Zasady przyznawania Nagrody m.st. Warszawy reguluje § 7 Statutu m.st. Warszawy (uchwała nr XXII/743/2008 z 10 stycznia 2008 r.) oraz uchwała Rady m.st. Warszawy nr XXII/221/2015 z 28 maja 2015 r. w sprawie zasad i trybu nadawania Nagrody Miasta Stołecznego Warszawy, zmieniona uchwałą nr XI/244/2019 z dnia 11 kwietnia 2019 r. w sprawie zmieniającej uchwałę dotyczącą zasad i trybu nadawania Nagrody Miasta Stołecznego Warszawy.
Karta zgłoszenia do Nagrody m.st. Warszawy – wersja do wydruku
Nagrodę m.st. Warszawy można przyznać osobom lub zespołom osób szczególnie zasłużonym dla Miasta.
Przyznaje ją Rada m.st. Warszawy, za szczególne zasługi dla Warszawy, na wniosek:
- Przewodniczącego Rady Miasta Stołecznego Warszawy,
- Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Stołecznego Warszawy,
- Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy,
- Klubu radnych Miasta Stołecznego Warszawy,
- Komisji Rady Miasta Stołecznego Warszawy,
- Grupy co najmniej 10 radnych Rady Miasta Stołecznego Warszawy,
- Rady dzielnicy Miasta Stołecznego Warszawy.
Nagroda może wiązać się z jednoczesnym przyznaniem kwoty pieniężnej, albo nagrody rzeczowej i nie może przekraczać wysokości pięciokrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia brutto, określonego dla Warszawy w miesiącu poprzedzającym przyznanie Nagrody, z możliwością zaokrąglenia do 100 (stu) złotych
w górę. Dodatkowo nagrodzony otrzymuje: statuetkę i znaczek Syreny Warszawskiej, w trybie określonym w regulaminie. Środki finansowe na Nagrody uwzględnia się corocznie w budżecie m.st. Warszawy.
Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady m.st. Warszawy oraz Prezydentowi m.st. Warszawy.
Osoba nagrodzona otrzymuje: statuetkę i znaczek Syreny Warszawskiej w trybie określonym w regulaminie.