null

Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF - etap II

Drukuj link otwiera się w nowej karcie

Nazwa beneficjenta: MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA

Wartość projektu: 24 954 954,27 zł

Dofinansowanie z UE: 13 596 437,02 zł

Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020

Fundusz: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Działanie: 4.3. Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza

Projekt jest realizowany w ramach Strategii ZIT WOF 2014-2020+ na terenie m.st. Warszawy i ma bezpośredni wpływ na promocję nisko- i zeroemisyjnego transportu w Warszawskim Obszarze Funkcjonalnym oraz poza jego granicami. Projekt obejmuje budowę/przebudowę odcinków ścieżek rowerowych o charakterze komunikacyjnym o długości 12,5 km i pełniących f-cję korytarzy transportowych w sieci tras rowerowych Warszawy. Jedna z planowanych ścieżek połączy Warszawę z trasą rowerową w gminie Jabłonna. Łącznie zostanie wybudowanych/zmodernizowanych 20 ścieżek, które zostaną dowiązane do 47 punktów stycznych z istniejącymi już ścieżkami rowerowymi. Przedsięwzięcie wpłynie pozytywnie na ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza i hałasu. Powstała infrastruktura rowerowa, łącząca miejsca zamieszkania i pracy, umożliwi potraktowanie roweru jako pełnoprawnej alternatywy dla samochodu osobowego. Do realizacji zaplanowano lokalizacje, które będą przebiegać przez istotne węzły przesiadkowe (np. Dworzec Centralny / WKD, PKP Stadion / Metro Stadion Narodowy / P+R Stadion Narodowy, Metro Marymont / P+R Marymont, Metro Stokłosy / P+R Stokłosy) oraz obok ok. 47 przystanków transp. publ. i ok. 58 budynków użyteczności publ. Dodatkowo różnorodna infrastruktura towarzysząca (5 rodzajów), w tym liczne miejsca parkingowe dla cyklistów przy min. 9 przystankach i 4 zintegr. węzłach przesiadkowych, zachęci mieszkańców Warszawy, WOF i osoby odwiedzające stolicę, do zaplanowania podróży rowerem z możliwością jej kontynuacji niskoemisyjnym transportem publ. W ramach projektu będą realizowane inwestycje liniowe w miejscach, gdzie brakuje ciągłości w istniejącym już systemie ścieżek rowerowych, co dodatkowo zwiększy bezp. ruchu drogowego, ponieważ rowerzyści nie będą musieli korzystać z chodników czy też jezdni. Należy podkreślić, że wszystkie inwestycje zaplanowane w projekcie, posiadają prawomocne dokumenty pozwalające na ich realizację.