Zarząd Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy zaprasza do składania ofert na realizację zadania publicznego w celu zapewnienia pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym w 2022 roku z pominięciem otwartego konkursu ofert, o którym mowa w dziale II rozdziale 2 ustawy z dnia kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.
Zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie powierzenia lub wsparcia wraz z udzieleniem dotacji.
Informacje o zadaniu
1. Nazwa zadania: Pozyskiwanie, magazynowanie, dystrybucja darów rzeczowych i żywnościowych, oraz prowadzenie punktu pomocy dla obywateli Ukrainy w związku konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
2. Forma realizacji zadania: powierzenie lub wsparcie.
3. Cel zadania: Ograniczanie ubóstwa obywateli Ukrainy, w związku konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu tych osób oraz zapobieganie marnotrawieniu żywności, poprawa warunków socjalno-bytowych.
4. Opis zadania:
Zadanie publiczne realizowane na rzecz obywateli Ukrainy, w związku konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, mieści się w zakresie priorytetowych zadań publicznych wskazanych w Strategii #Warszawa2030.
- zadanie musi uwzględniać pozyskiwanie artykułów żywnościowych i rzeczowych, zapewnienie odpowiedniego transportu, w tym dostosowanego do przewozu żywności,
- w przypadku pozyskania artykułów żywnościowych wymagających warunków chłodniczych konieczne jest zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, a w przypadku braku takich warunków konieczne jest wydanie artykułów w dniu pozyskania,
- magazyn żywności powinien być prowadzony zgodnie z zasadami higieny żywności,
- niezwłoczne dystrybuowanie żywności o krótkim terminie ważności,
- prowadzenie wydawania artykułów, co najmniej trzy razy w tygodniu po 4 godziny dziennie,
- współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy w zakresie informowania o posiadanych artykułach, a także w sprawie bieżącej weryfikacji potrzeb odbiorców,
- prowadzenie ewidencji odbiorców, skali udzielonej pomocy każdemu odbiorcy oraz ewidencji przekazanych artykułów,
- dystrybucja musi obejmować wyłącznie obywateli Ukrainy, przebywających na terenie Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa,
- lokal na terenie Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy (własny lub potwierdzony umową np. przyrzeczenia, najmu/użyczenia), umożliwiający prawidłową realizację zadania.
3. Rezultaty zadania:
- oszacowanie liczby osób/rodzin objętych pomocą;
- oszacowanie liczby osób/rodzin skierowanych do udzielenia pomocy z Ośrodka Pomocy Społecznej;
- oszacowanie liczby osób/rodzin bez skierowania, którym udzielono pomocy;
- rodzaj udzielonej pomocy.
4. Termin realizacji zadania: od 01.06.2022 r. do 30.09.2022 r.
5. Miejsce realizacji zadania: Dzielnica Wesoła m.st. Warszawy.
6. W ramach niniejszego zaproszenia podmiot może złożyć maksymalnie jedną ofertę.
7. Środki przeznaczone na realizację zadania: 15 000 zł.
8. Oferty na realizację zadań publicznych, składane przez organizacje pozarządowe w celu zapewnienia pomocy obywatelom Ukrainy nie wymagają stosowania formularzy i zawierają w szczególności:
-
- opis zadania publicznego przeznaczonego do realizacji;
- termin realizacji zadania publicznego;
- szacunkową kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego.
9. Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, do zapewnienia w zakresie minimalnym, w ramach realizowanego zadania publicznego:
a) w obszarze dostępności architektonicznej:
• wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków, w których realizowane jest zadanie publiczne,
• instalacji urządzeń lub zastosowania środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do pomieszczeń, w których realizowane jest zadanie publiczne z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
• informacji o rozkładzie pomieszczeń w budynku w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy,
• wstępu do budynku, gdzie realizowane jest zadanie publiczne, osobie korzystającej z psa asystującego,
• osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub uratowania w inny sposób z miejsca gdzie realizowane jest zadanie publiczne.
b) w obszarze dostępności cyfrowej:
• strona internetowa lub aplikacja mobilna wykorzystywana do realizacji lub promocji zadania powinna być dostępna cyfrowa poprzez zapewnienie jej funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości poprzez spełnianie wymagań określonych w załączniku do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych.
