Nazwa beneficjenta: MIASTO KOBYŁKA
Wartość projektu: 3 895 745,33 zł
Dofinansowanie z UE: 2 921 373,62 zł
Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020
Fundusz: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Działanie: 4.3. Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza
Projekt realizowany jest na terenie Miasta Kobyłka w województwie mazowieckim, w powiecie wołomińskim, na obszarze ZIT WOF. Projekt obejmuje budowę parkingu (część A i B) o łącznej ilości 216 miejsc postojowych dla samochodów (w tym: 5 miejsc dla osób niepełnosprawnych oraz 2 miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych) oraz łącznej ilości 168 miejsc postojowych dla rowerów (w tym: 84 miejsca ewidencjonowane za pomocą stojaków U-kształtnych). W ramach projektu realizowana będzie infrastruktura towarzysząca jako uzupełniający i niedominujący element projektu, bezpośrednio powiązana funkcjonalnie z podstawowymi elementami projektu tj. działania zmierzające do poprawy funkcjonalności ruchu pieszego i rowerowego (z pominięciem funkcji turystycznej), budowa miejsc parkingowych dla rowerów, budowa pochylni, chodników i przejść dla pieszych, budowa oświetlenia terenu w technologii LED oraz inwestycja w infrastrukturę (nawierzchnia i odwodnienie) współfinansowane wyłącznie w zakresie niezbędnym dla właściwej realizacji przedsięwzięcia. Projekt skierowany jest do: mieszkańców Miasta Kobyłka i obszaru ZIT WOF. Dzięki realizacji projektu zwiększy się liczba miejsc postojowych poprzez budowę parkingu, co przełoży się na ograniczenie podróży samochodami osobowymi, a co za tym idzie zmniejszeniu ulegnie emisja substancji szkodliwych do środowiska (CO2 oraz pyłów) na obszarze WOF. Projekt obejmuje swoim zasięgiem obszar o przekroczonych dopuszczalnych i docelowych poziomach zanieczyszczenia powietrza. Inwestycja będąca przedmiotem projektu wynika z przygotowanego przez miasto PGN w zakresie działań dotyczących mobilności miejskiej oraz Strategii ZIT WOF. Planowany do budowy parking będzie miał funkcjonalne połączenia z planowanymi ścieżkami rowerowymi.W wyniku realizacji projektu nastąpi również funkcjonalne połączenie z przystankami publicznego transportu: stacja PKP, przystanki autobusowe. Projekt uwzględnia elementy wspólnego (jednolitego) oznakowania P&R.