null

WMHS – kompetencje, umiejętności uczniów w liceum IB

Drukuj link otwiera się w nowej karcie

Nazwa beneficjenta: "CDBWMS, CHILDREN'S HOUSE" SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIĄ

Wartość projektu: 208 781,25 zł

Dofinansowanie z UE: 167 025,00 zł

Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020

Fundusz: Europejski Fundusz Społeczny

Działanie: 10.1. Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży

Projekt dotyczy objęcia wsparciem 56 uczniów (24 chł. i 32 dz.) Niepublicznego Liceum Warsaw Montessori High School (WMHS) i podniesienie u co najmniej 80% z nich [45 uczniów (19 chł. i 26 dz.)] kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych, niezbędnych na rynku pracy, a także zakup niezbędnego wyposażenia pracowni do prowadzenia eksperymentów naukowo – przyrodniczych i ICT w WMHS, do 30.06.2022r. Projekt wspiera praktyczne działania rozwijające kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy poprzez realizację zajęć dodatkowych, w tym opartych o metodę eksperymentu, łącznie dla 56 uczniów. Zaplanowano zajęcia w ramach kół zainteresowań: dziennikarskie, teatralno/filmowe, GROUP 4 PROJECT, Forum interdyscyplinarne, CAS, Klub książki oraz zajęcia dot. bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni. W projekcie przewidziano wyposażenie pracowni do prowadzenia eksperymentów naukowo – przyrodniczych w pomoce dydaktyczne i narzędzia oraz wyposażenie TIK, co wpłynie na możliwość organizacji zaplanowanych zajęć dodatkowych. Ukierunkowanie wsparcia rozwoju kompetencji i postaw potrzebnych na rynku pracy wynika z oczekiwań pracodawców i zmian cywilizacyjnych, a także chęci rozwoju zainteresowań przez naszych uczniów (DIAGNOZA) . Kształcenie w WMHS realizowane jest zgodne z metodyką Montessori. Szkoła jest w procesie certyfikacji do programu matury międzynarodowej IB. Projekt będzie trwał 24 miesiące. Przygotowanie projektu zostało poprzedzone DIAGNOZĄ: badanie potrzeb i oczekiwań uczennic i uczniów, a także sytuacji i potrzeb w zakresie wyposażenia Szkoły w pomoce dydaktyczne i TIK. DIAGNOZA została zatwierdzona przez Organ Prowadzący Szkoły w dn. 18.11.2019 r.