• Treści cyfrowe opracowywane w ramach zadania i publikowane jak np. dokumenty rekrutacyjne, publikacje, filmy muszą być dostępne cyfrowo.
c) w obszarze dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
• obsługi, w ramach zadania publicznego, z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w ustawie o języku migowym i innych środkach komunikowania się, lub poprzez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
• instalacji urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących w ramach zadania publicznego, np. pętla indukcyjna, system FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia;
• na stronie internetowej podmiotu informacji o realizowanym zadaniu publicznym w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym, informacji w tekście łatwym do czytania i zrozumienia,
• na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, w ramach realizowanego zadania publicznego, komunikacji w sposób preferowany przez osobę ze szczególnymi potrzebami.
d) Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy o zapewnianiu dostępności, w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 (minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej), Oferent ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Według art. 7 ust. 2 ustawy dostęp alternatywny polega w szczególności na:
a. zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub
b. zapewnieniu wsparcia technicznego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii lub
c. wprowadzeniu takiej organizacji podmiotu publicznego, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób.
e) Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć w ofercie, przykładowo w sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania w przypadku dostępu alternatywnego.
W sytuacji występowania barier architektonicznych i braku możliwości ich usunięcia w lokalu zaplanowanym do realizacji zadania Zleceniobiorca zobowiązany jest szczegółowo uzasadnić sytuację w ofercie. Ponadto Zleceniobiorca powinien opisać zaplanowane rozwiązania zapewniające dostęp alternatywny do usług / produktów, które będą świadczone w ramach zadania. Przez dostęp alternatywny można rozumieć w szczególności zmianę organizacji realizacji zadania, wsparcie innej osoby, wykorzystanie rozwiązań technologicznych.
Zasady przyznawania dotacji
- Organizacja pozarządowa wnioskująca o przyznanie środków publicznych na realizację zadania publicznego powinna przedstawić ofertę na realizację zadania publicznego, zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantującą wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
- O przyznanie dotacji mogą się ubiegać organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dalej jako oferenci).
- Przy realizacji zadania możliwa jest współpraca z podmiotami niewymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (również z jednostkami organizacyjnymi lub osobami prawnymi m.st. Warszawy). Podmioty te mogą uczestniczyć w zadaniu oferując wsparcie merytoryczne, rzeczowe lub osobowe.
- Działając na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta m.st. Warszawy, burmistrz podejmuje decyzję o uznaniu celowości/braku celowości realizacji zadania publicznego wskazanego w ofercie. Od decyzji burmistrza nie przysługuje odwołanie.
Składanie ofert
- Przed złożeniem oferty pracownicy Urzędu Dzielnicy Wesoła.st. Warszawy udzielają oferentom stosownych wyjaśnień, dotyczących zadań oraz wymogów formalnych p. Marta Stępowska, nr telefonu 22443 40 55, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00.
- Organizacja pozarządowa wnioskująca o przyznanie środków publicznych na realizację zadania publicznego powinna przedstawić ofertę na realizację zadania publicznego w formie papierowej w Urzędzie Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy przy ulicy 1 Praskiego Pułku 33, 05-075 Warszawa albo w wersji elektronicznej na adres mailowy: wesola.wssl@um.warszawa.pl
Wymagana dokumentacja
- Obligatoryjnie należy złożyć:
- w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi w Krajowym Rejestrze Sądowym oraz w ewidencjach prowadzonych przez Prezydenta m.st. Warszawy – kopia aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający status prawny oferenta. Odpis musi być zgodny ze stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany;
- kopię umowy lub statutu spółki – w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- W przypadku, gdy oferta składana jest przez więcej niż jednego oferenta, każdy z oferentów zobowiązany jest do załączenia wszystkich dokumentów wymienionych w ust. 1 pkt 1-2.
- Przyznanie dotacji następuje poprzez zawarcie umowy realizacji zadania publicznego w celu zapewnienia pomocy obywatelom Ukrainy z pominięciem otwartego konkursu ofert, o którym mowa w dziale II rozdziale 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.