaltu - to tzw. Standardy rowerowe. Z asfaltu wykonane jest już ok. 80% wszystkich tras.
Począwszy od 2012 r. w Warszawie działa Veturilo, czyli sieć wypożyczalni rowerów miejskich. Od 1 marca 2023 r. Veutrilo powróciło w zmodernizowanej formule. Aktualnie system liczy 3 256 rowerów (w tym 2 926 tradycyjnych rowerów miejskich, 300 elektrycznych i 30 tandemów) oraz 324 stacje (w tym 300 w ramach zamówienia podstawowego, 16 sponsorskich i 8 finansowanych przez urzędy dzielnic). Od początku nowej edycji Warszawski Rower Publiczny został więc rozbudowany już o 24 stacje i 226 rowerów.
Funkcja Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej w obecnej formie istnieje od listopada 2012 r. Pełnomocnik od lipca 2015 r. działa w ramach Zarządu Dróg Miejskich.